تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798138340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویتی که از آخر اول است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اولویتی که از آخر اول است
اولویتی که از آخر اول است هر سال با فرا رسیدن هفته جوان، بار دیگر این مسئله یادآوری می شود که در بخش فرهنگی ورزش برای جوانان چه اقداماتی انجام شده است و با نقطه ضعف ها چه باید کرد اما این موضوع همچنان بی اهمیت است.



به گزارش فرهنگ نیوز، فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و نامگذاری آن به روز جوان و البته هفته ای که از آن به عنوان هفته جوان نام برده می شود شاید یادآوری و زنگ هشداری باشد برای مسئولان ورزشی که در زمینه تخصصی خود در بخش فرهنگی برای جوانان چه اقداماتی انجام داده اند.

بدون شک ورزش خود یک عامل بازدارنده از بسیاری از آسیب های اجتماعی است اما درون همین ورزش نیز مخاطرات فراوانی برای ورزشکاران وجود دارد که با نادیده گرفتن آنها و بی اهمیتی به مقوله فرهنگی در ورزش همین الگوهای نمونه ورزشی می توانند ترغیب کننده برخی از عموم جامعه به ناهنجاری ها باشند.

از همین روست که وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن ادارات کل ورزش و جوانان هر استان برای ترویج فرهنگ در ورزش برنامه های زیادی دارند هر چند اغلب این برنامه ها کاربردی نیست و تنها به برگزاری چند نشست، جلسه و سمینار محدود می شود و به نظر می رسد این اولیوت اما به راستی وظیفه ی معاونت امور جوانان و فرهنگی در هر استان چیست و آیا وضعیت بخش فرهنگی در ورزش نه از منظر مخاطب عام بلکه از دید کارشناسان مطلوب است؟ خبرنگار مهر در این خصوص مصاحبه ای با مهران سرپرست معاون امور جوانان و فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان تهران داشته است:

* کار معاونت امور جوانان و فرهنگی ورزش و جوانان هر استان چیست؟
- برنامه های ما در استان تهران دارای سه رویکرد اساسی است: توسعه فرهنگ ورزش، توسعه موضوعات فرهنگی در فضاهای ورزشی و توسعه فرهنگ عمومی. در این خصوص انواع نشست های همفکری و تخصصی جوانان با مسئولان شاخص و سمینارها برنامه ریزی شده است. یک بخش عمده در حوزه جوانان جلسه ستاد سازماندهی امور استانها و شهرستانهاست. در حوزه استانی مجموعه انتظاراتی از اماکن ورزشی با شاخص های ارزیابی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشت.

* صرف نظر از جنبه تخصصی برای آگاهی های عموم جامعه از بحث فرهنگ در ورزش چه کرده اید؟
- در این بخش نیز به ویزه در زمینه توسعه اطلاعات اقدامات فراوانی انجام شده است. برگزاری انواع سمینارها در راستای ارتقای فرهن عمومی نقش زیادی دارد.نصب انواع پوستر و بنرها و تدوین منشورهای اخلاقی و... از جمله برنامه های این معاونت است.

* اگر بخواهید به صورت شفاف پاسخ بدهید، وضعیت فرهنگی در ورزش تهران به چه صورت است؟
- در حوزه فرهنگی و جوانان وضعیت خیلی خوب نیست. امتیازاتی هم که در حوزه جوانان اندازه گرفته شده است رتبه خوبی را نشان نمی دهد یا اگر هم در برخی موارد خوب کار شده در مجموع نگاه ویژه ای به این بخش وجود نداشته است.اما در سال ۹۵ نگاه و سیستم ما عوض شده است و با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به ورزش پایتخت به روزهای خوبی امیدواریم. باید شرایط را تغییر دهیم و پاسخگوی خووبی برای انتظارات وزارت ورزش و جوانان باشیم.

* اما قبول دارید که تغییر ناگهانی سطح فرهنگی در ورزش هم با برگزاری چند جشنواره و سمینار صورت نمی گیرد؟
- بله چون این حوزه ، خیلی وسیع است با چند جشنواره و کارگاه و همایش به سرانجام نمی رسد. البته خیلی کارا انجام شده است. مثلا شما در کدام پارک ورزشی پایتخت شرایط ورزش کردن ندارید؟

* البته در بخش بانوان هنوز جای کار زیادی در این مقوله وجود دارد!
- حرف شما درست است اما شرایط برای ورزش بانوان در بخش همگانی نیز با گذشته تفاوت زیادی کرده است.تغییر دید کلی جامعه زمان بر است اما در بحث توسعه فرهنگ ورزشی به ابزار نیاز است که باید تامین شود تا برنامه ها به خوبی جلو برود.

* آمار اعتیاد در جوانان نگران کننده است در حالی که با توجه به بخش فرهنگی می شد از بروز خیالی از این ناهنجاری ها جلوگیری کرد!
- یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش توسعه فرهنگ عمومی بحث پیشگیری است. بررسی سمینارهای مختلف در ان زمینه تنها یکی از راهکارهاست. ما عضو ستاد مبارزه با مواد مخدریم پس نقش اصلی و کلیدی در پیشگیری از این ناهنچاری بزرگ داریم.

* متاسفانه به ویژه در سالهای اخیر شاهد برخی اتفاقات و ناهنجاری های شدید در میان ورزشکاران بوده ایم. نمونه آن برخی بازیکنان در رشته های مطرحی همچون فوتبال. شما در این زمین برنامه ای برای جلوگیری از یان اتفاقات دارید؟
- البته در بخش کلی این موضوع زیر نظر معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان است اما ما نیز در سطح استان تهران به نوبه ی خود فعالیت می کنیم. با مدیران باشگاه های مختلف ورزشی مکرر جلسه داریم و با همفکری برای پیشگیری از بروز اتفاقات تلخ در میان ورزشکاران برنامه ریزی می کنیم.

* به عنوان سوال آخر هدف شما در حوزه معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران چیست؟
- ارتقای بخش فرهنگی مهمترین هدف ماست. شک نکنید تلاشمان را مضاعف می کنیم و در برنامه ما این است که در سال ۹۵ یکی از فعال ترین و موفق ترین بخش های فرهنگی ورزش کشور باشیم.

منبع: مهر


95/3/8 - 07:17 - 2016-5-28 07:17:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن