تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزارت ارتباطات مخالف پروژه WLL هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزارت ارتباطات مخالف پروژه WLL هستيم
سرويس مخابرات- معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌المللي وزارت ICT، فناوري GSM روستايي (WLL) را منسوخ شده دانست.
به گزارش عصر ارتباط، كمال محامدپور كه در نشستي به مناسبت روز جهاني جامعه اطلاعاتي حضور يافته بود، از اجراي پروژه GSM روستايي انتقاد و اعلام كرد: مركز تحقيقات مخابرات ايران، با اين پروژه مخالف است.
او افزود: بسياري از تصميمات شركت مخابرات ايران از پختگي لازم برخوردار نيست و ممكن است ما هم با آن‌ها مخالف باشيم.
او با اشاره به تنزل رتبه ايران در رده‌بندي DOI، گفت: اطلاعات مربوط به اين شاخص، هرسه ماه يك بار از سوي وزارت ارتباطات به ITU ارائه مي‌شود.
محامدپور افزود: عليرغم تمامي فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌هايي كه در سال‌هاي گذشته داشته‌ايم، در رتبه‌بندي جهاني هنوز عقبيم و در سال 86، نسبت به سال قبلش، حدود 20 رتبه عقب‌تر رفته‌ايم. وي مشكل ايران را عدم بهره‌برداري از پروژه‌ها دانست و در اين رابطه به نبود بسترهاي قانوني لازم اشاره كرد.
سرپرست پيشين مركز تحقيقات مخابرات ايران، در خصوص مجموع اعتبارات پژوهشي اين مركز، گفت: در سال 86 قرار بود 70 ميليارد تومان اعتبار به ما داده شود كه متاسفانه كمتر از يك سوم اين مقدار يعني حدود 20 ميليارد تومان تخصيص يافت.

او افزود: در سال جديد هم قرار است 70 ميليارد تومان اعتبار داخلي و 10 ميليارد تومان اعتبارات هزينه‌اي داشته باشيم كه اميدواريم اين مبالغ اختصاص يابند و گرنه در انجام تعهداتمان دچار مشكل مي‌شويم.
محامدپور خواستار انجام اقدامات جدي و عملياتي براي توسعه IT در ايران شد و اولين گام در اين زمينه را تخصيص اعتبارات لازم دانست و افزود: مجموعه اعتبارات IT براي هر نفر در ايران، به زحمت به چند دلار در سال مي‌رسد در حاليكه كشورهاي توسعه يافته و يا در حال توسعه سرانه هر نفر، بالاي 30-40 دلار است.
او دومين مرحله را سياست‌گذاري مناسب اعلام كرد و گفت: براي هزينه كردن همين اعتبارات كم بايد سياست‌گذاري مناسب داشت. هم‌اكنون اعتبارات مربوط به IT، در دستگاه‌هاي مختلف پراكنده است و بايد نظارت كنيم كه از اين اعتبارات به بهره‌برداري مناسب داشته باشيم.
او مشخص شدن جهت‌گيري و ارائه راهكار مناسب از سوي كارشناسان را دو مرحله ديگر اين جريان دانست.
معاون وزير ارتباطات در بخش ديگري از سخنانش، از راه‌اندازي آزمايشي طرح موبايل نسل سوم در آينده‌اي نزديك در شهر تهران خبر داد.
محامدپور همچنين از تائيد كليات اسناد مزايده اپراتور سوم توسط اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) خبر داد و گفت: كارشناسان اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) در ايران از ابتداي بررسي اسناد مزايده اپراتور سوم حضور داشتند و بعد از اتمام تدوين اسناد مزايده قرار بر اين شد كه كارشناسان نظرات نهايي خود را اعلام كنند كه هفته گذشته كليات اين اسناد را قابل قبول تشخيص دادند.
سرپرست سابق مركز تحقيقات، با مروري بر فعاليت‌هاي اين مركز در سال گذشته گفت: طبق مصوبه سال گذشته شوراي اصل 44 وزارت ارتباطات، مركز تحقيقات مخابرات ايران به پژوهشگاه ملي ICT تغيير نام و جايگاه داد تا به اين ترتيب به عنوان مركز راهبردي در كشور در بحث كلان فناوري اطلاعات و ارتباطات فعاليت كند. در اين راستا اساسنامه پژوهشگاه ملي ICT در هيئت امنا مركز تحقيقات به تصويب رسيد و به دنبال آن هستيم تا اين اساسنامه به تصويب وزارت علوم و تحقيقات نيز برسد.
او با بيان اينكه تدوين اسناد و مقررات Wimax در سال گذشته در مركز تحقيقات به اتمام رسيد، اضافه كرد: پيش‌نويس مخابرات نسل آينده (NGN) نيز در مركز تحقيقات مخابرات تهيه شده و قرار است پايلوت آن در تهران، قزوين فارس و يك استان ديگر، اجرا شود.
محامد پور، طراحي و ساخت ايستگاه زميني ماهواره، تهيه پيش‌نويس شبكه ملي IP، تهيه پيش‌نويس مركز داده ملي و راه‌اندازي ديتاسنتر مركز تحقيقات مخابرات را از جمله طرح‌هاي شاخص اين مركز در سال 86 برشمرد.
او در ادامه ايجاد دوره كارشناسي ارشد امنيت شبكه و كارشناسي ارشد شبكه‌هاي فيبر نوري كه در مرحله‌ تدوين و تصويب است را از ديگر برنامه‌هاي اين مركز دانست و اضافه كرد: اعتباراتي كه سال گذشته در زمينه‌هاي مختلف ايجاد كرديم، 55 ميليارد تومان است كه اميدواريم امسال اعتبارات تخصيص داده شده، وصول شود تا در عمل كردن به تعهدات دچار مشكل نشويم.
معاون آموزش، پژوهش وزارت ICT، خاطرنشان كرد: مجموعه فعاليت‌هايي كه از طريق مركز تحقيقات مخابرات ايران با دانشگاه‌ها داريم، امسال در چارچوب امضاي تفاهم‌نامه‌اي چند ساله با روساي دانشگاه‌ها بودجه سالانه بين يك تا چهار ميليارد تومان براي امر پژوهش در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
در پايان اين نشست، عباس ظريفكار به عنوان سرپرست جديد مركز تحقيقات مخابرات ايران، در سخنان كوتاهي از انعقاد قرارداد همكاري با 14 دانشگاه كشور خبر داد.
او ارزش اين قرارداد را 45 ميليارد تومان و زمان آن را دو ساله عنوان كرد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن