تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798074312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم ۱۰درصدی قاچاق تجهیزات پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حبیب الله حقیقی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه درصدی از کالاهای قاچاق به کشور از طریق مبادی رسمی صورت می گیرد، گفت: البته وجود برخی آمارها مبنی بر ورود 98 درصد کالای تجهیزات پزشکی ، لوازم آرایشی و دارویی به صورت قاچاق درکشور از طریق مبادی رسمی واقعیت ندارد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قسمتی از قاچاق درحوزه کالاهای متعدد ازجمله مواد دارویی و بهداشتی با کم اظهاری، جعل، خلاف اظهاری و سوء استفاده از طریق مبادی رسمی وارد کشورمی شود، افزود: لازمه کم اظهاری این است که در شرایط مشخصی فردی در سیستم گمرک این اقدام را انجام دهد، یا اینکه این فرد جعل را قبول کند؛ به عنوان مثال کالای لیوان به کشور وارد شده اما طبق خلاف اظهاری مامور کمرگ این کالا کتاب عنوان می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستمزد و حقوق پایین کارکنان گمرک یک علت برای گرایش به انجام اقدامات خلاف است، تصریح کرد: اما اینکه همه کارکنان گمرک بخواهند به عنوان یک موضوع دنبال کننده کار خلاف باشند یا کلیت گمرک خواهان انجام کارهای خلاف باشد، به هیچ عنوان درست نیست؛ زیرا مدیریت در این سازمان به دنبال اصلاح رویه ها ، روند ها و کاهش خطاهای موجود است.

حقیقی با بیان اینکه برای کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور پنجره واحد تجاری راه اندازی شده است، گفت: این موضوع می تواند قسمتی از حوزه های خلاف اظهاری و کم اظهاری را کاهش دهد، البته درسیستم گمرک افرادی هستند که با کم اظهاری و خلاف اظهاری با هدف سوء استفاده ها همراهی می کنند.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه درحوزه پیشگیری ازقاچاق، خلاء قانونی نقش اصلی و اساسی ندارد، افزود: البته درحال حاضر لایحه ای درمجلس درحوزه امور گمرکی در دست بررسی است که درصورت وجود مشکل و خلاء قانونی می توان اشکالات را با این لایحه مرتفع کرد.

حقیقی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کاهش حجم قاچاق، تصریح کرد: برخی ازاین اقدامات پیشگیرانه، بخشی اقدامات مقابله ای و بخش دیگر درحوزه مدیریت تقاضا است، همچنین قسمتی ازاقدامات درحوزه چگونگی رسیدگی به پرونده ها است؛ بنابراین مجموعه اقدامات یک فرآیند است که هرکدام می تواند نقش موثری درکاهش میزان قاچاق داشته باشد؛ ازاین رو دراین حوزه ها با کمک دستگاه های دیگر و برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته و می توان گفت که درطی 2 سال گذشته با این روند طی شده شاهد کاهش نزدیک به 10  میلیارد دلاری حجم قاچاق از25  میلیارد به 15 میلیارد دلار بودیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کالاهای سلامت محور درکنترل وزارت بهداشت و درمان  به 4 بخش دارویی، آرایشی و بهداشتی، خوراکی و تجهیزات پزشکی تقسیم می شوند، گفت: سهم قاچاق درتجهیزات پزشکی 10 درصد یعنی معادل 250 میلیون دلار انواع کالاهای عنوان شده است که با بخشنامه  وزارت بهداشت و درمان درممنوعیت استفاده ازتجهیزات قاچاق دربیمارستان ها این میزان روند کاهشی دارد، بنابراین امیدواریم تا پایان سال 96، میزان 10 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کند.

۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن