تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798162295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌تأمين اجتماعي حياط خلوت دولت‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ‌تأمين اجتماعي حياط خلوت دولت‌هاست
هر‌چند با سپري شدن چند روز از ارائه طرح تفحص از نحوه هزينه‌كرد منابع در طرح تحول سلامت به هيئت رئيسه مجلس مي‌گذرد اما هنوز خبري از به جريان افتادن اين طرح به گوش نمي‌رسد در عوض خبرهايي مبني بر تحت فشار قرار گرفتن برخي نمايندگان موافق با تفحص به گوش مي‌رسد‌با اين وجود عليرضا منادي، عضو هيئت رئيسه مجلس اين موضوع را انكار كرد.
نویسنده : زهرا چيذري 


هر‌چند با سپري شدن چند روز از ارائه طرح تفحص از نحوه هزينه‌كرد منابع در طرح تحول سلامت به هيئت رئيسه مجلس مي‌گذرد اما هنوز خبري از به جريان افتادن اين طرح به گوش نمي‌رسد در عوض خبرهايي مبني بر تحت فشار قرار گرفتن برخي نمايندگان موافق با تفحص به گوش مي‌رسد‌با اين وجود عليرضا منادي، عضو هيئت رئيسه مجلس اين موضوع را انكار كرد.
چند ‌روزي از اقدام چند تن از نمايندگان مجلس براي ارائه طرح تفحص از نحوه هزينه‌كرد منابع در طرح تحول سلامت مي‌گذرد اما همچنان خبري از وصول آن نيست. احمد آريايي‌نژاد، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي درباره سرنوشت اين طرح مي‌گويد: طرح به هيئت رئيسه تقديم شده و اميدواريم به دور از سياست‌كاري و سياست‌زدگي كار انجام شود. به تعبير اين نماينده مجلس نه فقط طرح تحول سلامت بلكه در همه كارهايي كه دولت قول انجامش را داده است به خصوص مواردي كه به همراه بودجه‌هاي خوب بوده است بايد تحت نظارت مجلس باشد. اگرچه ظاهراً خود وي بابت نظر موافقش با بي‌مهري‌هايي از طرف برخي مسئولان مواجه شده است!
 
نامه‌اي كه بي‌جواب ماند
روزهاي پاياني سال گذشته بود كه شش تن از اقتصاددانان مجلس در نامه‌اي به رئيس‌جمهور خواستار بازگرداندن تعرفه پزشكان متخصص به گذشته شدند. نامه مذكور عملاً هشداري درباره تبعات مالي اين طرح براي دولت به شمار مي‌رفت. تمركز اين نامه بر گام سوم طرح تحول و تغيير كتاب ارزشگذاري نسبي تعرفه‌هاي درمان بود و افزايش تعرفه‌ها را كاملاً ناحق عنوان مي‌كرد. در اين نامه آمده بود: «‌بر اساس تعرفه‌هاي پيشين، دريافتي پزشكان متخصص با دريافتي ساير اقشار، حتي پزشكان عمومي و كادر درماني شكاف فاحش داشته است، وضعيتي كه حتي در كشورهاي سرمايه‌داري محض نيز ديده نمي‌شود، به‌عنوان مثال دريافتي معاون درمان وزير محترم كه متخصص قلب است از بيمارستان امام حسين(ع) در تابستان 1391 ماهانه بين 61 تا 83 ميليون تومان بود!‌» اين نامه اما در ميان هياهوهاي پايان سال گم شد اما حالا تعدادي از نمايندگان مجلس اين بار از ابزار نظارتي خود استفاده كرده و از راهي ديگر وارد شده‌اند. به تعبير احمد توكلي يكي از امضاكنندگان اين طرح، تصميم افزايش چند‌برابري تعرفه‌ها باعث شد امروز بيمارستان‌ها به شدت بدهكار باشند. امروز هم به دليل اين حجم بدهي بيمه‌ها، تصميم به ادغام بيمه‌ها و سپردن آنها به وزارت بهداشت دارند. در اين صورت ناظر و تأمين‌كننده خدمات و خريدار خدمات يكي مي‌شود و با از بين رفتن قدرت و امكان چانه‌زني بين اين سه بخش بر سر هزينه‌ها، مردم ضرر بيشتري خواهند كرد.
 
تأمين اجتماعي حياط خلوت دولت‌ها
طرح تفحص از هزينه‌كرد منابع در طرح تحول سلامت واكنش وزير بهداشت را به دنبال داشت. از نگاه سيد‌حسن قاضي‌زاده‌هاشمي اين طرح مجلس در واكنش به اظهار‌نظر وي براي تجميع بيمه‌ها صورت گرفته. اين در حالي است كه اگر بنا باشد تحقيق و تفحصي صورت بگيرد بايد درباره تأمين اجتماعي و نحوه هزينه‌كرد 30 ساله حق بيمه‌اي كه كارگران به اين سازمان پرداخت كرده‌اند. در واكنش به اين اظهارات، وزير تعاون، رفاه و تأمين اجتماعي هم خودش دست به كار شد و در نامه‌اي خواستار تهيه و ارائه گزارشي از منابع و مصارف انجام شده سازمان مذكور شد. علي ربيعي به منظور ارزيابي ميزان تحقق برنامه‌هاي بيمه‌هاي سازمان تأمين اجتماعي خواسته تا از منابع و مصارف انجام شده آن سازمان در زمينه بيمه‌هاي بيكاري و درمان در دو سال اول دولت يازدهم، روند مصرف مبالغ بيمه درمان در بيش از 30 سال گذشته و نيز مقايسه با دوراني كه بيمه‌ها تحت نظر وزارت بهداري (سابق ) و بهداشت و درمان و آموزش پزشكي بوده‌اند در مهلتي پنج روزه گزارشي تهيه شود. نايب رئيس فراكسيون كارگري مجلس نيز در پاسخ به اظهارات سيد‌حسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبني بر انجام تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي گفت: جامعه كارگري با انجام تحقيق و تفحص موافق بوده و هست. نمايندگان مجلس نهم يك‌بار از عملكرد سازمان تأمين اجتماعي تحقيق و تفحص كردند تا مشخص شود در بخش درماني اين سازمان مزايايي ميلياردي از قبيل پركيس چگونه ميان پزشكان توزيع شده است. به گفته نادر قاضي‌پور با اين تعرفه‌هايي كه وضع شده است تا پايان سال جاري سهم ۹ درصدي درمان از كل حق بيمه كارگران در صندوق درمان سازمان تأمين اجتماعي نه تنها كفايت نمي‌كند بلكه پيش‌بيني مي‌شود مجموعاً بايد دست كم بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان بابت هزينه‌هاي درماني بيمه‌شدگان اين سازمان اختصاص يابد.
به باور نايب رئيس فراكسيون كارگري مجلس مديران ارشد سازمان تأمين اجتماعي در همراهي با وزير بهداشت تا اين لحظه هيچ‌كدام از مسئولان اين سازمان به صورت رسمي اعلام نكرده‌اند كه اجراي طرح تحول سلامت تا چه اندازه بر هزينه‌هاي درماني آنها افزوده است.
آريايي‌نژاد، عضو كميسيون بهداشت مجلس به درباره تفحص از تأمين اجتماعي به «جوان» ‌مي‌گويد: به نظر من تحقيق و تفحص جزو وظايف و مجلس است از هر جايي كه باشد. به باور وي، تأمين اجتماعي از آنجايي كه بودجه دارد حياط خلوت دولت‌ها به شمار مي‌رود و در همه دولت‌ها هم همين طور بوده است.
 اين نماينده مجلس در واكنش به مخالفت برخي نماينده‌ها با طرح تفحص مي‌گويد: ‌فضاي كلي مجلس متاثر از لابي‌گري است، در حالي كه ما با افراد خصومت شخصي نداريم و اين تفحص‌ها به منظور شفاف‌سازي صورت مي‌گيرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن