تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799084320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور: چگونه ميتوان تخت جمشيد را ديد ولي به عظمت ايراني پي نبرد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس جمهور: چگونه ميتوان تخت جمشيد را ديد ولي به عظمت ايراني پي نبرد
------------

رئيس جمهور گفت: صيانت از ميراث فرهنگي يعني جاري كردن همه انباشته ها و ذخاير مردم در زمان ها و مكان هاي مختلف، اصيل ترين كار فرهنگي و بسيار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ما، احمدي نژاد امروز پس از بازديد از بخش هاي گوناگون كاخ موزه گلستان در تهران در جمع دست اندركاران سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، فرهنگ را جان مايه حيات انسان ها و وجه شاخص بشر خواند و افزود: اگر فرهنگ را از انسان بگيريم چيزي از او باقي نمي ماند.

رئيس جمهور فرهنگ را فضاي عمومي تنفس براي تعامل سازنده انسان ها و ملت ها دانست و گفت: اگر فضاي فرهنگ محدود شود همانند اين است كه راه تنفس انسان ها بسته شود.

وي پاسداري از ميراث فرهنگي و معرفي آنها را در حقيقت شناساندن هويت خواند و افزود: معرفي هويت و پيشينه ارزشمند، خودباوري مي آفريند كه اين امر پايه حركت است؛ بسياري از قله ها و آرمان ها را مي توان در گذشته هاي فرهنگي كه تعريف و هدفگذاري شده است جستجو كرد.

رئيس جمهور شاهنامه باي سنقري را اثري بسيار ارزنده و بي نظير در نوع خود دانست و گفت: اين اثر 600 ساله كه در موزه گلستان نگهداري مي شود آنقدر زنده است كه مي طلبد انسان ساعت ها هويت، اعتماد به نفس و توانمندي تاريخ خود را در آن ببيند.

احمدي نژاد با انتقاد از برخي ذهنيت ها درباره تاريخ و ميراث فرهنگي ايران گفت: در يك دوره ذهنيتي كه معلوم نبود از كجا پديدار شده باعث شد عده اي صيانت از آثار فرهنگي را حركتي باطل عنوان كنند و اين شايد سبب شد زيان ها و ضرباتي هم به ميراث فرهنگي كشور وارد شود.

وي افزود: چطورانسان مي تواند بناي عظيم تخت جمشيد را ببيند ولي به عظمت روح بلند ايراني پي نبرد و مصمم نشود كه جامعه ايراني را يك پله بالا ببرد.

رئيس جمهور با اشاره به خدمات ارزنده اي كه در سال هاي اخير براي نگهداري از ميراث فرهنگي در كشور شده است گفت: معرفي ميراث فرهنگي به نسل كنوني و آينده در حقيقت هم صيانت و هم بهره برداري است .

احمدي نژاد معرفي و انتقال سينه به سينه ارزش هاي فرهنگي ملت ايران را عامل بقا و دوام آن برشمرد و گفت: بايد در موزه ها و كاخ ها با رعايت همه دستورالعمل هاي حفاظتي و امنيتي به روي مردم باز شود و تلاش هاي لازم براي جلوگيري از هر گونه آسيبي، حتي كمترين آن نيز به عمل آيد.

رئيس جمهور بر ضرورت معرفي ميراث فرهنگي ايران به جهانيان تاكيد كرد و گفت: فرهنگ ايراني فطرت مشترك همه انسان هاست و ايران يكي از كانون هاي اصلي و ناب فرهنگ بشري است كه اين افتخار بزرگي براي اين ملت به شمار مي رود .

رئيس جمهور افزود : معرفي اين ارزش هاي فرهنگي و پاسداري از آن با هدف سلطه جويي ، برتري طلبي ، تكبر و استكبار نيست بلكه معرفي حاصل مجاهدت هاي ملت ايران به عنوان ميراث همه افراد بشر است .

رئيس جمهور از مسئولان ميراث فرهنگي خواست با توسعه برپايي نمايشگاه ها در سراسر جهان زمينه آشنايي ملت ها را با ميراث فرهنگي ايران فراهم كنند .

احمدي نژاد با اشاره به سرقت ميراث گرانبهاي فرهنگي ايران و ديگر ملل جهان به دست شبكه ها و دزدان بين المللي گفت: امروز صيانت لازم با اطمينان بالاتري از ميراث فرهنگي ايران صورت مي گيرد.

رئيس جمهور اظهار اميدواري كرد نگاه همه ملت ها به مسائل جهان، فرهنگي باشد كه در اين صورت مشكلات بشر امروز برطرف خواهد شد .
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 751]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن