تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صلح و آرامش در کشورهاي منطقه بوسيله ايران محقق خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۲۳:۳ب.ظ)
آيت الله سيدمحمد غروي: صلح و آرامش در کشورهاي منطقه بوسيله ايران محقق خواهد شد موج - عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: فراگيري علوم ديني، تبليغ دين و دفاع از آموزه هاي ديني و اسلامي، سه وظيفه اصلي طلاب در حوزه هاي علميه است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، آيت الله سيدمحمد غروي در گردهمايي طلاب جديدالورود حوزه علميه استان قم در شبستان کربلاي مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امروز ايران اسلامي در موقعيت ويژه اي قرار گرفته که بايد براي آن تلاش کرد و پاسخگو بود.
وي ادامه داد: ايران داراي نظام اسلامي و شيعي بسيار نيرومندي است که افتخار زندگي در اين جامعه نصيب ما شده؛ البته براي خود لوازم و ملزوماتي هم دارد.
دبير دوم شوراي عالي حوزه هاي علميه با بيان اين مطلب که امروز ايران ام القري شيعيان به حساب مي آيد، افزود: طبيعتا زماني که يک نظام، اسلامي شد، مطالباتي را در پي خواهد داشت و با راه اندازي اين نظام، تشيع حيات جديدي پيدا کرد.
*نظام شيعي، نظامي تأثيرگذار است
اين استاد حوزه ابراز داشت: امروز جريان هاي گوناگون انحرافي در مقابل کشور و نظام صف کشيده اند؛ چرا که نظام شيعي، نظامي قوي و تأثيرگذار بوده، بنابراين جريان هاي انحرافي از موجوديت خود مي ترسند.
*صلح و آرامش در کشورهاي منطقه بوسيله ايران محقق خواهد شد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان ساخت: در حال حاضر اين افتخار نصيب ماست که براي حل مشکلات عراق، سوريه، افغانستان، لبنان و ... ورود پيدا کرده و تأثيرگذاري مثبتي باشيم، لذا اگر قرار باشد تا صلح و آرامشي در اين کشورها برقرار گردد، بدون کمک و ياري ايران، اين امر محقق نخواهد شد؛ البته فرآيند، بدون مداخله کشور ماست و براي جمهوري اسلامي ايران بر اين نظر است که تمامي مشکلات کشورها بايد در چارچوب داخلي آن کشور حل و فصل شود.
*صف آرايي دشمنان در مقابله با اسلام

آيت الله غروي تصريح کرد: در مقابل اين افتخارها، دشمنان صف آرايي فرهنگي و غيرفرهنگي کرده اند که حوزه، بايد در موضوع مرتبط با خود پاسخگو و جوابگو باشد.
وي بيان داشت: دشمنان روزانه هزاران شبهه و سوال در خصوص موضوع‌هاي اعتقادي، حقوقي، فلسفي، اجتماعي و ... وارد مي کنند تا بتوانند اين تفکر برتر را شکست دهند.
دبير دوم شوراي عالي حوزهاي علميه اظهار داشت: اگر ظرفيت حوزه چندين برابر هم شود، جوابگوي داخل و خارج از کشور نيست؛ چراکه شاهد مطالبات بسياري از سراسر جهان هستيم.
اين استاد حوزه تأکيد کرد: طلاب و روحانيون بايد با تمام تلاش وارد اين عرصه شده و به سوالات و شبهات پاسخ دهند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: امروز وسايل ارتباط‌هاي و امکانات فضاي مجازي، بسيار وسيع بوده، لذا به بوسيله آنها مي توان انديشه معارف اسلامي را به تمام دنيا فرستاد.
آيت الله غروي با بيان اين مطلب که امروز خلاءهاي بسياري هست و که حوزه بايد پاسخگوي آنها باشد، ابراز داشت: آنچه دين اسلام و تشيع را حفظ کرده، عالمان ديني بوده اند که در حال حاضر از جايگاه خاصي برخوردار هستند.
*سه وظيفه اصلي طلاب و روحانيون در حوزه هاي علميه

وي تأکيد کرد: فراگيري علوم ديني، تبليغ دين و دفاع از آموزه هاي ديني و اسلامي، سه وظيفه اصلي طلاب در حوزه هاي علميه است.
دبير دوم شوراي عالي حوزه هاي علميه خاطرنشان ساخت: علم حافظ انسان بوده و نمي گذارد در مسير انحراف قرار گيرد؛ پس سعي کنيم که در تحصيل آن کوشا باشيم.
*علوم مقدمات، علوم ابزاري است

اين استاد حوزه علم هاي مقدماتي حوزه را علومي ابزاري دانست و گفت: بسياري از طلابي که در دروس خارج با مشکل مواجه مي شوند، مقدمات را خوب فرا نگرفته اند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کرد: گاهي وسوسه هاي شيطاني به سراغ ما مي آيد که اين علوم، نفعي ندارد، اين نوع برداشت که کاملا اشتباه است؛ چراکه اگر بخواهيم در دروس بالاتر حوزوي موفق باشيم، بايد به مقدمات نيز توجه داشته و زبان عربي را خوب فرا بگيريم.
*طلاب به نمرات دل نبندند

آيت الله غروي اظهار داشت: طلاب نبايد دل به نمرات خود ببندند؛ بلکه بايد ريشه اي درس خواند و قوي شد.
وي پشت‌کار و تداوم در تحصيل را از عوامل موفقيت طلاب عنوان کرد و گفت: پيش مطالعه، مطالعه و مباحثه از ضروريات تحصيل در حوزه است که شما عزيزان بايد به آن توجه داشته باشيد.
دبير دوم شوراي عالي حوزه هاي علميه نظم را از زمينه هاي موفقيت انسان دانست و اظهار داشت: طلاب از ابتدا بايد سعي کنند در فعاليت هاي حوزوي خود نظم داشته باشند؛ چراکه نظم يکي از رمز هاي موفقيت است.
اين استاد حوزه ابراز داشت: ما همواره بايد توجه داشته باشيم که در محضر خدا و امام زمان(عج) هستيم.
*افتخار ما پوشيدن لباس امام زمان(عج) است
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قمدر پايان افزود: بزرگترين افتخار ما اين است که سرباز امام زمان (عج) هستيم و بايد اين افتخار را به عنوان لباس روحانيت به تن کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن