تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798236297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودزني در مدارس نتيجه موسيقي رپ است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خودزني در مدارس نتيجه موسيقي رپ است
قرايي ‌مقدم گفت: بايد فرهنگ درون خانواده اصلاح شود و خانواده اعتقادات و باورهاي ديني و مذهبي خود را بالا ببرد و ناگفته نماند كه برنامه‌هاي تلويزيون هم نقش موثري دارد.

خودزني در مدارس نتيجه موسيقي رپ است
جوان‌آنلاين: در سال‌هاي اخير معضل تازه‌اي به نام خودزني، در ميان دختران نوجوان به وجود آمده كه به يك روال معمول تبديل شده است. به عقيده كارشناسان اين نتيجه خشمي است كه دختران از شرايط خود دارند و آن را با آسيب رساندن به خود نشان مي‌دهند و نظام آموزش و پرورش بايد تدبيري براي آن بينديشد. در همين راستا با امان‌الله قرايي مقدم به گفت‌و‌گو پرداختيم.


دكتر امان‌الله قرايي مقدم، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به معضل خودزني كه در مدارس دخترانه رواج پيدا كرده است، گفت: اين پديده شوم چندين عامل دارد يك عامل خانوادگي است كه در واقع نقش معنويت حاكم در درون خانواده، شيوه تربيتي و باورهاي ديني والدين، اعتقادات، مسائل ديني، مذهبي و ملي بسيار مهم است. مسئله دوم و بسيار مهم تاثيرپذيري از گروه همسالان است، بر اساس تحقيقات انجام شده  تاثيري كه جوانان از گروه همسالان مي‌گيرند به مراتب موثرتر از تاثيري است كه از والدين مي‌گيرند و در واقع حرف دوستان و همسالان را بيشتر قبول دارند.
 
قرايي مقدم ادامه داد: مسئله ديگر اين است كه ياس و نااميدي بر افكار و اذهان جوانان حاصل شده و آنها در واقع نسبت به ازدواج، شغل، محيط اجتماعي و  آينده ديدگاه مثبتي دارند؛ چرا كه در جريان اخباري چون بيكاري و فراهم نبودن شرايط ازدواج  قرار مي‌گيرند و برخوردهاي نامناسبي در درون جامعه نسبت به آنها صورت مي‌گيرد، بنابر اين ممكن است گاهي تحقير و سرخورده شوند. محدوديت‌ها و محروميت‌هايي كه بر آنها اعمال مي‌شود بخصوص چون دختران روح حساس‌تر و لطافت بيشتري دارند از نظر روحي دچار آسيب مي‌شوند و در نهايت به اين پديده جديد يعني خودزني روي مي‌آورند.
 
اين جامعه‌شناس افزود: اين معضل خودزني كه در بين دختران به وجود آمده در واقع نوعي اين نوعي خودكشي است؛ طبق تئوري كلاسيك خودكشي زماني حاصل مي‌شود كه فرد احساس مي‌كند همبستگي‌اش با جامعه قطع شده باشد در اين صورت فرد به سمت خودكشي مي‌رود حال يا خودكشي خودخواهانه يا خودكشي ديگر خواهانه، اما اين خودزني هم خودكشي خودخواهانه است و هم خودكشي آنامومي چرا كه جوان دچار سردرگمي است.
 
 
وي با بيان اينكه ارزش‌ها و هنجارها در نزد فردي كه دست به خودزني مي‌كند، فرو ريخته و دچار خودكشي آنامومي  است،‌گفت:دختر نوجوان و جوان با خودزني به گونه‌اي عصيان و نارضايتي خود را به جامعه، مسئولان، والدين، اطرافيان و نظام آموزش و پرورش منتقل مي‌كند و اين يك پديده خطرناك است. اين معضل تنها يك ريشه ندارد بلكه ريشه آن خانوادگي، اخلاقي، معنوي و در نتيجه تاثير گروه همسالان است كه همه آنها به يك حالت روحي و رواني آنومي برمي‌گردد.
 
قرايي‌مقدم افزود: فردي كه دست به خودزني مي‌زند، خوب و بد را تشخيص نمي‌دهد و تصور مي‌كند با خودزني به آرامش مي‌رسد. بنابراين درون او ناراحت و ناراضي است. اگر آموزش و پرورش و متوليان فرهنگي اين معضل را جدي نگيرند، وضعيت بدتر خواهد شد. امروزه دختران از يك سو به سيگار و مواد مخدر گرايش پيدا كرده‌اند و از سوي ديگر خودزني در بين آنها رايج شده و اين پديده را در جامعه و در سطح دبيرستان‌ها به وجود آمده است و روز به روز هم ما بيشتر شاهد آن خواهيم بود.
 
اين جامعه‌شناس با اشاره به تاثير نامطلوب سريال‌هاي ماهواره و موسيقي نامناسب رپ و هيب هوب بر جوانان گفت: جوان احساساتي است و در برخي كه اخلاق ضعيف است تصور مي‌كنند آنها هم بايد مثل فرهنگ غرب زندگي كنند و اين در حالي است كه فرهنگ غربي با باورهاي ديني ما بسيار فاصله دارد و در نهايت نوجوان ما گمان مي‌كند كه جامعه براي او محدوديت ايجاد كرده و او بايد به نوعي خشم خود را نشان دهد و به اين ترتيب به خودزني روي مي‌آورد.موسقي نامناسب تاثير نامطلوب هم دارد و اصلا اين معضل نتيجه گوش دادن به موسيقي رپ و هيب هوب است و به اعتقاد من اين كودتا خزنده دختران نام دارد.
 
قرايي‌مقدم آزادي عمل دختران امروز را نسبت به نسل قبلي آزادي عملي بيشتر دانست و گفت: با وجود آزادي‌هايي كه دارند اما هنوز هم احساس محروميت دارند. بايد فرهنگ درون خانواده اصلاح شود و خانواده اعتقادات و باورهاي ديني و مذهبي خود را بالا ببرد و ناگفته نماند كه برنامه‌هاي تلويزيون هم نقش موثري دارد.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن