تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798082836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس آنلايني كه در ايران پياده‌نظام پروژه نفوذ امريكايي هستند !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مدارس آنلايني كه در ايران پياده‌نظام پروژه نفوذ امريكايي هستند !
كار آفريني اجتماعي (Social entrepreneur)، واژگاني جديد است كه در دايره تعاريف مختلف اقتصادي، اجتماعي و علمي خود را گم كرده و همين گستردگي غير‌شفاف و وسيع توانسته از اين دو كلمه، چتري بزرگ براي پوشش بسياري از فعاليت‌ها بسازد.
نویسنده : نیره ساری 


با كنار گذاشتن اختلافات تعريفي، كارآفرين اجتماعي به كسي گفته مي‌شود كه با استفاده از مهارت‌هاي كارآفرينانه فعاليت‌هاي عام‌المنفعه اجتماعي انجام مي‌دهد؛ در برخي ادبيات‌ها كارآفرينان اجتماعي را سازندگان دنيايي بهتر تلقي مي‌كنند.
اما جدا از تعريف ناشناخته و دانشگاهي اين واژه، كار‌آفرين‌هاي اجتماعي در مفهوم مثبت خود با هدف به حداقل رساندن معضل‌ها و فشارهاي اقتصادي، نظير بيكاري و تنگدستي در جهت كاهش تبعات بحران بر اقشار آسيب‌پذير جوامع مختلف گام بر مي‌دارند. اين امر در حالت كلي نه تنها غير‌معقول نیست بلكه مي‌توان گفت ذيل اين مفهوم تركيبي از اشتياق، نوآوري و عزم و اراده به جريان پيشرفت در كشور كمك شاياني مي‌رساند. البته كه شبكه‌سازي اجتماعي دشمن در بستر نيازهاي جامعه ميان همين تعاريف محو و شفاف، نهفته است.
 
مدرسه آنلاين، نفوذ نرم
مدارسي آنلاين با پروژه‌هايي به ظاهر تيمي و خيرخواهانه كه روز به روز خطر نفوذ را بيشتر ياد‌آور مي‌شوند، در ايران هم سابقه دارند و هم‌اكنون هم مشغول فعاليتند. مدارس آنلاين كارآفريني خورشيد، پرتو و افروز، با پروژه‌هايي به ظاهر تيمي و خيرخواهانه، از سال 1388 تاكنون فعاليت خود را با به كارگيري مجموعه‌اي از نيروهاي بومي و البته تحت مديريت رسمي امريكايي در ايران آغاز كردند. اين دو مدرسه و چند نهاد به ظاهر مردمي ديگر بر اساس مستنداتي غير‌قابل انكار با حمايت تشكيلاتي و بودجه مركزي به نام «بنياد اوراسيا» وابسته به «آژانس توسعه ملي امريكا» (‌تحت نظر رئيس‌جمهور، وزير امور خارجه و شوراي امنيت ملي امريكا ) در كشور شكل گرفتند كه همچنان به واسطه اجراي دقيق جزوات و برنامه‌هاي نهادهاي امريكايي وابسته به وزارت خارجه امريكا فعاليت خود را ادامه مي‌دهند.
 
فمنيست، مار خوش خط و خال كارآفريني و نفوذ
از آنجايي كه بنا به علل مختلف تاريخي و روان‌شناختي «زنان» كليد فتح جوامع و بهترين مسير براي ايجاد تغييرات ماندگار اجتماعي محسوب مي‌شوند، بحث‌هاي فمنيستي از جمله شيوه‌هاي تعيين شده در راستاي ايجاد جذابيت براي كارآفريني در اين مدارس است، چنانكه بسياري از مطالب مندرج در اين پايگاه‌هاي آموزشي، شامل بررسي ديدگاه‌هاي جنسيتي، پرداختن و گفت‌وگو با زنان موفق كار‌آفرين، پيشنهاد موفق‌ترين زنان، گفت‌وگو با مادران كار‌آفرين، برگزاري دوره‌هاي آموزشي مخصوص زنان و مسائلي از اين قبيل است.

اين در حالي است كه پيش از اين نيز از پرونده «استارت آپ» كه ايجاد حلقه‌هاي ابداعي كسب و كار نوين با تمركز بر فناوري بود، رمزگشايي شد؛ به اسم راهكار مناسب براي نجات جوانان بيكار تحصيلكرده از بحران‌هاي شغلي، در سايه انفعال برخي مسئولان مربوط، مديريت كسب و كارهاي نوين به جمعي از مديران امريكايي ارائه شد و به وضوح ايده دزدي جدي از هوش جوانان و نوجوانان صورت گرفت. با اين شيوه، نفوذگران اجتماعي ابتدا به چرخه اشتغال وارد مي‌شوند و پس از آن ريل‌گذاري دلخواه خود را در مسير ايجاد تغييرات سياسي، فرهنگي و اجتماعي كليد مي‌زنند تا با قطار نفوذشان وارد كشور شوند.

نفوذ بي‌سر و صدا، به قدري جدي است كه روز گذشته وزير اطلاعات را به مجلس كشاند تا ابهامات نمايندگان درباره سفر بي‌سر و صداي «جيم داباكيس» سناتور امريكايي به ايران را برطرف سازد. اين سناتور امريكايي چندي پيش خاطراتي از سفر خود را فاش كرد كه در بخشي از آن گفته بود به دعوت يك نهاد دانشگاهي و در قالب يك تور 12 نفره به ايران آمده است. نانوشته نبايد گذاشت كه كارشناسان نيز اعتقاد داشتند حضور اين سناتور با كمك شخصيت‌هاي درون دولتي صورت گرفته است.
 
اوباما: مرگ بر امريكا براي ايرانيان شغل ايجاد نمي‌كند!
نفوذ به بهانه كارآفريني اجتماعي و از بين بردن بحران‌هاي موجود در ايران از جمله بيكاري جوانان، موضوعي است كه حتي باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا در گفته‌هاي خود بدان اشاره كرده و با بيان جمله «سردادن مرگ بر امريكا شغل ايجاد نمي‌كند» مدعي دغدغه‌مندي اشتغال در ايران شده بود.

شايد همين مهر تأييد ديگري باشد بر اهداف از پيش تعيين شده در راستاي ريل‌گذاري دشمنان براي پروژه‌هاي مختلف از جمله نفوذ كه امنيت كشور را به مخاطره مي‌اندازند. در مقابل نيز ضرورت مهندسي حوزه اشتغال و چرخه بومي‌سازي آن كه از سطح قابل‌اهميتي برخوردار است تا بدانجا اولويت دارد كه با حذف هرگونه دست‌هاي بيگانه، مسير پيشرفت دروني را هموار مي‌سازد. «جوان» به پروژه نفوذ، ابعاد آن و سرشاخه‌هاي داخلي آن در مطالبي ديگر بيشتر خواهد پرداخت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن