تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798158411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه كساني عروس آستارا و اردبيل را زنده به گور كردند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چه كساني عروس آستارا و اردبيل را زنده به گور كردند؟!
فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست استان تهران گفته است، از نظر تخريب، تصرف، ساخت و ساز غيرمجاز و...
نویسنده : حسن فرامرزي 
فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست استان تهران گفته است، از نظر تخريب، تصرف، ساخت و ساز غيرمجاز و زمين‌خواري شهرستان ‌شميرانات، پارك‌هاي ملي خجير و سرخه‌حصار بيشترين مناطق در سطح استان تهران هستند.

يك: تقريباً هفته‌اي نيست كه خبرهاي مربوط به زمين‌خواري و كوه‌خواري در مناطق مختلف كشور از جمله ييلاق‌ها و نقاط خوش آب و هواي اطراف كلانشهرها به ويژه تهران در جريان خبرهاي توليدي قرار نگيرد، اما پرسشي كه به موازات انتشار اين خبرها در افكار عمومي طرح مي‌شود، اين است كه چرا با وجود تأكيد صريح مسئولان طراز اول كشور و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب، زمين‌خواران و كوه‌خواران و احتمالاً جلگه‌خواران و تالاب‌خواران با قوت به كار خود ادامه مي‌دهند؟ آيا اين فضا نوعي بدبيني نسبت به مديران و مسئولان كشور ايجاد نمي‌كند؟ مگر نه اين است كه شخص اول مملكت با تشر به مسئولان و مديران جامعه، كوه‌خواري و ساخت و ساز در ارتفاعات را از موضوعات رنج‌آور و تأسف‌بار خواندند و گفتند: «دستگاه‌هاي مسئول بايد قاطعانه با تعدي به جنگل‌ها به هر بهانه‌اي اعم از هتل‌سازي و جذب گردشگر و ساخت حوزه علميه تا برخي توجيهاتِ به ظاهر قابل قبول مقابله كنند.»

دو: پرسش اين است كه با وجود تأكيد رهبري، دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي و اجرايي مبني بر حفاظت از سرمايه‌هاي طبيعي كشور چرا همچنان شاهد تاراج اين سرمايه‌ها به بهانه‌هاي مختلف هستيم؟ نگارنده وقتي عكس‌هاي شش سال پيش گردنه حيران را به عنوان يكي از زيباترين چشم‌اندازهاي ايران در حد فاصل آستارا و اردبيل كنار هم مي‌گذارد، مي‌بيند كه چه عروس زيبايي در اين منطقه زير شهرك‌سازي‌ها زنده به گور شد. تأسف‌آور است كه ايران يكي از بهترين چشم‌اندازهاي جاده‌اي خود را كه پوشيده از زيباترين و كهن‌ترين جنگل‌ها بود با تلاش متصرفان به طبيعت از دست داد و با وجود اينكه در سال‌هاي گذشته مسئولان قول‌هايي براي مقابله با شهرك‌سازي در اين منطقه داده بودند، اما عملاً هيچ اقدام جدي‌اي اتفاق نيفتاد و امروز ديگر گردنه حيران نه به واسطه منظره‌هاي طبيعي و خدادادي‌اش كه به واسطه شهرك بي‌تناسب با طبيعت مدهوش‌كننده اين منطقه حيرانت مي‌كند.

سه: واقعيت آن است كه اگر تمايل به زمين‌خواري و كوه‌خواري و منظره‌خواري در لايه‌هاي دروني يك جامعه به ويژه ميان كساني كه دسترسي بيشتري به فضاي رانت دارند، وجود داشته باشد در ادامه دور زدن قانون و ناظران و دستگاه‌هاي ذيربط هم به وجود خواهد آمد. البته بايد از ناظران، مجريان، دستگاه‌هاي انتظامي و قضايي و حفاظت محيط زيست پرسيد كه چرا در برهه‌هاي مختلف چشم خود را روي اين تخلفات بستند. با اين همه نمي‌شود انكار كرد كه يكي از مهم‌ترين ريشه‌هاي اين مسئله را بايد از منظر اخلاقي واكاوي كرد، چه بر سر جامعه ايراني آمده است كه چنين خودخواهانه و متكبرانه روي منافع جمعي شمشير مي‌كشد و پيش مي‌رود.

از كسي كه در گردنه حيران يا جاهاي مختلف شمال، مركز، شرق، غرب و جنوب كشور اراضي طبيعي را تصرف كرده و ويلا ساخته است بايد پرسيد كه به فرض هيچ قانون، ناظر و مجازاتي در اين كشور وجود ندارد، آيا فردايي براي اين كشور نمي‌توان متصور بود؟ آيا قرار است پرونده حيات اين كشور در 40، 50 سال ديگر بسته شود كه تو چنين شمشير را از رو كشيده‌اي؟ واقعاً چه بر سر ما آمده كه نمايش ثروت و برخورداري در جامعه ايراني چنين بي‌رحم پيش مي‌رود و فرداي اين سرزمين را درو مي‌كند؟


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن