تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806614638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان مجلس تصويب كردند/ اجراي آزمايشي اصلاح قانون بيمه مسوليت مدني دارندگان وسايل نقليه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايندگان مجلس تصويب كردند/ اجراي آزمايشي اصلاح قانون بيمه مسوليت مدني دارندگان وسايل نقليه
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مقرر كردند كه لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالت به مدت ‪ ۵‬سال به صورت آزمايشي در كشور اجرا شود.

نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني روز سه شنبه زمان اجراي آزمايشي لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث را به مدت ‪ ۵‬سال تعيين و تصويب كردند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار پارلماني ايرنا، اين لايحه با تصويب نمايندگان مجلس در كميسيون اقتصادي مجلس بر اساس اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسي بررسي و تصويب شده است و امروز نيز براي تعيين مدت اجراي آزمايشي آن در كشور در صحن علني راي‌گيري شد.

بر اساس اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسي، نمايندگان مجلس مي‌توانند بخشي از اختيارات خود را در مورد طرح‌ها و لوايح به كميسيون‌هاي تخصصي مجلس تفويض كنند.

هر طرح و لايحه‌اي كه در كميسيون تخصصي مجلس بر اساس اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسي بررسي و تصويب شود، اجراي آن به صورت آزمايشي در كشور خواهد بود و مدت اجراي آزمايشي آن را نيز نمايندگان مجلس با راي خود تعيين مي‌كنند.

كميسيون اقتصادي مجلس با بررسي و تصويب لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث، پيشنهاد داده بود كه اين لايحه به مدت ‪ ۵‬سال در كشور اجرا شود.

مدت اجراي آزمايشي اين لايحه در كشور با ‪ ۱۲۹‬راي موافق، ‪ ۳۶‬راي مخالف، ‪۹‬ راي ممتنع از مجموع ‪ ۲۰۸‬نماينده حاضر به تصويب رسيد.

نمايندگان مجلس امروز مدت اجراي آزمايشي اين لايحه به مدت يك سال و دو سال را پيشنهاد دادند كه هيچكدام از اين پيشنهادها به تصويب نرسيد.

اين لايحه داراي ‪ ۳۰‬ماده است، بر اساس مصوبه مجلس تمامي دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني و ريلي اعم از اينكه اشخاص حقيقي يا حقوقي باشند مسوول جبران خسارات بدني و مالي هستند كه در اثر حوادث وسايل نقليه مزبور و يا يدك و تريلر متصل به آنها و يا محصولات آنها به اشخاص ثالث وارد شود بر اين اساس، اين دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني و ريلي مكلف هستند مسووليت خود را از اين جهت حداقل به مقدار مندرج در اين قانون نزد يكي از شركت‌هاي بيمه‌اي كه مجوز فعاليت در اين رشته را از بيمه مركزي ايران داشته باشد، بيمه كنند.

بر اساس مصوبه ديگري در اين لايحه، به منظور حمايت از زيان ديدگان حوادث رانندگي، خسارت‌هاي بدني وارد به اشخاص ثالث كه به علت فقدان يا انقضا بيمه نامه، بطلان قرارداد بيمه، تعليق تامين بيمه گر، فرار كردن و يا شناخته نشدن مسوول حادثه و يا ورشكستگي بيمه گر قابل پرداخت نباشد يا بطور كلي خسارت‌هاي بدني خارج از شرايط بيمه توسط صندوق مستقلي به نام صندوق تامين خسارت‌هاي بدني پرداخت خواهد شد.

بر اساس اين مصوبه مدير اين صندوق به پيشنهاد رييس كل بيمه مركزي ايران و تصويب مجمع عمومي و با حكم رييس مجمع عمومي منصوب مي‌شود.

مجمع عمومي اين صندوق با عضويت وزيران امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني، كار و امور اجتماعي، دادگستري و رييس كل بيمه مركزي ايران حداقل يك بار در سال تشكيل مي‌شود.

بر اين اساس بودجه، ترازنامه و خط مشي اين صندوق به تصويب مجمع خواهد رسيد.

متن كامل ترازنامه صندوق از طريق روزنامه رسمي و يكي از جرايد
كثيرالانتشار منتشر خواهد شد.

همچنين مركز اين صندوق تهران است و در صورت لزوم مي‌تواند با تصويب مجمع عمومي صندوق در مركز استان‌ها شعبه ايجاد يا نمايندگي اعطا كند.

همچنين با تصويب مجلس، شركت‌هاي بيمه مكلف هستند، خسارت مالي ناشي از حوادث رانندگي (موضوع اين قانون) را در مواردي كه وسايل نقليه مقصر و زيان ديده در زمان حادثه داراي بيمه نامه معتبر بوده و بين طرفين حادثه اختلافي وجود نداشته باشد، حداكثر تا سقف تعهدات مالي (مندرج در اين قانون ) بدون اخذ گزارش مقامات انتظامي پرداخت كند.

بر اين اساس ضوابط و محدوده پرداخت اين قبيل خسارت‌ها به پيشنهاد بيمه مركزي ايران به تصويب شوراي عالي بيمه خواهد رسيد.

مجلس در ماده ديگري از اين لايحه تصويب كرد كه حركت وسايل نقليه موتوري زميني بدون داشتن بيمه نامه ممنوع است، تمامي دارندگان وسايل نقليه مزبور مكلف هستند سند حاكي از انعقاد قرارداد بيمه را هنگام رانندگي همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمايي و رانندگي و يا پليس راه ارايه كنند.

اين ماموران موظف هستند وسايل نقليه فاقد بيمه نامه را تا هنگام ارايه بيمه نامه مربوط در محل مطمئني متوقف كنند و راننده متخلف را به پرداخت جريمه تعيين شده ملزم نمايند.

بر اساس اين مصوبه ، بيمه مركزي ايران و شركت‌هاي بيمه موظف هستند ترتيبي اتخاذ كنند كه با الصاق برچسب يا استفاده از ابزارهاي مناسب ديگر، امكان شناسايي وسايل نقليه موتوري زميني فاقد بيمه نامه، براي ماموران راهنمايي و رانندگي و يا پليس راه تسهيل گردد، دارندگان وسايل نقليه مذكور ملزم به بكارگيري ابزارهاي فوق هستند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن