تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798115864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکاندار فرو ریزش در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه دنیای اقتصاد: آمار رسمی آبفای تهران درباره میزان مصرف حجم آب «بدون درآمد» در پایتخت یک سرنخ تازه از سریال فروریزش‌های اخیر زمین مشخص کرد.

مسوولان مدیریت آب و فاضلاب تهران می‌گویند 24 درصد از کل آب مصرفی پایتخت در ردیف آب بدون درآمد طبقه‌بندی می‌شود به این معنا که دولت بابت این میزان آب مصرفی (تقریبا یک‌چهارم آب استفاده شده در تهران) هزینه‌ای دریافت نمی‌کند اما هم برداشت و هم محل استفاده این حجم آب (بدون درآمد) کاملا قابل ردیابی است.

بررسی‌های انجام شده از سوی آبفای تهران نشان می‌دهد 14 درصد از آب بدون درآمد در حال مصرف در تهران مستقیم از سفره‌های آب زیرزمینی و از طریق حفرچاه برداشت می‌شود طوری که مدیریت شهری تهران، عامل اصلی برداشت غیرمجاز از این چاه‌ها به حساب می‌آید. طبق اعلام مسوولان وزارت نیرو، شهرداری تهران برای تامین آب موردنیاز فضای سبز پایتخت، بیش از حد مجاز تعیین شده در حال برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی است به گونه‌ای که میزان مصرف غیرمجاز شهرداری از منابع آب زیرزمینی بیش از دو برابر مصرف مجاز تعیین شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» در حالی که پیشتر موضوع نشت لوله‌های آب شرب به‌عنوان مظنون اصلی فروریزش زمین در تهران مطرح شده بود، مسوولان آب پایتخت با رد این فرضیه، منشأ فروریزش‌های اخیر را برداشت بی رویه و البته غیرمجاز منابع آب زیرزمینی تهران عنوان می‌کنند که به این ترتیب عاملان حفر چاه‌های غیرمجاز سکاندار اصلی فروریزش‌های پایتخت می‌تواند باشد. اخیرا سازمان زمین‌شناسی کشور و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دو گزارش جداگانه نسبت به افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی شهر تهران که ناشی از برداشت بی‌رویه از آنها است، هشدار داده بودند و پدیده غیرطبیعی افزایش حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز را در پوک شدن لایه‌های زیرین زمین و شکل‌گیری مغار(فضاهای خالی زیرزمین) تاثیرگذار معرفی کردند.

آنچه در حال حاضر درباره فروریزش زمین و وقوع حوادث مکرر از این جنس طی چهار ماه اخیر مطرح است به برداشت غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی، افت سطح آب در این سفره‌ها و شکل‌گیری مغار مربوط می‌شود به ویژه آنکه حفاری‌های مکرر و بدون در نظرگرفتن تمام جوانب ایمنی، زیرزمین را مترصد فروریزش کرده است. کارشناسان حوزه آب به شهرداری تهران توصیه کرده‌اند با توجه به وضعیت خاص زیرسطح تهران که در اثر برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی خالی و پوک شده است، ادامه برداشت آب برای آبیاری فضای سبز را محدود و از پساب استفاده کند.

در عین حال از مجموع 24درصد آب بدون درآمد شهر تهران، 10 درصد مربوط به هدر رفت آب است. هر چند که به گفته مسوولان حوزه آب پایتخت تمامی لوله‌های مورد استفاده در شبکه آب شهر تهران از جنس چدن است که دارای عمری بالا هستند. بنابراین به نظر می‌رسد این میزان هدررفت از شبکه لوله‌های آب شرب پایتخت الزاما به معنی نشت آب از لوله‌های فرسوده نیست. بلکه ترکیدگی لوله‌های آب که ممکن است ناشی از نشست زمین و نهایتا جاری شدن آب باشد منجر به هدررفت 10 درصدی می‌شود. مسوولان حوزه آبفای پایتخت با تاکید بر این سرنخ‌ها عنوان می‌کنند که نمی‌توان نشت لوله‌های آب را عامل اصلی فروریزش‌های اخیر مطرح کرد.




۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن