تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820341770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاستمدارانی که سراغ شکسپیر رفتند/ از روسیه تا تانزانیا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
سیاستمدارانی که سراغ شکسپیر رفتند/ از روسیه تا تانزانیا

ویلیام شکسپیر


شناسهٔ خبر: 2532558 یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
هنر > تئاتر

ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌‌نویس مطرح انگلستانی با آثار خود مورد توجه سیاستمداران بسیاری نیز بوده که برخی از آن‌ها به ترجمه و اقتباس ادبی از آثار او پرداخته‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، ملکه کاترین کبیر امپراطوریس تمامی روسیه در سال ۱۷۸۶ اولین اقتباس از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر را انجام داد که این اقتباس از نمایشنامه کمدی «همسران خوشحال ویندزور» بود و تحت عنوان «چیزی که لینن و باک در سبد دارند» نوشته شد. 

کاترین کاخ زمستانی پتر بزرگ را که در سن پترزبورگ واقع شده بود به تئاتر مجلل هارمیتاژ تبدیل می‌کند و اولین اقتباس خود را در قالب اولین نمایش روسی برای خلق توانایی شکسپیر اجرا کرد. وی در دومین اقتباس خود به سراغ نمایشنامه «تیمون آتنی» از شکسپیر رفت.

یکی دیگر از سیاستمدارانی که در زمینه ترجمه آثار ویلیام شکسپیر فعالیت داشته است، جولیوس نیرره اولین رئیس جمهور کشور تانزانیا بود. او ۲ نمایشنامه «جولیوس سزار» و «تاجر ونیزی» را به زبان سواحیلی ترجمه کرده بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن