تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799116315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بار جشنواره بین‌المللی فجر رو دوش این پیرمرد خواهد بود؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بار جشنواره بین‌المللی فجر رو دوش این پیرمرد خواهد بود؟
اگر چنین رویکردی در پیش گرفته شود و بخش بین‌الملل جشنواره متشکل از تعداد قابل توجهی از فیلم‌های ایران و چند فیلم قبلاً رونمایی شده در دیگر جشنواره‌ها باشد و در واقع تنها فیلم‌های جشنواره به دو بخش تقسیم شده باشد، اساساً برگزاری بخش بین‌الملل به صورت مجزا، محلی از اعراب نخواهد داشت و بنابراین انتظار می‌رود در روزهای پیش رو لیست فیلم‌های بین‌الملل راه یافته به بخش بین‌الملل جشنواره رونمایی شود.
کد خبر: ۴۹۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ - 11 April 2015



بار جشنواره بین‌المللی فجر رو دوش این پیرمرد خواهد بود؟
برگزاری بخش بین الملل سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به صورت مستقل از بخش داخلی در شرایط طی هفته‌های پیش رو تجربه خواهد شد که کف انتظارها در خصوص این بخش رعایت استانداردهای بدیهی هر جشنواره بین‌المللی معتبر است؛ استانداردهای حداقلی که با رعایت آنها می‌توان از لفظ «جشنواره بین‌المللی» استفاده کرد.

به گزارش «تابناک»؛ جشنواره بین‌المللی فجر برای سی و سومین دوره با یک تغییر بنیادین مواجه شده و آن هم تفکیک بخش بین‌الملل از بخش داخلی (سینمای ایران) است و در همین راستا، بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد و طبیعتاً قرار است با تفکیک این بخش شاهد ایجاد تحول در این بخش و رسیدن این رویداد به کف استانداردهای یک جشنواره بین‌المللی فیلم معتبر باشیم.

مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور در سه دهه اخیر به دلایل متعدد هیچ‌گاه نتوانسته در سطح یک رویداد بین‌المللی برگزار شود و هرچند تلاش‌هایی صورت پذیرفته اما بخش بین‌الملل جشنواره هیچ گاه شخیصت یک جشنواره بین‌المللی معتبر جهانی را نیافته و تنها یک دورهمی بی‌اثر برای گرفتن ژست بین‌المللی بودن جشنواره محسوب می‌شده و جشنواره‌ها نیز به همین نسبت، بخش بین‌الملل جشنواره را جدی نگرفتند.

در همین راستا اگر رسانه‌های بین‌المللی نیم‌نگاهی بخش داخلی جشنواره فیلم فجر به عنوان محل رونمایی از فیلم‌های سینمایی ایران داشتند، همین نگاه محدود نیز به بخش بین‌الملل جشنواره در سطح بین‌الملل وجود نداشت و سطح این بخش -علی رغم هزینه‌های قابل توجه برگزاری‌ و پذیرایی از میهمانانش- حتی با جشنواره‌های مستقل درجه سوم اروپای شرقی نیز قابل قیاس نبود و به زحمت تک‌ستاره‌ای از سینمای جهان به برخی از ادوار جشنواره فجر آمده است.

در فاصله دو هفته تا آغاز بخش بین‌المللی جشنواره با محوریت پردیس ملت، آزادی، خانه هنرمندان، دو سالن سینما کورش، موزه سینما و فلسطین، آنچه تاکنون رونمایی شده برگزاری برخی دوره‌ها و البته مرور سینمای فرانچسکو رزی از برجسته‌ترین کارگردانان صاحب سبک سینمای ایتالیا است که البته امری غیرمرسوم در دیگر جشنواره‌ها نیست اما چنین برنامه‌هایی محوریت هیچ جشنواره مهمی را شامل نمی‌شود و چنین برنامه‌هایی می‌تواند جزو حواشی جذاب باشد.


بار جشنواره بین‌المللی فجر رو دوش این پیرمرد خواهد بود؟



بر اساس برنامه اعلام شده در بخشی تحت عنوان «فرانچسکو رزی: متعهد و منتقد»، ۹ فیلم مطرح از این کارگردان را به نمایش و بحث خواهد گذاشت که عبارتند از: سالواتوره جولیانو (۱۹۶۲)، دست‌ها روی شهر (۱۹۶۳)، قضیه ماتئی (۱۹۷۲)، لوکی لوچیانو (۱۹۷۳)، جسدهای سرشناس (۱۹۷۶)، مسیح در ابولی توقف کرد (۱۹۷۸)، سه برادر (۱۹۸۰)، بدرود پالرمو (۱۹۹۰) و ترک مخاصمه (۱۹۹۶) اکران خواهد شد که انتظار می‌رود با حضور برخی از عوامل این فیلم‌ها باشد.

رزی برای نمایش فیلم «اجساد عالی‌مقام» در دهه پنجاه خورشیدی به تهران سفر کرده بود و در ایران با فیلم‌هایی مثل «سالواتوره جولیانو» و «مسیح در ابولی توقف کرد» شناخته می‌شود؛ فیلم‌هایی که بارها از تلویزیون ایران به نمایش درآمده‌اند و بنابراین انتخابش برای بخش حاشیه‌ای جشنواره دور از انتظار نبود اما برای بخش اصلی جشنواره، نقدهای قابل تاملی وجود دارد.

حداقل انتظار رونمایی از ده فیلم خارجی برای نخستین بار در بخش بین الملل است؛ رویکردی که در همه جشنواره‌های بین‌المللی معتبر اجرایی می‌شود و در واقع انتظار می رود در این دوره از جشنواره شاهد درخواست برخی فیلمسازان غیرایرانی برای رونمایی از آثارشان در جشنواره فجر باشیم و هیات انتخاب متشکل از رضا درستکار، شادمهر راستین، مرتضی رزاق‌کریمی، نیما عباسپور و سعید نوری از میان درخواست‌های متعدد، این 10 فیلم بین‌المللی را انتخاب کند.

البته باید دید واقعاً درخواست‌های متعددی از سوی فیلمسازان بین‌المللی و غیرایرانی مطرح شده یا خبری نیست، چرا که تاکنون آماری از تعداد فیلم‌های غیرایرانی متقاضی حضور در بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم اعلام نشده و این گمانه پررنگ شده که قرار است بخش بین‌الملل میزان گروهی دیگر از فیلم‌های ایرانی باشد که به بخش داخلی سی و سومین جشنواره فیلم فجر نرسیده بودند.

اگر چنین رویکردی در پیش گرفته شود و بخش بین‌الملل جشنواره متشکل از تعداد قابل توجهی از فیلم‌های ایران و چند فیلم قبلاً رونمایی شده در دیگر جشنواره‌ها باشد و در واقع تنها فیلم‌های جشنواره به دو بخش تقسیم شده باشد، اساساً برگزاری بخش بین‌الملل به صورت مجزا، محلی از اعراب نخواهد داشت و بنابراین انتظار می‌رود در روزهای پیش رو لیست فیلم‌های بین‌الملل راه یافته به بخش بین‌الملل جشنواره رونمایی شود.


همچنین انتظار می‌رود هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره همچون هر جشنواره معتبر دیگر، یک هیات داوران چند ملیتی با حضور چهره‌های معتبر سینمای جهان باشد، چرا که علاوه بر ترکیب فیلم‌ها، ترکیب هیات داوران محور دوم برای سنجش اعتبار یک جشنواره بین‌الملل است و نمی‌توان با ترکیبی از اکثریت سینماگران داخلی در پی یک جشنواره معتبر بین‌المللی بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن