تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815464228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيوند با كم‌توانان: فرصت فناوري اطلاعات و ارتباطات براي همه


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: پيوند با كم‌توانان: فرصت فناوري اطلاعات و ارتباطات براي همه
شركت مخابرات ايران - لازمه تحقّق جامعه اطلاعات، دسترسي همگان به فرصت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT) است.

براي حضور در عصر ديجيتال، همه بايد از فرصت برابر برخوردار باشند. كسي نبايد از مزاياي فناوري‌هاي جديد اطلاعات و ارتباطات محروم شود؛ كم‌توانان حداقل به خاطر معلوليت‌شان – نيز نبايد چنين نعمتي را از دست دهند.

همچنان كه ICT در محل كار، منزل و در هر جايي از زندگي ما نوآوري‌هايي را وارد مي‌سازد، بايد اين مزايا در خدمت كم‌توانان (معلولان) نيز قرار گيرد.

ITU در سال جاري ميلادي (2008) شعار «پيوند با افراد كم توان: فرصت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات براي همه» را به منظور توجه به روزجهاني ارتباطات و جامعه اطلاعات، برگزيده است.
اجلاس جهاني سران جامعه اطلاعات، موجب شد كه دولت‌هاي عضو، در سياست‌ها و برنامه‌هاي الكترونيكي كشور خود، به نيازهاي ويژه‌ي ارتباطي معلولان و ساير افراد آسيب‌پذير و محروم التفات داشته باشند.

اقدام ديگري كه صورت گرفت، تشويق به طراحي و توليد تجهيزات و خدمات ICT مطابق با اصل طرح جهاني و استفاده از فناوري‌هاي كمكي براي تحقيق و توسعه بود، به گونه‌اي كه در جهت تسهيل دسترسي همگان و از جمله معلولان به ICT ‌باشد.

در آخرين كنفرانس توسعه مخابرات جهان (WTDC-06) كه در دوحه، پايتخت قطر در سال 2006 برگزار شد، اقدام ويژه جديدي در راستاي «دسترسي به خدمات مخابرات» براي معلولان صورت گرفت.
طرح‌عملي دوحه، بر پايبندي اعلام شده در اجلاس تونس‌- مبني بر ظرفيت‌سازي ICT براي همه و از جمله معلولان – صحّه گذاشت،‌تا بدينوسيله دسترسي همگاني، همه جايي، برابر، آسان و ارزان به ICT فراهم شود.
در اين طرح عملي، بر اتّخاذ فناوري‌هاي كمكي با ساختاري جهاني، براي تضمين توزيع برابر اين مزايا در همه‌ي جوامع و همچنين دفع نابرابري (شكاف) ديجيتال، از طريق ايجاد فرصت‌هاي ديجيتال در راستاي به خدمت گرفتن قابليت‌هاي كامل پيشرفت‌هاي روزآمد ICT، تأكيد شده است.

اتحاديه جهاني مخابرات، از همه دست‌اندركاران (نهادهاي سياست‌گذار و تنظيم مقررات و همچنين شركت‌هاي بهره‌بردار و صاحبان اين صنعت) خواسته است، در طول برگزاري آيين‌هاي روزجهاني مخابرات و جامعه اطلاعات امسال، سياست‌ها و راهبردهايي را اتخاذ كنند كه نيازهاي معلولان در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات از طريق تضمين امكان دسترسي آنان به تجهيزات و خدمات برآورده شود.

اين امر، هم برقراري يك جامعه اطلاعات فراگير را تضمين مي‌كند، و هم به دولت‌هاي عضو اين امكان را مي‌دهد كه تعهّدات مفادّ بند 9 كنوانسيون حقوق معلولان، مصوّب مجمع عمومي سازمان ملل متّحد در دسامبر سال 2006 ميلادي، را به اجرا درآورند.

به منظور گرامي‌داشت اين روز، در راستاي برآورده ساختن نيازهاي معلولان در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات، توانمند ساختن يكايك شهروندان با دادن دانش و اطلاعات، بهتر كردن و افزايش خطوط ارتباطي تا دورافتاده‌ترين نقاط و آسيب‌پذيرترين گروه‌ها، و ساختن يك جامعه اطلاعات فراگير و مجهّز و آماده براي تحوّل و حركت به سوي جهاني بهتر، صلح‌آميزتر و بهره‌ورتر، محور توجه و محور كار امسال ما قرار دارد.

امروز، اين وظيفه آشكار ماست كه فرصت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات را در اختيار همه و به ويژه معلولان بگذاريم.

همزمان با برگزاري آيين روزجهاني ارتباطات و جامعه اطلاعات، از همه دست‌اندركاران، يعني توليدكنندگان،‌ فراهم كنندگان خدمات، سازمان‌هاي بين‌المللي، سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي و همچنين سياستگذاران، دعوت به عمل مي‌آوريم، خود را در تلاش ما سهيم كنند تا فرصت‌هاي چشمگير ديجيتال برآمده از امكانات فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات را در اختيار يكايك انسان‌ها و به ويژه 650 ميليون نفر (يا همين حدود) جمعيت معلول ساكن در سراسر جهان قرار دهيم.

table456.jpg
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن