تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803907717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمشيدي:گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه داراي اشكالات شكلي و ماهوي است / اظهارات رئيس مجلس خاطره تلخي از حق گرايي برجاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جمشيدي:گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه داراي اشكالات شكلي و ماهوي است / اظهارات رئيس مجلس خاطره تلخي از حق گرايي برجاي گذاشت
سخنگوي قوه قضاييه تاكيد كرد: گزارش تحقيق و تحفص مجلس از قوه قضائيه داراي ايرادات جدي است و اطلاعات نادرست و تحقيقات مبني بر شايعات و شنيده ها بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر، دكتر عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه كه در سفر آيت الله شاهرودي به استان كردستان وي را همراهي مي‌كرد، عصر امروز در يك نشست خبري در شهر سنندج، پيرامون تصويب لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري و همچنين قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه گفت: لايحه اصلاح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري در مقابل شخص ثالث روز گذشته در مجلس به تصويب رسيد و بنا شد به مدت 5 سال به صورت آزمايشي اجرا شود.

وي افزود: براساس تبصره 2 ماده 4 اين قانون شركت هاي بيمه بدون لحاظ جنسيت و مذهب مكلفند تا سقف تعهدات بيمه نامه را پرداخت كنند به اين مفهوم كه پرداخت ديه در مورد زن و مرد و مسلمان و غيرمسلمان در خسارات بدني و خساراتي كه منتهي به جسم مي شود بين زن و مرد يكسان پرداخت شود.

وي تصريح كرد: نظر فقهي رئيس قوه قضاييه در ارتباط با پرداخت ديه بر اين قرار بود كه با توجه به اينكه مبناي پرداخت ديه در تصادفات رانندگي براساس قراداد و تعهداتي است كه ميان شركتهاي بيمه و بيمه شوندگان منعقد مي شود، بنابراين با توجه به اينكه طرفين خود را به صورت يكسان بيمه مي كنند ، بايد به صورت يكسان خسارت آنان پرداخت شود.

جمشيدي خاطرنشان كرد: بر اساس اين قانون شركت هاي بيمه بايد ظرف مدت 15 روز به صورت كامل ديه را پرداخت كنند و همچنين موارد متعدد ديه در مورد قربانيان جرم بايد به صورت كامل از سوي شركت هاي بيمه پرداخت شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: پيش بيني مي شود در هر سال صندوق خسارت بدني بايد 200 ميليارد تومان بودجه داشته باشد.

وي گفت: اين قانون با تصويب شوراي نگهبان لازم الاجرا خواهد شد.همچنين تمام كساني كه موتور سيكلت و اتومبيل خود را بيمه نكرده اند و مشمول جريمه شده اند تا 4 ماه مهلت دارند تا نسبت به بيمه كردن وسيله نقليه خود اقدام كنند.

جمشيدي حمايت از قربانيان جرم به آسيب ديدگان و برخورد قاطع با كساني كه نسبت به بيمه اتومبيل اقدام نكرده اند را از مشخصه هاي اصلي اين قانون برشمرد.

سخنگوي قوه قضاييه همچنين در واكنش به قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در مجلس شوراي اسلامي، افزود: از 4 سال قبل تحقيق و تفحص از قوه قضائيه آغاز شد و قوه قضائيه هر همكاري در چارچوب قانون و پاسخگويي مورد نياز را داشت و مسئولان دستگاه قضايي مرتب در كميسيون حقوقي حضور يافتند اما متاسفانه اين گزارش با عجله قرائت شد و بايد گفت داراي اشكالات شكلي و ماهوي است.

وي تصريح كرد: اين گزارش مورد اعتراض جمع زيادي از نمايندگان بود و نمايندگان مجلس و بخصوص رئيس ، اعضا و مخمبر كميسيون با قرائت اين گزارش مخالف بودند چرا كه آن در چارچوب قانوني تنظيم نشده بود و اين گواه بر حقانيت قوه قضائيه است.

جمشيدي گفت: مهلت گزارش تمام نشده بود و نمايندگان عليرغم اينكه به اين امر اعتراض كردند اما متاسفانه به اين اشكالات شكلي توجهي نشد.

سخنگوي قوه قضاييه به اشكالات ماهوي اين گزارش اشاره كرد و گفت: اطلاعات نادرست و تحقيقات مبتني بر شايعات و شنيده ها بود و اين بر مبناي شأن مجلس شوراي اسلامي نبود كه چنين گزارشي قرائت شود.

وي تصريح كرد: بر اساس تاكيد شوراي نگهبان، مجلس حق ورود ماهوي نداشته كه متاسفانه به صورت مبهم و غير شفاف مواردي را در اين گزارش اشاره كرده اند و بسياري از نوآوري ها و شكوفايي ها كه در قوه قضائيه شاهد بوديم در اين گزارش ناديده گرفته شده است.

جمشيدي افزود: اين گزارش داراي ايرادات جدي است و عملكرد مسئولان قوه قضائيه به گونه اي به نقد كشيده شده كه پاسخ لازم را به زودي خواهيم داد.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: اظهارات رئيس مجلس شوراي اسلامي كه خاطره تلخي از حق گرايي بر جاي گذاشت و به اصرار به قرائت اين گزارش تاكيد ورزيد و آن را براي اقتدار و منزلت مجلس عنوان كرد، جاي تاسف دارد. از فرد فرهيخته اي همچون حداد عادل انتظار بود كه بر حقانيت و خدامحوري ورضايت خداوند در قرائت اين گزارش تاكيد كند.

وي گفت: اي كاش مجلس شوراي اسلامي با ورود به بحث هاي اساسي تر و مورد نياز قوه قضائيه از حقي كه به عنوان تحقيق و تفحص دارد در جهت ارتقاي دستگاه قضايي گام بر مي داشت.

جمشيدي افزود: بر حق تحقيق و تفحص مجلس معتقد هستيم اما اي كاش فرصت سه ساله اي كه براي تحقيق گذاشته شده بود به بررسي لوايحي كه قوه قضائيه به مجلس ارائه كرد صرف مي شد.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: در يكي از مواردي كه در گزارش تحقيق و تفحص به آن اشاره شده در مورد يكي از مسئولان عزل شده است كه گفته شده اين فرد يكي از بستگان خود را در يكي از استانهاي دورافتاده جذب قوه قضائيه كرده و جاي خوشبختي است كه در مدت سه سال از آغاز تحقيق و تفحص تنها به يك مورد از موارد عزل و نصب ها رسيده اند و اين براي قوه قضائيه جاي افتخار دارد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 449]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن