تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804407969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر به دنیای نمایش عروسکی با «من از چشمانتان می‌پرسم»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر مطرح شد:
سفر به دنیای نمایش عروسکی با «من از چشمانتان می‌پرسم»

مستند من از چشمانتان می پرسم


شناسهٔ خبر: 2533534 سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
هنر > سینمای ایران

«من از چشمانتان می پرسم» پرتره ای از زندگی و آثار بهروز غریب پور است و به گفته کارگردان، در این مستند سعی شده مخاطب را با دنیای نمایش عروسکی آشنا کرد. سوگل اسلامیان کارگردان فیلم مستند «من از چشمانتان می پرسم» درباره دلایل ساخت این مستند درباره بهروز غریب پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اولین نمایشی که روی صحنه تئاتر دیدم کاری از بهروز غریب پور بود که تاثیر بسیاری بر ذهن کودکی من گذاشته بود و تا سال‌ها با این تئاتر زندگی می کردم. به دنبال دریافت اینکه جادو و تاثیرگذاری کارگردانی غریب پور چیست، ساخت این مستند را آغاز کردم. نکته دیگر اینکه درباره بهروز غریب پور حرف و حدیث و نگاه موافق و مخالف بسیاری وجود دارد از همین رو سراغ هنرمندان بسیاری در حوزه های مختلف هنری از جمله احمدرضا احمدی، صدیق تعریف و بسیاری دیگر رفتم تا نظرات آنها را نیز بدانم.وی ادامه داد: قبل از آغاز طرح موضوع ساخت این مستند، غریب پور هیچ شناختی نسبت به من نداشت و از سوی دیگر من آدم تازه کاری بودم و پیش از «من از چشمانتان می پرسم» حتی یک فیلم کوتاه مستقل در کارنامه ام نداشتم و در عین جال این موضوع برایم اهمیت داشت تا تصویری واقعی و بی واسطه از هنرمندی به نمایش بگذارم که با وجود تمام موانع و مشکلات، سال‌ها در حرفه ای که به آن باور دارد، مانده و کار کرده است.
مستند من از چشمانتان می پرسم
اسلامیان درباره مراحل تحقیق این مستند گفت: تحقیق و پیش تولید حدود ۶ ماه طول کشید و پس از آن تصویربرداری را در چند دوره با توجه به هماهنگی با مصاحبه شوندگان و با دو گروه فنی مختلف در دوره ای ۶ ماهه، اما منقطع انجام دادیم. در این بین سفری به سنندج، زادگاه غریب پور داشتیم و با بیش از بیست و پنج نفر مصاحبه انجام دادیم که البته همه آنها در فیلم استفاده نشد.وی در پاسح به اینکه نظر بهروز غریب پور بعد از دیدن فیلم چه بود؟ افزود: باور کردنی نیست اما بهروز غریب پور تا کنون حتی یک فریم از فیلم را ندیده است. ناگفته نماند من این مستند را به سفارش و یا خوش آمد این هنرمند نساخته ام و تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا جایی که امکان دارد بی طرفی‌ام در قبال سوژه را حفظ کنم و چنان که از نام فیلم بر می آید، قضاوت را به عهده مخاطب بگذارم.این مستندساز درباره مخاطب شناسی فیلم «من از چشمانتان می پرسم» گفت: دو دسته تماشاگر مخاطب این فیلم هستند؛ دسته اول مخاطب عامی است که با تماشای این مستند با شخصیت و زندگی هنری غریب پور آشنا می شود که در آشنایی این دسته از مخاطبان با هنر نمایش عروسکی این هنرمند برای من از اهمیت بسیاری برخوردار بود. در سطحی بالاتر هدفم از ساخت این مستند این بوده که به تماشاگران فضایی از شناخت و ارزیابی نمایش عروسکی ارائه کنم.
مستند من از چشمانتان می پرسم
این کارگردان در پایان درباره نمایش مستند «من از چشمانتان می پرسم» گفت: این فیلم مستند امروز سه شنبه  ۲۵ فروردین ساعت ۱۹:۰۰ در  تالار شهناز خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود و پس از آن توسط احمد الستی استاد و کارشناس سینما و فرهاد وراهرام به نقد گذاشته خواهد شد. همچنین هوشنگ، ارسلان و اردشیر کامکار، بهزاد عبدی، صدیق تعریف، سهراب سلیمی، رضا فیاضی، حسن دادشکر، شهرام مکری، داوود کیانیان، محمد حاتمی، اصغر همت، امیر بهزاد، قاسمعلی فراست، اتابک نادری، صادق موسوی، هنگامه مفید، زهرا صبری، مهشاد مخبری و جمعی دیگر از هنرمندان مهمان نمایش مستند «من از چشمانتان می پرسم» هستند.علاوه بر سوگل اسلامیان به عنوان نویسنده و کارگردان، علیرضا همتی تدوین،حسین قاضی زاده تصویربردار، بهزاد عبدی آهنگساز ز دیگر عوامل تولید مستند پرتره «من از چشمانتان می پرسم» بوده اند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن