تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804123034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي اقدام اروپا در خارج‌كردن منافقين از ليست تروريست‌هاحقوق بشر بازيچه دست مدعيان


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: بررسي اقدام اروپا در خارج‌كردن منافقين از ليست تروريست‌هاحقوق بشر بازيچه دست مدعيان


گروه سياسي -در حاليكه فريادهاي حقوق بشر و عدالت خواهي و همچنين مبارزه با تروريست‌ها و تروريزم كشورهاي اروپايي و ايالا‌ت متحده آمريكا، از زمان حادثه يازده سپتامبر تاكنون در سراسر جهان به گوش مي‌رسد، اما هر روز خبرهاي متفاوتي از خارج كردن نام بعضي گروه‌هاي تروريستي از ليست تروريست‌هاي برخي كشورهاي غربي به چشم مي‌خورد.
از همان سال 2002 كه حمله به برج‌هاي دوقلوي نيويورك در ايالا‌ت متحده اتفاق افتاد؛ كوچكترين دستاويز آنها و بعضي از كشورهاي اروپايي جهت دخالت در امور سياسي ساير كشورها و از جمله كشورهاي خاورميانه؛ مبارزه با تروريست‌ها بوده است.
غربي‌ها اقدامي كه به منظور مبارزه با تروريست‌هاي سراسر دنيا انجام دادند، حمله به افغانستان و به دنبال آن عراق بود كه در هر دو مورد نيز موفق به مبارزه با تروريسم نشدند.
اما همين كشورها كه داعيه مبارزه با تروريسم و حمايت از حقوق بشر را دارند؛ اخيراً اقدام به خروج نام گروهك‌هاي تروريستي ايران از ليست نام گروه‌هاي تروريستي كشور خود كرده‌اند، اين اقدام كه حدود دو ماه قبل توسط يك دادگاه انگليسي در كشور انگلستان رخ داد، باعث انجام اعتراض‌هاي گسترده‌اي از طرف دولت ايران به سفارت انگلستان شد كه تاكنون هيچ نتيجه‌اي را در برنداشته است.
طي هفته جاري هم خبري مبني بر خروج نام گروه تروريستي منافقين از ليست تروريست‌هاي اتحاديه اروپا درج شد كه اين نيز اعتراض‌هاي گسترده‌اي را به همراه داشت. معترضان معقتدند چرا كشورهاي اروپايي كه مدام دم از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم مي‌زنند در چنين اقدام‌هايي پيشگام شده‌اند؟
معترضين معتقدند اقدام به خارج كردن نام گروهك منافقين از ليست‌ها تروريست‌هاي كشورهاي اروپايي و به تازگي اتحاديه اروپا پيامدهايي را هم با خود به همراه دارد، كه از آن جمله حمايت‌هاي سياسي و مالي اين كشورهاست؛ حمايت‌هايي كه آنها را در انجام اقدامات تروريستي‌شان بهتر ياري مي‌رساند.
حميد رضا حاجي‌بابايي نماينده مردم همدان و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلا‌مي در رابطه با ارزيابي خروج نام گروهك منافقين از ليست تروريست‌هاي اتحاديه اروپا گفت: به هر حال اروپايي‌ها به اين شكل منافع خودشان را تعريف مي‌كنند، از نظر آنها حقوق بشر بايد مطابق با خواسته‌هاي آنها باشد.
حاجي‌بابايي افزود: اگر يك كشور مطابق با منافع آنها در عرصه بين‌المللي عمل كند، از نظر آنها چنين كشوري تمام حقوق بشر را رعايت كرده و در عين حال اگر كشوري تمام حقوق بشر را رعايت كند ولي در جهت منافع آنها نباشد، چنين كشوري در عرصه بين‌المللي ناقض حقوق بشر شناخته مي‌شود.
نماينده مردم همدان تاكيد كرد:‌ وقتي اين كشورها، ايران را محكوم مي‌كنند و مورد سوال قرار مي‌دهند، بايد نام گروهك منافقين را از ليست تروريست‌ها خارج كنند چنين چيزي از نظر آنها قابل انطباق نيست، آنها نمي‌خواهند ايران را مدافع حقوق بشر بدانند.
وي خاطرنشان كرد: البته اين كار به وجهه آنها لطمه وارد مي‌كند و به خوبي مي‌تواند نشان دهد حقوق بشر براي آنها تنها يك بازيچه به حساب مي‌آيد.
حاجي‌بابايي گفت: يكي از دلا‌يل انجام اين كار از سوي اتحاديه اروپا اين است كه ايران را تحت فشار قرار دهند تا از ايستادگي بر حق دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي دست بردارد، اما با اين وجود ايران به دنبال به دست آوردن حقوق مسلم خودش است و به راحتي مي‌توان فهميد كه اين حركت اتحاديه اروپا در جهت محدود كردن منافع ايران است.محمد كرمي‌راد نماينده مردم كرمانشاه و اسلا‌م آباد غرب و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در پاسخ به سياست روز گفت:‌اتحاديه اروپا به دنبال فشارها و لا‌بي كه دارند به طور كلي انگليس و آمريكا در رابطه با منافقين دنبال مي‌كنند، اهرم فشار براي ايران مي‌تواند باشند.اين عضو كميسيون امنيت ملي افزود: ارتباطات و روابط آنها با اين گروهك تروريستي در عرصه جهاني تاكنون روشن بوده و هيچ نقطه نامعلومي در رابطه با اعمال و خونريزي‌هاي آنها وجود ندارد؛ در جنگ عراق، با همكاري حزب بعث عراق عليه ايران ماهيت خود را به خوبي نشان دادند.وي افزود: اين گروهك تروريستي در اين برهه به هيچ كسي رحم نكرد؛ چه به زنان و مردم بي دفاع ايران و چه به مردم كردستان عراق و ساير قوميت‌هاي عراقي هيچ رحمي نكردند.
كرمي راد خاطرنشان كرد: همه اينها فشارهاي سياسي است و شكست‌هايي كه هر روز با آنها مواجه مي‌شوند و روز به روز فرصت‌ها را از دست مي‌دهند؛ ما در بحث هسته‌اي حقانيت خود را ثابت كرده‌ايم و به نظر من اينها تنها جنبه رواني و سياسي دارد.
الهام امين زاده نماينده مجلس هفتم و استاد دانشگاه در اين باره گفت: با توجه به وقايعي كه از سال 2002 در رابطه با اقدامات ضد تروريستي در غرب شكل گرفته و هر از گاهي بعضي از كشورهاي خاورميانه را به حمايت از تروريسم متهم مي‌كنند؛ مفهوم حقوق بشر و تروريسم در غرب انتزاعي و غير واقعي به نظر مي‌رسد.امين زاده تاكيد كرد: اين غيرواقعي بودن به حدي است كه بنيادي‌ترين حقوق بشر را از مردم سلب مي‌كنند و به جاي اينكه چنين گروه‌هاي تروريستي را مورد سؤال و مجازات قرار دهند، حتي آنها را تحت پناه خودشان در مي‌آورند.اين استاد دانشگاه افزود: اين حمايت از گروه‌هاي تروريستي در اندازه‌اي است كه در نهايت اسم آنها را از ليست گروه‌هاي تروريستي خارج مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: البته اين كار پيامدهايي را نيز به دنبال دارد و مي‌تواند بسياري از حمايت‌هاي سياسي، اقتصادي و مالي هم در ادامه به اين حمايت اضافه ‌شود.امين زاده افزود: جاي سؤال است كه اين نگرش و نحوه عملكرد با شعاريي كه غربي‌ها مي‌دهند و با محكوم كردن تروريسم و حقوق بشر همگوني ندارد و اين عملي يكجانبه گرايانه و ابزاري سياسي است تا بعضي كشورهاي خاورميانه از جمله ايران را تحت فشار بگذارند.وي گفت:‌من معتقدم بخشي از اين فشارها براي ايستادگي ايران بابت دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي مي‌تواند باشد؛ اين فناوري هسته‌اي بخشي از حق توسعه ايران به لحاظ توسعه حقوق بشر است.
امين زاده در پايان گفت: آنها كه فريادشان گوش فلك را كر كرده و فريادهاي مبارزه با تروريسم آنها در سراسر كره زمين پيچيده، خودشان حتي به اصول اوليه حقوق بشر پايبند نيستند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن