تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812868339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي موردي جلوه هاي بصري سريال «درچشم باد»-2


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
بررسي موردي جلوه هاي بصري سريال «درچشم باد»-2
بررسي موردي جلوه هاي بصري سريال «درچشم باد»-2 نويسنده:اميررضا معتمدي از عقاب و گرگ تا کشتي و هواپيمادر قسمت قبل مروري داشتيم بر جلوه هاي بصري سريال در چشم باد در چهار قسمت اول،اکنون به بررسي موارد شاخص جلوه هاي بصري در قسمت هاي پنجم تا دوازدهم خواهيم پرداخت.در ابتداي سکانس برفي،نماي درشتي ازيک عقاب داريم که با دوربين پس از يک حرکت افقي طولاني به درشکه در حال گذر مي رسد.اين نما نيازبه پرواز يک عقاب براي ايجاد ميزانس صحيح داشت تا دوربين پس از تعقيب عقاب در حال پروازي که دور مي شود به درشکه برسد.مدل سه بعدي عقاب ساخته شد و هماهنگ با عقاب زنده در همان نما جنسيت پردازي شد.سپس حرکت دوربين ازنماي اصلي استخراج و نماي مستقلي از پرواز عقاب با مختصات نماي اصلي ساخته شد و در ترکيب با نماي اصلي به کار رفت.اين نما به دليل وجود دکل هاي برق فشارقوي در لانگ شات نياز به رتوش داشت که در نماي اصلي پيش از ترکيب بانماي عقاب اين رتوش نيز اجرا شد و درانتها نمايي با حضور عقاب و بدون دکل ها به دست آمد.درادامه سکانس برفي در بسياري از نماها براي ايجاد حس حضور گرگ ها در نماهاي متربط،گرگ هايي در لانگ شات به نماها اضافه شده است که در تمام نماها نياز به تراکينگ سه بعدي دوربين داشته است.گرگ ها از نماهاي رئال مستقل استخراج و در نماهاي مورد نياز ترکيب شده اند در انتهاي اين سکانس به کنار دريا مي رسيم که در کنار دريا نياز به حضور يک کشتي مسافربري بزرگ قديمي روسي داشتيم.پس از بررسي مدل هاي قديمي کشتي هاي روسي در آن دوره تاريخي،يکي از مدل ها تاييد شد که اين مدل به صورت سه بعدي ساخته و در نماهاي مورد نياز ترکيب شد.ازموارد قابل اشاره پرچم و دود کشتي است که به دلايل خاصي براي ترکيب با نماي کشتي در لايه هاي مستقلي ساخته شدند و در برخي از نماها براي ترکيب با نماي اصلي به دليل حضور اجزاي ميان زمينه از روتوسکوپي براي ترکيب استفاده شد.درقسمتي ديگر نماي درشتي از ماهي هاي قرمز در زير يخ حوض نيازبود که در نماي موجود از ورقه هاي پارافين به جاي يخ حوض استفاده شده بود که نياز به اصلاح داشت.بنابراين از يخ لايه اي،عکاسي ديجيتال شد و درنماي اصلي بر روي پارافين ها ترکيب شد و نماي مورد نيازبه دست آمد.درفصل جواني بيژن،دراولين سکانس پرواز و در نماي منظر ديد خلبان سايه هواپيما برروي زمين نياز بود که پس از تراکينگ و استخراج مختصات حرکتي نما،سايه هواپيما به طور دقيق در نما با پس زمينه ترکيب شد.در همان سکانس در نماهاي درشتي از هواپيماي درحال مانور و همچنين نماهاي لانگ شات هواپيما،ازمدل سه بعدي ساخته شده براساس هواپيماي موجود استفاده شد که با نماهايي ساختگي از آسمان و ابرهاي پس زمينه ترکيب شدند.ازديگر موارد قابل اشاره مي توان از نمايي نام برد که براي رعايت خط فرضي نياز به قرينه شدن در محورافقي داشت و ازآن جا که نما حاوي نوشته هاي بر در و ديواربود اين اتفاق بايد توسط جلوه هاي بصري صورت مي گرفت. همچنين مي توان از يکي کردن حرکت دوربين در دو نماي مستقل ياد کرد که نياز بود يک پلان واحد و پيوسته باشند که با جلوه هاي بصري به يک نما با حرکت پيوسته دوربين رسيديم.منبع:نشريه صنعت سينما،شماره 88/ج
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن