تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798228887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيكر مرحوم ركن‌آبادي امروز به ايران منتقل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيكر مرحوم ركن‌آبادي امروز به ايران منتقل مي‌شود
بعد از 41 روز انتظار و گمانه‌زني‌هاي مختلف، مسئولان رسمي كشور و خانواده مرحوم ركن‌آبادي ديروز تأييد كردند كه پيكر اين ديپلمات برجسته كشورمان كه از مفقودان حاثه منا بود، شناسايي شده و امروز (پنج‌شنبه) به تهران منتقل خواهد شد.


بعد از 41 روز انتظار و گمانه‌زني‌هاي مختلف، مسئولان رسمي كشور و خانواده مرحوم ركن‌آبادي ديروز تأييد كردند كه پيكر اين ديپلمات برجسته كشورمان كه از مفقودان حاثه منا بود، شناسايي شده و امروز (پنج‌شنبه) به تهران منتقل خواهد شد.
در پي فاجعه منا در روز دوم مهرماه سال جاري و كشته و مجروح شدن تعداد زيادي از زائران خانه خدا از جمله زائران ايراني، بحث جان باختن غضنفر ركن‌آبادي در رسانه‌ها در جريان اين فاجعه منتشر شد ولي مورد تأييد قرار نگرفت. شاهدان عيني مطرح مي‌كردند كه ركن‌آبادي هنگامي كه به آمبولانس منتقل شده، زنده بوده و براي درمان به يكي از بيمارستان‌ها منتقل شده است. در پي بررسي‌هاي دستگاه ديپلماسي كشورمان و سازمان حج و زيارت و نبود نام او در فهرست كشته‌شدگان تا به امروز، از او به عنوان يكي از مفقودان فاجعه منا ياد مي‌شد ولي با سفر خانواده وي به عربستان و انتقال DNA و بررسي ديگر شواهد به نظر مي‌رسد كه فوت وي مسجل شده و طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته پيكر او امروز به تهران منتقل مي‌شود.  در همان روزهاي اوليه مفقود شدن وي، شبكه العربيه در خبري دروغين اعلام كرد سفير پيشين ايران در لبنان نامش در ورودي‌هاي كشورش در فهرست كساني كه براي حج آمدند ثبت نشده و چنين نامي در فهرست حجاج نيست. در پي اين خبر، وزارت خارجه با انتشار مدارك گذرنامه او اعلام كرد كه ركن‌آبادي با گذرنامه شخصي‌اش به عربستان سفر كرده است و حتي تصاوير وي در هنگام خواندن بيانيه پاياني مراسم برائت از مشركين به صورت مستقيم از صدا و سيما پخش شده است.
  
هنوز مفقود ايراني وجود دارد
در اين بين برخي خبرهاي تأييد نشده از ربايش ركن‌آبادي مطرح شد، چنان كه برخي از رسانه‌هاي منطقه مدعي شدند كه او از سوي عربستان به رژيم صهيونيستي و موساد منتقل شده است. برخي مقامات كشور خودمان نيز تأكيد بر اين داشتند كه اگر عربستان سعودي نتواند فرضيه شهادت سفير پيشين ايران را ثابت كند، فرضيه ربايش وي به عنوان يك فرضيه امنيتي قابل پيگيري است.  قشقاوي، معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان وزير خارجه در واكنش به اخبار ربايش وي اعلام كرده بود كه اين مسائل تنها در حد گمانه‌زني است اما نمي‌توان به صورت قطعي اين ادعا را رد يا تأييد كرد.  پيش‌بيني مي‌شود در فاجعه منا كه هيچ‌گاه مسئولان سعودي آمار رسمي و دقيقي از كشته‌شدگانش اعلام نكردند، بيش از 7هزار نفر كشته شده باشند كه 464 نفر از آنان ايراني بودند. همچنين 15 نفر همچنان مفقود هستند كه بر اساس DNA شناسايي آنها ادامه دارد.
 
عربستان زير بار پذيرش مسئوليت نرفته
عربستان سعودي كه تاكنون حاضر به پذيرش مسئوليت خود در اين فاجعه نشده است آمار جان‌باختگان اين فاجعه را كمتر از 750 نفر عنوان كرده‌ است. اين در حالي كه حتي رسانه‌هاي غربي نيز با وارد كردن تشكيك به اين آمار، تعداد جان‌باختگان فاجعه منا را تا رقم 2 هزار و 500 نفر نيز عنوان كرده‌اند و بر مقصر بودن عربستان در وقوع اين فاجعه و مديريت صحيح نكردن اين كشور در پيگيري شناسايي كشته‌شدگان و مفقودان اين فاجعه تأكيد كردند.  به گزارش ايسنا، در فاجعه منا علاوه بر ركن‌آبادي، سه ديپلمات ديگر كشورمان به‌نام‌هاي احمد فهيما، معاون اداره نمايندگي‌هاي تشريفات وزارت خارجه، حسن‌ حسيني‌مقدم، سركنسول ايران در مرو و محمدرحيم آقايي‌پور، سفير پيشين ايران در اسلووني نيز جان‌ باختند.  غضنفر اصل ركن‌آبادي، سفير پيشين ايران در لبنان در سال 1345 در قم به دنيا آمد. او داراي دكتراي علوم سياسي از دانشگاه لبنان است و سال 1389 تا ارديبهشت 1393 به عنوان سفير ايران در لبنان مشغول به فعاليت بود و نقش تأثيرگذاري در گسترش و تحكيم هر چه بيشتر روابط ايران و لبنان داشت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن