تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798145258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیاتی درباره سرباز ایرانیِ اسیر در پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جزئیاتی درباره سرباز ایرانیِ اسیر در پاکستان
در حالی که نمایندگان مجلس روی نقش وزارت امور خارجه و برخورد قاطع با پاکستان تاکید دارند، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه می‌گوید که از زمان این اتفاق تاکنون این وزارتخانه از هیچ تلاشی در چارچوب اختیاراتش فرو نگذاشته است.


اعتماد نوشت: ٦ اردیبهشت‌ماه ١١ مرزبان قرار بود شیفت‌ گشت خود را عوض کنند، اما ساعت به ٨ شب نرسیده رگباری که به روی آنها گشوده شد برنامه را عوض کرد. به‌جای گشت‌زنی و تعویض شیفت ٩ نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیدند و دو نفر مجروح شدند. لابه‌لای شور و هیجان حاکم بر رسانه‌ها و مردم در هنگام برگزاری مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری، از زبان یکی از مجروحان نجات‌یافته از این کشتار مرزی جمله‌ای منتشر شد.


خبرگزاری‌ها از قول سرباز داوود باشتنی نوشتند: «وقتی تروریست‌ها به سمت ما حمله کردند، تنها توانستم در قسمت جنگلی و پشت درختان مخفی شوم. بعد از اینکه تروریست‌ها نیروها را به شهادت رساندند به نیروهای کادری تیر خلاصی زدند. در دقایق آخر دیدم که آنها یکی از سربازان که زنده بود را با خود بردند.» روز گذشته جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفته‌های او را تأیید کرد. سرباز سعید براتی از هنگ مرزی میرجاوه ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شده است.


سردار اسکندر مؤمنی دیروز در هنگام بازدید از نوار صفر مرزی در منطقه میرجاوه به خبرنگاران گفت: «براساس آخرین خبرهایی که داریم این سرباز فداکار پس از مجروح شدن به خاک پاکستان منتقل شده و اقدامات جدی ما در خصوص تعیین سرنوشت این سرباز فداکار ادامه دارد.»


از زمانی که خبر شهادت نیروهای مرزی رسید و گروهک «جیش‌الظلم» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، مطالبه جدی در خصوص بازخواست از دولت پاکستان و مجازات عاملان این جنایت شکل گرفت و سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد تا به او گوشزد شود که دولت ایران خواستار «اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست‌ها و مجازات آنان» است. حالا با تأیید ربودن یکی از سربازان هنگ مرزی، مسأله دیگری مطرح شده است: برای نجات جان سرباز ربوده شده چه باید کرد؟ آیا اطلاعی از وضعیت او وجود دارد؟


نماینده میرجاوه: نباید باج بدهیم


علی کرد، نماینده حوزه انتخابیه خاش و میرجاوه از سیستان و بلوچستان می‌گوید که از زمان رخ دادن این حادثه تمامی تلاش نمایندگان این استان، مقامات محلی و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی متوجه شناسایی عوامل جنایت و تلاش برای برخورد با آنها شده است.


او به «اعتماد» می‌گوید که نام تمامی عوامل این حمله مشخص شده و حتی مکان آنها هم معلوم است: «هم نام یک به یک افرادی که در این حمله شرکت داشته‌اند شناسایی شده و هم می‌دانیم که در کدام نقطه از خاک پاکستان مستقر هستند. بسیار متأسفیم که کشوری که ادعای اسلام می‌کند تبدیل به مقری شده است برای تروریست‌ها و نیروهای تکفیری. سفیر پاکستان در تهران فراخوانده شده و از او خواسته‌اند با استفاده از همین نام‌ها و اطلاعاتی که ما فراهم آورده‌ایم، این افراد را دستگیر و مجازات کنند. اگر همسایه عزیزمان این کار را نکند به خاطر خون شهدا و حرمت خانواده‌های آسیب‌دیده آنها به آن‌سوی مرز گام برمی‌داریم و عاملان ناامنی را بسزای اعمالشان می‌رسانیم.»


کرد در میان صحبت‌هایش به مسئولیت وزارت امور خارجه و وزارت کشور در مورد این حادثه اشاره می‌کند و می‌گوید: «دوست عزیزم دکتر ظریف کارهای ارزنده‌ای در وزارت امور خارجه انجام داده‌اند اما در حوزه امنیت مرزهای جنوب شرقی می‌طلبید که پشتکار بیشتری داشته باشند. دستگاه دیپلماسی باید به گونه‌ای عمل کند که جلوی بروز چنین اتفاقاتی را بگیرد. از طرفی به عنوان نماینده مردم سیستان و بلوچستان از وزیر کشور هم خواستم که به فکر تجهیزات و امکانات نظامی در منطقه باشند. این سربازان تنها با یک خودرو، بدون وجود پشتیبانی مناسب مشغول گشت‌زنی بودند، حتی دوربین‌های مناسب دید در شب هم ندارند و به خاطر وجود توفان در شب حمله و وجود پوشش جنگلی در آن منطقه غافلگیر شدند.»


وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ خبری از مرزبان ربوده‌شده به دست نرسیده است، توضیح داد: «میان مجلس، نیروهای برون‌مرزی، اطلاعاتی و انتظامی تقسیم کار شده است و هر روز گزارش پیشرفت کار را به یکدیگر می‌دهیم و اگر کمک یا مشورتی لازم باشد از هم می‌گیریم. اولویت اول ما این است که فرزندمان را سالم برگردانیم.»


نماینده میرجاوه می‌گوید که استفاده از معتمدان محلی هم در حال پیگیری است اما تاکیدش بر این است که این‌بار نباید نرمش در کار باشد: «ما نمی‌خواهیم باج بدهیم؛ اگر هر بار با آرامش با این موضوعات برخورد نمی‌شد امروز شاهد این جنایت نبودیم.»


عضو کمیسیون امنیت ملی: برخورد قاطع شود


در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه اقدامی برای نجات جان شهروند ایرانی ربوده شده به دست گروهک جیش‌الظلم در حال انجام است؟ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید که تا ١٨ اردیبهشت مجلس تعطیل است و فعلا تمام اطلاعاتی که در اختیار اعضا هست همان چیزی است که منتشر شده است.


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به «اعتماد» می‌گوید: «وزارت امور خارجه، وزارت کشور و وزارت اطلاعات باید این ماجرا را پیگیری کنند. دولت پاکستان مسوولیت این حادثه را بر عهده دارد. یکی از سربازان ما ربوده شده و متاسفانه وضعیت چنین فردی بسیار وخیم‌تر از سایرین است.» او ابراز امیدواری می‌کند که تا آغاز به کار دوباره مجلس این مساله میان ایران و پاکستان حل شده باشد.»


او در خصوص نقشی که در سال ٩٢ علمای اهل سنت و معتمدان محلی برای آزادی سربازان ایرانی از دست گروهک جیش‌العدل داشتند و امکان استفاده دوباره از این راهکار برای رهایی سرباز ربوده شده در میرجاوه می‌گوید: «در چنین موقعیتی سازوکارهای مختلفی هست از جمله استفاده از ظرفیت‌های محلی و علما. اما مساله اصلی ما این است که چنین اتفاقاتی رخ ندهد. باید برخورد قاطع در این مورد وجود داشته باشد و البته تلاش شود که جان این سربازمان نجات پیدا کند.»


وی در واکنش به اظهارنظر علی کرد در خصوص احتمال ورود ایران به خاک پاکستان برای مجازات عوامل این حمله می‌گوید: «ایران به کشورهای خارجی تجاوز نمی‌کند. این اظهارنظر کارشناسی‌شده نیست. قطعاً سازوکارهای مختلفی برای حل و فصل موضوع وجود دارد اما مطمئناً ورود به مرز یک کشور دیگر جزو این راهکارها نیست.»


معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه: توپ و تفنگ ابزار ما نیست


در حالی که نمایندگان مجلس روی نقش وزارت امور خارجه و برخورد قاطع با پاکستان تاکید دارند، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به «اعتماد» می‌گوید که از زمان این اتفاق تاکنون این وزارتخانه از هیچ تلاشی در چارچوب اختیاراتش فرو نگذاشته است: «از همان لحظه اول ما اقداماتمان را شروع کردیم. سفیرمان در پاکستان دو ملاقات داشته است، سفیر پاکستان در تهران را فراخواندیم و خواهان مجازات عاملان جنایت شدیم. این ابزار دیپلماسی است. وزارت امور خارجه که توپ و تانک نمی‌خواهد به میدان بیاورد. »


ابراهیم رحیم‌پور می‌گوید که تلاش‌ها برای کسب اطلاعات از وضعیت سرباز ربوده شده ادامه دارد: «هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص سربازی که گفته می‌شود ربوده شده نداریم. ما اعتراض کرده‌ایم، اخطار داده‌ایم و باید منتظر اقدامات دولت پاکستان باشیم. از طرفی دوستان‌مان در سپاه باید مراقبت‌شان را بیشتر کنند. رخ دادن این حوادث و مواجهه با عاملان آن تا جایی در اختیار دولت پاکستان است. حقیقت این است که این نیروها تربیت‌شده سعودی‌ها هستند و مشکلات ما مربوط به دشمنی‌ها در کل منطقه است نه اینکه تنها موضوع پاکستان مطرح باشد. ما با زبان خوش دیپلماسی تا جایی که بتوانیم موضوع را دنبال می‌کنیم اگر زبان غیر از آن لازم شد، دوستان دیگر باید وارد عمل شوند.»


«بسم‌الله الرحمن الرحیم. گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر فرزند محمد؛ من و دوستانمان در دست سازمان جیش‌العدل اسیر هستیم». فروردین سال ٩٣ پس از هفته‌ها، چهار نفر از پنج سرباز ربوده شده کشورمان از پاکستان به وطن بازگشتند و نزدیک به یک سال بعد پیکر سرباز شهید جمشید دانایی‌فر هم وارد خاک ایران شد. هنوز خبری از سعید براتی، سرباز ربوده شده در نوار صفر مرزی در دست نیست؛ تنها امید می‌رود که او ایستاده روی پاهای خودش به وطن بازگردد.


تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 30 April 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن