تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي براي محدود كردن تروريسم بين‌المللي همكاري بين‌المللي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي براي محدود كردن تروريسم بين‌المللي همكاري بين‌المللي ضروري است
اجتماعي
علاء‌الدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه خواستار همكاري بين‌المللي براي محدود كردن تروريسم بين الملل شد.

علاء‌الدين بروجردي در مراسم گشايش اجلاس كالكان در تهران گفت: به نظر نمي رسد، اقدامات يك جانبه يا دو جانبه كشورها در مبارزه با تروريسم كافي باشد.

وي افزود: اگر تروريسم را چالشي بين‌المللي بدانيم، براي مقابله با آن بايد از ابزارهاي سياسي و حكومتي بهره گرفت.

كالكان ، نام طرح در مبارزه با تروريسم بين‌المللي است و حدود ‪ ۲۰‬تا ‪۲۲‬ كشور از مناطق شمال آفريقا، خاورميانه و آسياي ميانه در آن عضويت دارند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر چه امروز اقداماتي توسط دولت‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي درمبارزه با تروريسم صورت مي‌گيرد، اما واكنش دولت‌ها نسبت به اين پديده شوم اقلب به صورت ناهماهنگ است.

بروجردي افزود: براي مقابله با تروريسم كنوانسيون‌هاي متعددي تصويب شده است، اما واقعيت آن است كه به موازات پيشرفت تروريسم بين‌المللي و تبديل شدن آن‌ها به بازيگران تاثيرگذار در جهان، بايد سازماندهي بهتر و اقدامات بيشتري صورت گيرد تا بتوان با تهديدات سازمان يافته ترورسيم مبارزه كرد.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران يكي از قربانيان تروريسم است، گفت :
از ‪ ۳۰‬سال گذشته تاكنون مسوولان جمهوري اسلامي ايران قرباني اقدامات تروريستي بوده اند. اين گروه‌هاي تروريستي امروز با تغيير چهره در برخي از كشورهاي غربي آزادانه زندگي مي‌كنند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين مساله مواضع ضد تروريستي اين كشورها را به طور قطع تحت تاثير قرار خواهد داد، گفت: آنچه امروز در افغانستان، عراق و پاكستان مي‌گذرد، نمونه بارز تروريسم سازمان يافته و آنچه در فلسطين مي‌گذرد، نمونه بازر تروريسم دولتي است.

بروجردي خاطر نشان كرد: تروريسم بسياري از مردم بشر را در طول تاريخ از حقوق و آزادي‌هاي خود محروم ساخته است و شرايط دوستانه دولت‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

وي گفت: تروريسم هم اكنون به يك تهديد بين‌المللي براي كشورها تبديل شده است و هر لحظه امكان آن مي‌رود كه صلح و امنيت بين‌المللي به خطر بيفتد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز تروريسم در مرزهاي ملي و منطقه‌اي محصور نيست، چرا كه تروريسم نيز همگام با جهاني شدن پيشرفت كرده است و هيچ دولت يا منطقه‌اي از اقدامات خرابكارانه تروريست‌ها مصون نمي‌ماند.

عليرضا جزيني جانشين معاون هماهنگ‌كننده پليس ايران نيز در اين اجلاس گفت:
برگزاري اجلاس كالكان در تهران فرصت مناسبي براي تقويت همكاري‌هاي بين المللي پليس كشورهاي جهان در زمينه مبارزه با پديده شوم تروريسم است.

وي افزود: يافتن راهكارهاي مناسب براي رفع مشكلات در مبارزه با تروريسم و اينكه چگونه اينترپل مي‌تواند در پيشبرد امور و فعاليت‌هاي امنيتي پليس كشورها نقشي موثر و حمايتي داشته باشد، مي‌تواند از نتايج اين اجلاس باشد وي گفت: به نظر مي‌رسد هدف اينترپل در قرن ‪ ،۲۱‬ارايه يك الگوي جديد از مبارزه با تروريسم و جرايم سازمان يافته بين‌المللي است، بنابراين يكي از راه‌هاي حصول اين نتيجه انسجام بيشتر ميان پليس كشورها در مبارزه با جرايم سازمان يافته است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن