تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798143019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوله بران را دريابيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كوله بران را دريابيد!
در حالي كه قاچاقچيان عمده با غفلت دستگاه‌هاي مسئول هر روز چابك‌تر از قبل به فعاليت‌هاي سازمان‌يافته خود مي‌پردازند، «كوله بران مرزي» با بي‌مهري مسئولان گرفتار كولاك و بهمن شدند و چهار نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
نویسنده : نیره ساری 


سال‌هاست مناطقي از كشور به دليل محدوديت‌هاي متأثر از هم‌جواري با مرزها با مشكلاتي در زمينه اشتغال دست و پنجه نرم مي‌كنند و از آنجايي كه ناامني مانع جذب سرمايه‌گذاري در مناطق مرزي شده است، عدم ايجاد اشتغال، بيكاري و فقر، ساكنان اين مناطق را ناگزير به روي آوردن به فعاليت‌هاي قاچاق در حجم كوچك و بزرگ كرده است.
حتي در اين زمينه رهبر معظم انقلاب نيز تأكيد كردند: «جلوي قاچاق را جدي بايد گرفت. ما تا حالا در مبارزه با قاچاق خيلي جدي عمل نكرده‌ايم؛ در مبارزه با قاچاق جدي عمل كنيد.»
ايشان همچنين در بيانات خود تأكيد كردند كه «مراد من از قاچاق، فلان كوله‌بر ضعيف بلوچستاني نيست كه مي‌رود آن‌طرف يك چيزي را برمي‌دارد روي كول خودش مي‌آورد اين‌طرف؛ اينها كه چيزي نيست، اينها اهميتي ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشكالي ندارد.»
  
بي‌مهري به كوله‌بران و غفلت از قاچاقچيان در حجم وسيع
اما به رغم اين مهم، كوله‌بري با بي‌مهري‌هاي عديده مسئولان هر روز در ورطه جديدي از مشكلات گرفتار مي‌شود و در مقابل اين قاچاقچيان عمده هستند كه در غفلت دستگاه‌هاي مسئول هر روز چابك‌تر از قبل به فعاليت‌هاي سازمان‌يافته خود مي‌پردازند.
آنچه مهم بوده خلأ راهكار برخورد با قاچاق چه در حجم وسيع آن و چه در حجم كم چون كوله‌بري است كه ايجاد اشتغال و حمايت از توليد ملي را از هر سو فرياد مي‌زند چراكه به طور حتم اگر شغلي مناسب وجود داشته باشد، مرز‌نشين كشور مجبور به حمل كالاي سنگين و به خطر انداختن جان خود نخواهد شد.

يكي از روستاييان مرز‌نشين گفته بود «براي امرار معاش خانواده‌ام هرازگاهي به كشور همسايه مي‌روم و 200 تا 300 كيلو كالا تا 20كيلومتر روي كول خود حمل مي‌كنم و در قبال آن 50 هزارتومان دستمزد دريافت مي‌كنم. بارها به عنوان قاچاقچي كوله‌هاي‌مان توقيف شده و از يك ميليون و 800 هزار تومان تا 5 ميليون تومان به خاطر باري كه ارزش آن بيش از 2ميليون تومان نيست نيز جريمه شده‌ايم.»
از سوي ديگر در حالي كه پيش‌تر نيز از خطرات احتمالي براي كوله‌بران مبني بر سقوط از ارتفاع و برخورد با موارد امنيتي در نوار مرزي صحبت به ميان آمده بود، حادثه سقوط بهمن شنبه شب در ارتفاعات آذربايجان غربي و شهرستان سردشت موجب فوت و مفقود شدن تعدادي از كوله‌بران منطقه شد.
  
اشتغال پايدار علاج درد بيكاري جوانان در نقاط مرزي
با حادثه تلخ پيش آمده لازم است با توجه به كمبود امكانات و دور بودن از وضعيت رفاهي مطلوب در برخي نقاط مرزي كشور، فكري اساسي براي امرار معاش مردم در اين مناطق صورت بگيرد.
هرچند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مناطق مرزي و برخي مسئولان، نبود كارخانه و صنايع توليدي در نقاط مرزي كشور را دليل رشد آمار بيكاري جوانان دانستند اما همچنان به دليل بي‌توجهي در زمينه ايجاد اشتغال پايدار در نقاط مرزي براي جوانان، بسياري از مردم در اين مناطق همچنان از سر ناچاري و براي امرار معيشت خود دست به كوله‌بري مي‌زنند و متأسفانه فرصت‌هاي بالقوه موجود در مرزها مورد استفاده قرار نمي‌گيرد.
واضح است كه با در نظر گرفتن ساز و كار مشخص براي برخورد با قاچاق‌هاي كلان و حمايت‌هاي لازم از كوله‌برها جهت امرار معاش، علاوه بر تأمين رفاه مرزنشينان و مشاركت دادن آنان در توسعه اقتصادي اين مناطق، از مهاجرت بسياري از اين افراد به كلان شهرها نيز جلوگيري به عمل خواهد آورد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن