تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798234505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادستان پیشنهاد وزیر کشور را اجابت کرد/ وحدت رویه در صدور مجوز کنسرت ها با شروطی خاص


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دادستان پیشنهاد وزیر کشور را اجابت کرد/ وحدت رویه در صدور مجوز کنسرت ها با شروطی خاص
اواسط مرداد ماه بود که بعد از لغو چند کنسرت وزیر کشور اعلام کرد که از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده تا در صدور مجوز کنسرت ها وحدت رویه اتخاذ شود، درخواستی که حالا به شروطی برای برگزاری کنسرت ها اجابت شده است.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از لغو چند کنسرت در استان فارس و خراسان، انتقادهای بسیاری از دادستانی، پلیس، وزارت کشور و وزارت ارشاد شد.


انتقاداتی که موجب شد تا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دیدار با خبرنگاران به صراحت اعلام کند که در این زمینه نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشته و از او درخواست کرده تا در صدور مجوز کنسرت ها وحدت رویه اتخاذ گردد.


علت عدم صدور مجوز در استانهای خاص چیست؟
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه چرا یک نفر می‌تواند در کشور کنسرت داشته باشد ولی در خراسان نه؟ اظهار کرد: قوه قضاییه هرگاه احساس کند جرمی اتفاق می‌افتد، می‌تواند دخالت کند اما نیت‌خوانی مناسب نیست.


وی افزود: مسئول امنیت کشور، وزیر کشور بوده و در استان‌ها، استانداران و شورای تامین این وظیفه را بر عهده دارند بنابراین اگر احتمال ناامنی وجود داشته باشد این مسئولان باید اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر بلیت‌فروشی انجام می‌شود اما مردم پشت در کنسرت متوجه لغو آن می‌شوند.


وزیر کشور با تاکید بر اینکه در کشور باید برای برگزاری کنسرت‌ها وحدت رویه ایجاد شود، گفت: از رییس قوه قضاییه خواسته‌ام که ما را راهنمایی کنند. هر آنچه که ایشان تشخیص بدهند ما تابع آن هستیم زیرا رییس قوه قضاییه را فردی منطقی، اصولی و واقع‌بین می‌دانم.


اجابت درخواست وزیر با شروطی خاص
اما بعد از درخواست وزیر کشور از رئیس قوه قضائیه، امروز دادستان تهران این خواسته را اجابت کرده و در راستای وحدت رویه در صوپدور مجوزها شروطی را تعیین کرد.


جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می‌شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌نماید برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تامین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ی ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردد.


وی ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد.


وی توجه به این سه پیشنهاد را مانع از ایجاد تنش‌ در برگزاری کنسرت‌ها و لغو آن‌ها دانست.


 دادستان تهران ادامه داد: عملیاتی کردن این سه پیشنهاد باعث می‌شود که مسؤولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسؤولیت کرده، تنش‌ها فعلی از بین برود و مسؤولان به وظایف خود عمل کنند.


وی افزود در صورت اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد، و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و عنداللزوم بجای برگزار کننده و یا سایر افراد مرتبط مسؤولان اصلی به شرح فوق مورد پرسش قرار خواهند گرفت. دادستان تهران گفت در صورت پاسخ مثبت دستگاه‌ها، این پیشنهادها عملی خواهد شد.


لزوم حضور پلیس در همه تجمع ها
سردار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص اظهار نظر وزارت ارشاد که نیروی انتظامی نباید در کنسرت‌ها دخالت کند، اظهار داشت: ورود در عرصه محتوای کنسرت‌ها مربوط به وظایف نیروی انتظامی نبوده و تایید مضامین آن بر عهده وزارت ارشاد است.


وی گفت: اما وقتی بحث جمع به میدان می‌آید، لاجرم پلیس باید در همه تجمع‌ها مداخله کند چرا که مسئولیت نظم و امنیت مردم بر عهده نیروی انتظامی است و اگر در این بین اتفاقی بیافتد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مطمئنا پلیس باید جواب دهد.


سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: به همین جهت حفاظت از آن چه که در حوزه امنیت از ابعاد مختلف جانی، مالی، ناموسی و اخلاقی که همگی در ظرفی به نام امنیت اجتماعی جای گرفته‌اند بر عهده نیروی انتظامی است و امیدواریم با کمک مردم این مهم را به انجام برسانیم.


سردار منتظر المهدی درباره سوالی مبنی بر اظهاراتی که ناجا باعث محدودیت کارهای کنسرت‌ها می‌شود، اذعان داشت: واقعا اینطور نیست و باید مصداق بیاورند، شما اگر از هنرمندان و تمام کسانی که با ما ارتباط دارند پرس و جو کنید در خواهید یافت که چنین چیزی نبوده و هرگز نخواهد بود.


وی ادامه داد: در بسیاری از موارد که ماموران ما در صدور مجوز مسئولیت دارند با تلاش خود به صدور راحت تر و سریعتر مجوزها اقدام کرده و خودمان نیز از اجرای مراسم آنها مراقبت کرده‌ایم.
سخنگوی نیروی انتظامی اذعان داشت: توصیه‌های که به دوستان ارائه می‌دهیم  برای آنها و به نفعشان بوده و امیدواریم این فکر و فهم در جامعه ساری و جاری شود.


سردار منتظر المهدی تصریح کرد: در یک جمله انجام و فرجام ماموریت پلیس بر مدار قانون است و هر کنش و هر اقدامی که پلیس انجام می‌دهد در همین راستا خواهد بود و اساسا هیچ اسرار و پا فشاری بر اقدامات فراتر از قانون نداشته و نخواهیم داشت.


وی با بیان اینکه آن چیزی که امروز وظیفه ما است به نحو احسن انجام خواهیم داد، تصریح کرد: هیچ تغییری فعلا در زمینه کنسرت‌ها پیدا نشده و آنچه حائز اهمیت است، درک این مساله می‌باشد که واقعا چه تعداد کنسرت در طی این سال‌ها توسط نیروی انتظامی کنسل و جلوگیری شده، که مطمئنا به عددهایی دست نخواهیم یافت.


سخنگویی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه تمام اقدامات پلیس در راستای تسریع و تسهیل برای قشر هنرمندان است، بیان داشت: امروزه بیشترین ارتباطات پلیس با مردم و مخصوصا قشر هنرمندان است، طوری که یک موسسه برای ارتقا ارتباط با عزیزان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه تشکیل داده‌ایم.


سردار منتظر المهدی با بیان اینکه کارنامه نیروی انتظامی در این حوزه کاملا مشخص است، گفت: به نظرم می رسد باید در نوع ادبیات و بیان کمی مراقبت کنیم تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.
وی در پایان گفت :ما همچون گذشته در خدمت همه هنرمندان هستیم و به نظرم خود آنها باید بخواهند که پلیس ورود پیدا کند.


حرمت حرم رضوی مانع برگزاری کنسرت در مشهد
حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد نیز در نشست خبری در مورد وضعیت صدور مجوز کنسرت ها گفت: نظر وزیر ارشاد در خصوص عدم برگزاری کنسرت‌ها در مشهد به دلیل حرمت بارگاه امام رضا و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار است. اظهارات برخی مقامات مذهبی مشهد دلیل اصلی عدم برگزاری در مشهد نیست و نخواهد بود. این شرایط اختصاص به مشهد دارد و سایر شهرهای همجوار این استان مشمول محدودیت نخواهند بود. برگزاری با رعایت ضوابط شرعی و قانونی در چارچوب نظرات فقهی رهبری تداوم دارد. 11 سال است در مشهد کنسرت برگزار نشده و اختصاص به این دولت ندارد.


سخنگوی وزیر ارشاد با اشاره به سیاست‌های فرهنگی نظام اظهار داشت: ایجاد وحدت رویه و هماهنگی فرهنگی بین دستگاه‌ها، بسیج امکانات فرهنگی در جهت تامین نیازها و هدایت نیروها جهت تامین نیازهای فرهنگی موجود یکی از مصادیق سیاست فرهنگی است. اگر به اصول سیاست‌ها توجه کنیم، می‌بینیم که باید برخی سیاست‌ها بازبینی و عملکردها بررسی شود.


تحکیم وحدت ملی و دینی با توجه به قومیت‌های ملی و مذهبی، پاسداری از حریت و آزادگی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، تقویت قدرت تعقل و به‌ کارگیری آن، مقابله با خرافات، جمود فکری و مقابله با افراط و تجددطلبی در مواجهه با فرهنگ غرب، اهتمام همه جانبه به اقتضای روحی و نیازهای نسل جوان، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری و اجتماعی، گسترش روحیه نقدپذیری و ... از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


وی با بیان اینکه دو دهه از تصویب این سیاست‌ها می‌گذرد، خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهم به این سیاست‌ها و هشدارهایی که داده شده و مسائلی که بررسی و مبدل به قانون شده بپردازند و ببینند چقدر از این سیاست‌ها اعمال و اجرا می‌شود.





۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن