تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798106430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امكان پيش‌بيني زلزله وجود ندارد و‌لي سيستم هشدار سريع راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امكان پيش‌بيني زلزله وجود ندارد و‌لي سيستم هشدار سريع راه‌اندازي مي‌شود
در حالي روزانه 60 تا 70 زلزله، نقاط مختلف كشور را مي‌لرزاند كه از مجموع زلزله‌هاي به وقوع پيوسته...


‌ در حالي روزانه 60 تا 70 زلزله، نقاط مختلف كشور را مي‌لرزاند كه از مجموع زلزله‌هاي به وقوع پيوسته طي سال، نزديك به 164 يا 165 زلزله بالاي چهار ريشترند. رئيس پژوهشكده مديريت خطرپذيري و بحران پژوهشگاه زلزله‌شناسي از راه‌اندازي سيستم هشدار سريع زلزله در استان‌هاي بزرگ كشور خبر داد.
‌  
رعايت استانداردها و نظارت دقيق بر ساخت و ساز

 در حالي كه زلزله همچنان در كشور خسارت‌هاي جاني و مالي فراواني را مي‌گيرد لازم است تا ضمن پيشگيري از افزايش خسارت‌هاي بالا به دانش روز نيز در اين زمينه مجهز شويم هرچند زلزله درهيچ جاي دنيا قابل پيش‌بيني نيست و علم و تكنولوژي آن وجود ندارد. به گفته معاون وزير و رئيس سازمان مديريت بحران كشور روزانه 60 تا 70 زلزله، نقاط مختلف كشور را مي‌لرزاند كه از مجموع زلزله‌هاي به وقوع پيوسته طي سال، نزديك به 164 يا 165 زلزله بالاي چهار ريشترند.
اسماعيل نجار مي‌گويد: قادر به جلوگيري از وقوع زلزله نيستيم و هيچ علمي نيز قادر به اين مهم نيست اما تنها مي‌توانيم با علمي كه در اختيار داريم از بار خسارات ناشي از وقوع زلزله بكاهيم.  رئيس سازمان مديريت بحران كشور برتوسعه تجهيزات و امكانات موجود در حوزه بحران تأكيد می‌کند‌ و مي‌افزايد: نسبت به گذشته از وضع بهتري برخورداريم اما هنوز بسياري از امكانات موجود در ديگر كشورها را در اختيار نداريم؛ معتقدم بايد به دنبال بهترين تجهيزات در حوزه بحران باشيم.
اين مقام مسئول حوزه بحران، ساخت و سازهاي ايمن، رعايت استانداردها و نظارت دقيق بر ساخت وساز را از عمده راهكارهاي مؤثر بركاهش خسارات ناشي از وقوع زلزله برشمرد.  نجار همچنين با تأكيد بر ارتقاي آگاهي مردم در مقابله با بحران نيز مي‌گويد: برگزاري مانورهايي در مقوله مقابله، پيشگيري و پيش‌بيني مي‌تواند آمادگي مردم را در برابر حوادث طبيعي و زلزله بيشتر كند و مشكلات را كاهش دهد و همواره اين نكته را به مردم يادآوري كرده‌ام كه بايد خانه‌اي ايمن بسازند تا در مقابله با حوادث، متحمل خسارات كمتري شوند.
‌  
امكان پيش‌بيني زلزله وجود ندارد

با اين حال رئيس پژوهشكده مديريت خطرپذيري و بحران پژوهشگاه زلزله‌شناسي مي‌گويد: اين امكان وجود دارد كه بتوانيم سيستم هشدار سريع زلزله را تا دو سال آينده در شهرهاي بزرگ كشور راه‌اندازي كنيم.
كامبد اميني حسيني تأكيد مي‌كند كه هم اينك اين پژوهشگاه و ديگر دستگاه‌هاي متولي روي موضوع سيستم هشدار سريع كار مي‌كنند و دانش فني و تكنولوژي لازم وجود دارد اما بايد از نظر تجهيزاتي تقويت شويم. بدون شك راه‌اندازي اين سيستم به دليل نبود امكانات و تجهيزات لازم زمانبر خواهد بود.
 وي با بيان اينكه سيستم هشدار سريع در كشور ژاپن پياده‌سازي شده است و مورد استفاده قرار مي‌گيرد، توضيح داد:اين دستگاه هشدار تنها وقوع زلزله را هنگام رخداد اطلاع مي‌دهد و امكان پيش‌بيني را ندارد يعني هنگامي كه زلزله در حد فاصل50 كيلومتري شهر درحال وقوع است، سيستم در فاصله زماني30 تا40 ثانيه از طريق رسانه‌ها و نيز تلفن همراه، زلزله را به مردم اطلاع مي‌دهد.
وي مي‌گويد: شرايط و ساختارهاي كشور ما با ژاپن متفاوت است بنابراين اجراي سيستم هشدار سريع زلزله، در كشورمان زمانبرخواهد بود.
اميني حسيني در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان پيش‌بيني زلزله وجود دارد يا نه، اظهاركرد: اين امكان در هيچ كشوري تاكنون ميسر نشده است. زلزله در هيچ جاي دنيا قابل پيش‌بيني نيست و علم و تكنولوژي آن وجود ندارد.
رئيس پژوهشكده مديريت خطرپذيري و بحران پژوهشگاه زلزله‌شناسي همچنين از وجود شبكه لرزه نگاري در كشور‌ خبر می‌دهد و مي‌گويد: از شرايط خوبي درحوزه شبكه‌هاي لرزه‌نگاري برخورداريم و امكانات خوبي در اين زمينه در اختيار داريم اما براي پياده‌سازي آن نياز به بودجه و حمايت داريم.  وي مي‌افزايد: به وسيله شبكه لرزه‌نگاري تنها قادريم وقوع زلزله را در كشور به صورت آنلاين روي شبكه‌هاي موجود مشاهده و ‌رصد كنيم.  اميني حسيني می‌افزاید: علاوه براين پژوهشگاه، مركز ژئوفيزيك نيز به شبكه لرزه‌نگاري مجهز هستند. در حال حاضر نيز وضعيت كشورمان از نظر فناوري حوزه‌هاي لرزه‌نگاري خوب است.  اين مقام مسئول در حوزه زلزله‌شناسي با بيان اينكه از شبكه لرزه‌نگاري فقط براي اعلام زلزله و نه هشدار و پيش‌بيني استفاده مي‌شود، تأكيد می‌کند:‌ از لحاظ پيش‌بيني و هشدار سريع همچون ديگر كشورها در گام‌هاي اوليه هستيم و سيستم هشدار سريع فقط در ژاپن اجرايي شده است و بر اين اساس كشور در كل دنيا در بخش پيش‌بيني زلزله عقب است و هنوز ساختارهاي ناشناخته زيادي در اين زمينه وجود دارد.  رئيس پژوهشكده مديريت خطرپذيري و بحران پژوهشگاه زلزله‌شناسي مي‌گويد: از نظر استاندارد جهاني ايران جزو 10 كشور برتر دنيا است و خوشبختانه از نظر دانش رشد زيادي كرده است و حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد اما از لحاظ عملياتي و اجرايي هنوز با دنيا فاصله زيادي وجود دارد كه بايد جبران شود.





تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن