تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798095104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژست نمايشي دولت در نمايشگاه محيط‌زيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ژست نمايشي دولت در نمايشگاه محيط‌زيست
مراسم افتتاحيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط‌زيست در حالي ديروز آغاز شده است كه سال‌هاست غبار كم‌كاري در حوزه زيست‌محيطي به چشم مردم مي‌رود.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
مراسم افتتاحيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط‌زيست در حالي ديروز آغاز شده است كه سال‌هاست غبار كم‌كاري در حوزه زيست‌محيطي به چشم مردم مي‌رود. در سال‌هاي اخير سايه سنگين پديده ريزگرد‌ها ساير مسائل و مشكلات همچون قطع آب و برق و تخريب محيط‌زيست را نيز در استان‌هاي جنوبي نمايان ساخته است.

هر روز مشكلي به دامنه مسائل و مشكلات مردمي كه در معرض گرد و غبار قرار دارند، افزوده مي‌شود تا آنجايي كه مردم ديگر در غبار كم‌كاري‌ها ديده نمي‌شوند!

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست كشور هميشه در سخنان خود از انجام كارهاي زيست‌محيطي گفته است و مي‌گويد، اين در حالي است كه وقتي چتر غبار بر شهر‌هاي جنوبي چنبره مي‌زند، مشخص مي‌شود كه در حفظ محيط‌زيست و زيست شهري شهرهاي در معرض مخاطرات زيست‌محيطي كاري انجام نشده است و وعده‌هاي بدون عمل در سال اقدام و عمل در اين بخش بيشتر از قبل روي هم انباشته شده است.

دولت يازدهم كه چهار سال است دم از دوستداري محيط‌زيست مي‌زند، حالا در چنگال مسائل زيست‌محيطي به دست‌اندازهاي زيادي برخورد كرده است كه مجبور شده در عرض يكي دو هفته اخير چند بار چندتن از وزرا و حتي خود رئيس‌جمهور را هم به استان محيط‌زيست‌‌زده خوزستان بكشاند تا شايد كم‌كاري خود را مشاهده كنند و صداي مظلوم مردم غبار‌گرفته استان خوزستان را بشنوند!
 درست است كه نمي‌توان گفت مشكلات محيط‌زيست يك‌شبه به‌وجود آمده است و يك‌شبه هم حل مي‌شود؛ اما به‌دليل مشخص نبود برنامه جامع در حوزه محيط‌زيست و بعضاً رفتارهاي سليقه‌اي بسياري از موضوعات اين حوزه رنگ و بوي سياسي به خودگرفته است و دود و غبار همچنان به چشم مردم مي‌رود.

وعده‌هاي عمل نشده و رفتارهاي نمادين حفاظت از محيط‌زيست رنگ واقعي به خود گرفته است و در حالي كه سلامت و بهداشت مردم در شهر‌هاي جنوبي در معرض خطر قرار دارد، رفتار‌هاي نمايشي به نمايشگاه محيط‌زيست هم رسيده است. آنچه در اين نمايشگاه كه با حضور كشور‌هاي خارجي در حال برگزاري است ارائه مي‌شود، آن است كه ايران در كانون بحران‌هاي زيست‌محيطي قرار دارد و ژست حفاظت از محيط‌زيست به خود گرفته است!

سال‌ها برگزاري نمايشگاه‌هاي محيط‌زيست به انحاي مختلف با ميليون‌ها تومان هزينه از جيب مردم چه حاصلي و نتيجه‌اي در بر داشته است؟ داد و فرياد نمايندگان مجلس هم حالا بلند شده است. نماينده مردم اهواز در انظار عمومي بر سر رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست فرياد مي‌كشد و از خلاف ‌واقع‌گويي‌هاي ابتكار به ستوه آمده و خواهان پايان اين گزارشگري‌هاي بي‌اساس است؛ اما باز هم دولت درگير همايش و گفتاردرماني است.

اينكه اعضاي كابينه دولت براي رفع مشكلات بخش داخلي و كانون‌هاي گرد و غبار چه كرده‌اند، همواره جاي سؤال بوده است و تنها جوابي كه مردم دريافت كرده‌اند معطوف به وعده‌هاي آينده آن هم در ماه‌هاي پاياني دولت است.  مشكل خشك شدن تالاب‌ها به عنوان اكو سيستم حساس زيست‌محيطي در كشور حالا به سطح تمامي استان‌ها كشيده شده است و اگر مشكلي در يك شهر آن هم به لطف نعمت بارش‌ها حل مي‌شود، ساير مسائل و مشكلات از جايي ديگر سر باز مي‌كند تا بحران مديريت بحران در حفاظت از محيط‌زيست خودنمايي بيشتر كند.

عملكرد دولت در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل به افزايش هزينه‌كرد در رفع مسائل زيست‌محيطي محدود شده است. كارنامه دولت دوستدار محيط‌زيست در حوزه رفع آلودگي هوا، مبارزه با خشكسالي، مهار ريزگرد‌ها و حفظ جنگل‌ها و حفظ اكوسيستم حساس حوزه‌هاي آبي غبار‌آلود است و اين فقط خود دولت است كه به خودش نمره قبولي مي‌دهد و آن را در تريبون‌هاي نمايشي فرياد مي‌زند.

صحنه‌هاي رنج و عذاب حاصل از كم‌كاري در حفظ محيط‌زيست همچون خوره به جان و مال مردم استان‌هاي جنوبي افتاده است و درمانگران فقط از اميد و تدبير دم مي‌زنند تا شايد معجزه‌اي كار‌ساز شود !
بهتر آن بود كه در نمايشگاه محيط‌زيست مسائل و مشكلات به صورت شفاف ارائه مي‌شد تا از تجربه‌ها و مشاركت‌هاي جهاني براي كاستن از بار مشكلات بهره‌گيري به‌عمل مي‌آمد و هزينه‌هاي نمايشگاه گرهي از كلاف مشكلات محيط‌زيست باز مي‌كرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن