تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798064404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت های ملی با صدای واحد، فعالیت های بشردوستانه را ترویج کنند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
جمعیت های ملی با صدای واحد، فعالیت های بشردوستانه را ترویج کنند
رئیس صلیب سرخ نروژ در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه از فعالیت ها، کیفیت و اقدامات هلال احمر ایران مطلع و از این کیفیت خدمات بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، تاکید کرد: هلال احمر ایران از نظر تعداد بالای داوطلبان، فعالیت های گسترده در سطح کشور و بین الملل، بسیار زبانزد است و همکاری میان دو جمعیت ملی ایران و نروژ می تواند کمک شایانی به ظرفیت سازی در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر کند. به گزارشایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با سون مولیکیلف؛ رئیس صلیب سرخ نروژ با اشاره به سوابق خدمت و فعالیت های هلال احمر ایران گفت: این جمعیت با سابقه‌ای 94 ساله، اعتبار و مقبولیت خوبی در کشور و خارج از کشور دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس ماموریت و وظایف محوله از طرف دولت و به دلیل سانحه خیز بودن کشور، هلال احمر ایران با سوانح و شرایط خاصی برای مقابله با زلزله، سیل، و حتی تغییرات آب و هوایی مواجه است، افزود: یکی از چالش های اساسی کشور ما خشکسالی است و البته تصادفات جاده ای نیز در ایران تلفات بالایی دارد.
لزوم آمادگی بالای هلال احمر ایران به دلیل وقوع حوادث بسیار زیاد در کشور
دکتر ضیائی با اشاره به اینکه هلال احمر ایران برخلاف سایر جمعیت های های اروپایی که سانحه کمتری دارند، با سوانح زیادی مواجه است، تاکید کرد: همین مسئله ایجاب می کند این جمعیت از سطح آمادگی بسیار بالایی برخوردار باشد. بنابراین هلال احمر ایران با وجود 500 پایگاه امداد و نجات، دو میلیون عضو جوان و بیش از 700 هزار عضو داوطلب که در قالب تیم پزشکی داوطلب، متخصصان، حامیان مالی و ... با هلال احمر همکاری دارند، و بیش از 30 مرکز آموزش عالی در سطح کشور و 20 مرکز درمانی در خارج از کشور، از آمریکای لاتین تا آفریقا و آسیا؛ فعالیت های گسترده ای را چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی برعهده دارد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در زمینه فعالیت های دو جانبه و چندجانبه نیز با فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و سایر جمعیت های ملی برنامه و فعالیت های مشترکی دارد، افزود: خدمات هلال احمر ایران در زلزله نپال و سیل پاکستان از جمله اقدامات بزرگ بین المللی این جمعیت محسوب می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه جمعیت نروژ در زمینه فعالیت های بشردوستانه مقتدر است، تاکید کرد: دو جمعیت ملی ایران و نروژ می توانند با صدای واحد در فعالیت های بشردوستانه با یکدیگر همکاری داشته و فدراسیون نیز می تواند به خاطر قدمت و تجاربی که دارد، نقش راهبردی خود را در این زمینه ایفا کند. 
دکتر ضیائی با بیان اینکه یک فدراسیون قوی، بهتر می تواند به جمعیت های ملی کمک کند و البته نقش جمعیت های ملی نیز جهت کمک به این فرایند بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ما آماده ایم تا در زمینه نحوه گسترش همکاری ها با هم در زمینه های مورد علاقه، گفت و کو کنیم و برنامه های مشترک داشته باشیم.
تحت تاثیر فعالیت های هلال احمر ایران قرار گرفتیم
رئیس صلیب سرخ نروژ نیز در این دیدار با بیان اینکه از فعالیت ها، کیفیت و اقدامات جمعیت هلال احمر ایران مطلع و از این کیفیت خدمات بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، تاکید کرد: هلال احمر ایران از نظر تعداد بالای داوطلبان، فعالیت های گسترده در سطح کشور و بین الملل، معروف و بسیار زبانزد است.
سون مولیکیلف که به همراه کریستف کورتز کاردوزا؛ نماینده منطقه ای بخش منا صلیب سرخ نروژ با دکتر ضیائی دیدار داشتند، عمده فعالیت جمعیت نروژ را خدمات امداد و نجات کوهستان و همچنین فعالیت وسیع در حوزه جوانان برشمرد وخطاب به دکتر ضیائی گفت: همانطور که شما گفتید؛ تغییرات اقلیمی، سیل، طوفان، سونامی و حوادث و سوانح در حال دگرگونی و کثرت هستند بنابراین بعد از فعالیت های بشردوستانه، جمعیت های ملی باید بدانند چطور می توان با هم همکاری بیشتری داشت، ظرفیت سازی کرد و فعالیت ها را تقویت کرد تا بتوان به سوانح پاسخ بهتری داد.
رئیس صلیب سرخ نروژ تصریح کرد: معتقدیم که همکاری میان دو جمعیت ملی ایران و نروژ می تواند در زمینه ظرفیت سازی و توانمندسازی کمک شایانی به نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر کند.
مولیکیلف با اشاره به دیدار با رئیس جمعیت نپال و قدمت 24 ساله همکاری با این جمعیت ملی، تاکید کرد: باید بررسی کنیم که چطور می توان تجارب، منابع و دانش  خود را حتی در زمینه بهداشت اضطراری، بهداشت اولیه و... با هم تبادل کنیم و با همکاری گسترده حتی به فدراسیون نیز کمک کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت ها و همکاری های وسیع شما با کمیته بین المللی صلیب سرخ یک مثال خوب از فعالیت های شماست، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از ظرفیت های هلال احمر ایران برای توسعه فعالیت ها در داخل نهضت و فدراسیون و سایر جمعیت های ملی استفاده کنیم.
لزوم تقویت توانمندی های دو جمعیت ملی برای پاسخگویی بهتر
رئیس صلیب سرخ نروژ جایگاه خاص نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در جهان با دارا بودن 190 جمعیت ملی و وجود سوانح مختلف می تواند موقعیت خاصی را برای نهضت داشته باشد، تاکید کرد: ما می توانیم ظرفیت و توانمندی خود را برای پاسخگویی بهتر تقویت کنیم تا این جایگاه جهانی تقویت گردد.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مولیکیلف خاطرنشان کرد: باید نحوه توسعه همکاریها، تبادل ایده ها و نظرات را بررسی و تقویت کنیم و اولین اقدام نیز توسعه راهبرد همکاری های مشترک درون نهضت است. ما باید با هم و در کنار هم باشیم تا بتوانیم بهتر بر چالش ها فائق شویم.
  انتهای پیام



سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن