تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803719311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوئیفت پیش از توافق وصل خواهد شد؟/25 میلیارد دلار تبادل بین المللی ایران با کشورهای خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سوئیفت پیش از توافق وصل خواهد شد؟/25 میلیارد دلار تبادل بین المللی ایران با کشورهای خارجی
خبرهای رسمی از آغاز مذاکرات نمایندگان سوئیفت با برخی بانک های عمدتا خصوصی ایران حکایت دارد.
به گزارش نامه نیوز ، شبکه بانکی ایران طی سال های اخیر کمتر از سایر بخش های اقتصاد تحت فشار نبوده است؛ با این تفاوت که بانک ها چند سال پیش از اعمال تحریم های خارجی، از ناحیه سیاست های سرکوب مالی دولت هشتم، تحت فشار شدیدی قرار گرفته بودند.

با این حال اعمال محدودیت های بی سابقه و غیرقانونی بر بانک مرکزی و بانک های ایران با قطع ارتباط سوئیفت از اواسط سال 90 و ادامه آن به اشکال گوناگون حتی پس از توافق هسته ای آدرماه سال 92، شرایط را برای بانک های کشور دشوار ساخته بود گرچه آمارهای رسمی برخی نهادهای بین المللی نشان می دهد، شبکه بانکی ایران در اوج تحریم ها نیز فعالیت های خود را ادامه داده است.

شاهد این ادامه فعالیت، اذعان مسئولان سوئیفت و داوجونز بر دور زدن این شبکه توسط بانک های ایرانی است؛  مقامات شبکه بین‌المللی سوئیفت  اواخر بهمن ماه سال 91 اذعان کردند « بانک‌های ایرانی با استفاده از ایمیل و تلفن توانسته‌اند تحریم اعمال شده در زمینه انجام تراکنش‌های مالی از طریق این شبکه را دور بزنند». به گفته این مسئولان « بانک‌های ایرانی توانسته‌اند با استفاده از روش‌های ساده‌تر برای انجام تراکنش‌ها با شرکای بین‌المللی خود، دستورالعمل‌های لازم را به جای استفاده از شبکه سوئیفت توسط ایمیل و تلفن ارسال کنند. آلین رائس، مدیر اجرایی سوئیفت گفت: کاملا روشن است که ایرانی‌ها ابزارهای دیگری را برای انتقال پول و انجام تراکنش‌ها در اختیار دارند».

آمار بانک تسویه حساب های بین المللی نیز مهر تأیید دیگری بر موفقیت بانک های ایران برای انجام بخشی از مراوات ملی خود با شبکه جهانی بانک ها است؛ بانک تسویه حساب های بین المللی در گزارشی که فروردین ماه سال 92 از مراودات 6 ماهه نخست سال 2012 میلادی منتشر شد؛ اعلام کرد ارزش کل مراودات بانکی ایران با بانک های ۳۹ کشور خارجی در پایان سپتامبر ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۹.۸۴۱ میلیارد دلار بوده است. این رقم در پایان ژوئن ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۳.۷۳۹ میلیارد دلار گزارش شده بود.

این رقم اما در پایان نیمه نخست سال 2014 میلادی از رشدی 3.2 میلیارد دلاری برخوردار بوده است؛ بنا بر گزارش بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، مراودات بانکی ایران با بانک‌های ۴۴ کشور در پایان سپتامبر ۲۰۱۴ به حدود ۲۵ میلیارد دلار رسید که این رقم از اول ۲۰۱۴ بیش از ۳.۲ میلیارد دلار افزایش داشته است.

با وجود این روند، قطعا تبادلات مالی شبکه بانکی ایران در صورت لغو تحریم ها خصوصا برقراری مجدد ارتباط با سوئیفت از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد شد. نشانه های علاقمندی به این اتفاق را می توان در مسئولان سوئیفت و سایر بانک های خارجی به روشنی مشاهده کرد.

خبرهای رسمی از آغاز مذاکرات نمایندگان سوئیفت با برخی بانک های عمدتا خصوصی ایران حکایت دارد. ظاهرا مسئولان این شبکه بین المللی نمی خواهند تا روشن شدن وضعیت نهایی تحریم ها پس از انعقاد توافق هسته ای در تیر ماه صبر کنند و اقدامات خود را برای برقراری مجدد ارتباط با بانک های ایران به صورت جدی دنبال می کنند.



منبع: خبرآنلاین


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن