محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829894900
آرزومندم آنقدر پولدار شویم که دست هر مستندسازی را بگیریم
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طباطبایی نژاد در گفتگو با مهر:
آرزومندم آنقدر پولدار شویم که دست هر مستندسازی را بگیریم
شناسهٔ خبر: 2517167 جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
هنر > سینمای ایران
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه آرشیو ملی فیلم مستند ایران و جهان را مهمترین هدف این مرکز در سال ۱۳۹۴ دانست و آرزو کرد وضع مالی مرکز در سال جدید برای حمایت از مستندسازان خوب شود. خبرگزاری مهر- گروه هنر: محمد مهدی طباطبایی نژاد از جمله مدیران سینمایی در دولت یازدهم است که در حال حاضر سکان داری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برعهده دارد. این مدیر سینمایی که به گفته خود از جمله مدیران تقویمی است و براساس روزشمار سال مجموع فعالیت های خود را پیش می برد در گفتگو با خبرگزاری مهر، گزارش کاملی از عملکرد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه کرد.طباطبایی نژاد در این گفتگو علاوه بر ارائه آمار فعالیت های این مرکز سینمایی، مهمترین دستاوردهای سینمایی این مرکز را تهیه فیلمشناخت کامل فیلم های مستند از سال ۱۳۶۳ تا پایان سال ۱۳۹۳ عنوان کرد و وعده داد این فیلمشناخت تا اواسط خرداد سال ۱۳۹۴ تحویل جامعه سینمای مستند می شود. وی همچنین تهیه آرشیو ملی فیلم مستند و سینمای جهان را از مهمترین اهداف مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد.مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین آرزو کرد که در سال تازه آغاز شده وضع مالی مرکز به اندازه ای خوب شود که بتواند دست هر مستندسازی که از در وارد می شود را به گرمی بفشارد و پروژه های درخور را تصویب کند و بعد از ساخته شدن آثار هم بتواند در یک فضای امن، فیلم مستندساز را به بهترین شکل ممکن عرضه کند تا مردم در سبد هزینه های اقتصادی خود فیلم مستند را جای دهند و برای خرید آثار مستند ایرانی به صف شوند و به عبارتی برای تماشای فیلم مستند سر و دست بشکنند.در این گفتگو با ما همراه باشید:* در آغاز به عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماری از روند انجام فعالیت های خود در سالی که گذشت ارائه دهید؟- فعالیت های مرکز در بخش تولید پیش از اینکه مسئولیت تولید فیلم اولی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برداشته شود به تولید فیلم های اول، فیلم مستند و انیمیشن تقسیم می شد که در بخش سینمای بلند داستانی متعلق به کارگردان های فیلم اولی، مرکز گسترش ۳۹ فیلمنامه دارای پروانه ساخت را دریافت کرد. از این تعداد ۳۲ فیلمنامه با شرایط ما منطبق بود که در نهایت قرار بر این شد تا ۱۰ فیلم را تولید کنیم و پس از انجام کارشناسی های لازم در نهایت به تولید ۷ فیلم رسیدیم که «ناهید»، «کاکا»، «گیتا»، «متولد ۶۵»، «آبجی »، «پول+ک» و«ویلایی ها» از جمله این آثار هستند.* با این اوصاف از مجموع آثار تولید شده تنها فیلم «ناهید» در جشنواره سی و سوم فیلم فجر حضور داشت. این اتفاق به چه علت رخ داد؟- تولید فیلم «ویلایی ها» به کارگردانی منیرقیدی به دلیل بازنویسی فیلمنامه به سال ۹۴ موکول شد. البته تمام مراحل پیش تولید این فیلم انجام شده است و در این راستا شورای تایید فیلمنامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جلسات متعددی برای بازنویسی فیلمنامه تشکیل داد و در نهایت فیلمنامه تصویب شد. اما بازنویسی زمان برد ولی در نهایت اعلام شد که این فیلم در سال ۹۴ کلید خواهد خورد.فیلم «آبجی» کاری از مرجان اشرفی زاده نیز همه مراحلش از ۴ ماه قبل انجام شده بود ولی به دلیل اینکه تهیه کننده این فیلم اولی نتوانست بودجه کافی را فراهم کند، تولید با تعویق مواجه شد و با تعویض تهیه کننده فیلم به پیش تولید رسید اما باز هم به دلیل اختلاف تهیه کننده و کارگردان تولید اثر به سال آینده موکول شد. در نهایت از این ۷ فیلم، تنها تولید ۵ فیلم به اتمام رسید. بنابراین با توجه به بودجه ای که به مرکز در این بخش اختصاص داده شده بود ما به تعهد های خود عمل کردیم.* رسیدگی به اوضاع سینمای مستند از اولویت های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است در این حوزه چه فعالیت هایی انجام شده است؟- همانطور که اشاره کردید بخش مستند جدی ترین بخش حوزه کاری ما محسوب می شود. از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان سال، حدود ۶۶۸ طرح مستند توسط شورای مرکز مستند مورد بررسی قرار گرفت که مجموع این جلسات ۵۲ نشست ۸ ساعته بود که با حضور مرتضی رزاق کریمی، مجبتی راعی، آقای کاشانی و بنده برگزار شد. از این تعداد طرح مورد بررسی، ۱۳۴ طرح مصوب شد. همچنین در شورای انیمیشن هم ۲۶ جلسه برگزار شد که ۱۵۳ طرح انیمیشن دریافت شد اما به دلیل حساسیت هایی که در این بخش وجود دارد، جمعا ۱۲ طرح را انتخاب و مراحل ساختشان را شروع کردیم که ۷ طرح در حال تولید هستند و ۵ طرح دیگر، آماده و در مسیر تولید قرار دارند.در حوزه تولید انیمیشن بلند نیز وارد گفتگو با بهرام عظیمی شده ایم و قرار است انیمیشن سینمایی «ابرقهرمانی از نازی آباد» را تولید کنیم. فیلمنامه این انیمیشن سینمایی در مرحله بازبینی فیلمنامه است که امیدواریم تولید این فیلم با مشارکت مرکز در سال ۱۳۹۴ کلید بخورد.* مرکز گسترش در حوزه فیلم های کوتاه داستانی هم فعالیت هایی داشته است. در حال حاضر وضعیت طرح های ارائه شده فیلم های کوتاه به کجا رسیده؟ و اصلا اینکه چرا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به تولید فیلم کوتاه وارد شده است چون تولید این بخش از سینمای ایران متولی چون انجمن سینمای جوان دارد.- اجازه می خواهم اول سوال دوم را پاسخ دهم. همانطور که اشاره کردیده بخش عمده ای از تولید فیلم های داستانی و کوتاه به عهده انجمن سینمای جوان است. اما مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به این دلیل که می خواهد فیلمسازان اول را برای ورود به دنیای حرفه ای سینما تمرین دهد به شکل بسیار محدود وارد این حوزه شده است. در پاسخ به سوال دیگر باید بگویم که حدود ۲۰ عنوان طرح کوتاه موجود است که با فیلمسازان امتحان پس داده در این حوزه کار خواهیم کرد.* معاونت تحقیق و پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فعالیت های بسیاری از جمله برگزاری هفته های فیلم، رونمایی چهار عنوان کتاب در جشنواره سینما حقیقت، برگزاری کارگاه های مستندسازی و ... انجام داده است. فعالیت های پیش رو این بخش از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی چیست؟- در بخش تحقیق و پژوهش، فعالیت های زیادی صورت گرفت که تنها بخشی از این فعالیت ها به برگزاری هفته های فیلم، رونمایی از چهار عنوان کتاب در جشنواره سینما حقیقت، برگزاری کارگاه های تحقیق و پژوهش در زمینه تولید فیلم مستند با همکاری شبکه مستند اروپا معطوف می شد و بخشی دیگر از این فعالیت ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.* کدام بخش ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است؟- به عنوان نمونه۲۰ عنوان ترجمه و تالیف به تصویب رسید و سال آینده در جشنواره سینما حقیقت ۶ عنوان کتاب را که اکنون در مراحل نهایی تدوین، ترجمه و یا زیر چاپ قرار دارند نیز رونمایی خواهیم کرد. همچنین در سالی که گذشت ۴ عنوان قرارداد پژوهش تصویری داشته ایم. در واقع مجموع آنچه به عنوان تصویر باید در حوزه های مختلف ثبت می شد به ثبت رسید. همچنین بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله پژوهشی درباره مسائل سینمای ایران جمع آوری، تدوین و تالیف شده و به علاقمندان ارائه شد. مواردی که ذکر شد از جمله بخش هایی بود که در مجموع عملکرد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کمتر دیده شد.ناگفته نماند در سالی که گذشت انتشار فصلنامه سینما حقیقت را کلید زدیم که چهارمین شماره از این مجموعه زمستان سال ۱۳۹۳ منتشر شد. به اعتقاد من این فصلنامه وزین ترین فصلنامه تخصصی در حوزه سینمای مستند است. این مطلب را از این جهت که مدیر مرکز هستم نمی گویم، بلکه از جهت قدردانی از دوستان نویسنده در این فصلنامه این نکته را متذکر می شوم. کارشناسانی که اهل دقت و نظر هستند به این مطلب اعتراف می کنند که کمتر نشریه ای در حوزه فرهنگ توانسته تاکنون چنین نشریه تخصصی را منتشر کند که به نظر من یک قدم با ارزش است. همچنین مقدمات انتشار فصلنامه «سینما انیمیشن» را نیز ترتیب داده ایم که این فصلنامه از بهار به جمع تالیفات مرکز اضافه خواهد شد.* برگزاری هفته فیلم هند و مکزیک از جمله گردهمایی هایی سینمای مستند بود که با استقبال خوبی مواجه شد آیا در نظر دارید برای سال ۱۳۹۴ هم هفته های فیلم از این دست ترتیب دهید؟- برگزاری هفته های فیلم و همایش ها بخش دیگری از فعالیت های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده که به گمان من مهمترین و موثرترین این برنامه ها علاوه بر برگزاری هفته های فیلم، برگزاری نخستین گردهمایی سینمای مستند ایران و باستان شناسی بود که با استقبال باشکوه باستان شناسان و سینماگران کشور روبرو شد.* فیلمشناخت سینمای مستند و تجربی نیز از جمله فعالیت های مرکز بود. کمی درباره این فیلمشناخت توضیح می دهید؟- یکی دیگر از فعالیت هایی که توسط معاونت پژوهشی مرکز در سال ۹۳ انجام شد، تهیه فیلمشناخت فیلم های مستند از سال ۱۳۶۳ تا اکنون بود که تدوین این فیلمشناخت برای یک دوره ۳۰ ساله کار دشواری به حساب می آمد. در این مجموعه مشخصات آثار تولید شده همراه با عکس ها، خلاصه فیلم، شناسنامه اثر پیش بینی شده است که کار پرزحمتی بود و قرار است تا خرداد سال ۱۳۹۴، کل ۳۰ سال را به سرانجام برسانیم. به نظر من تهیه این شناختنامه باید خیلی زودتر انجام می شد چرا که فیلمشناخت جامعی از آثار تولید شده در مرکز در اختیار نداشتیم.* برنامه بنیادین شما در حوزه سینمای مستند در سال ۱۳۹۴ چیست؟ - راه اندازی آرشیو ملی فیلم مستند از مهمترین برنامه های پیش رو در سال ۹۴ است. در نظر داریم مجموع آثار مستند سینمای ایران به علاوه آثار مستند سینمای جهان را در این آرشیو جمع آوری کنیم. به این ترتیب که آثار منتخب مستند سینمای جهان در کنار آرشیو سینمای مستند داخلی، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضبط و ثبت می شود و دوستان علاقمند می توانند این فیلم ها را در بسته هایی که طراحی مرتبط با موضوع دارند از طریق اینترنت بازبینی کنند و یا اگر مایل به تهیه این آثار بودند، اطلاعات را از مرکز دریافت و از مراکز مرتبط، این فیلم ها را خریداری کنند.* سایر برنامه های معاونت پژوهشی در سال ۱۳۹۴ چیست؟- ۵ عنوان کتاب در دست تالیف و ترجمه داریم. همچنین ۴ عنوان کارگاه تحقیقاتی پژوهشی برای سال ۹۴ در نظر گرفته ایم که به عنوان نمونه می توان به کارگاه «پویندگی در فیلم مستند» اشاره کرد. یا بحث سینمای مستند و مردم شناسی که یکی دیگر از این کارگاه ها است و همانطور که گفتم ۴ عنوان فصلنامه سینما حقیقت و ۴ عنوان فصلنامه سینما انیمیشن هم منتشر خواهد شد و از دیگر برنامه های مرکز خواهد بود. همچنین مرور آثار برگزیده جشنواره هشتم سینما حقیقت را قبل از برگزاری نهمین دوره این جشنواره در دو یا سه استان برگزیده که ابراز تمایل کرده اند، برگزار خواهیم کرد.* در حوزه بین الملل چه دستاوردهایی را داشته اید؟- سعی کردیم در بخش بین الملل حضور پررنگی در جشنواره های مختلف داشته باشیم که می توان به ۲۶۵ مورد حضور در جشنواره های خارجی با درجه کیفی الف - ب - ج اشاره کرد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۹۳، هجده جایزه بین المللی دریافت کرد. این مرکز در مجموع ۵۱ عنوان حضور بین المللی در بخش مسابقه داشته اما غیر از بخش مسابقه ۲۶۵ مورد حضور در بازار فیلم و بخش های جنبی نیز داشته است.* میزان تقاضا از سوی کشورهای دیگر برای حضور در جشنواره تخصصی فیلم های مستند در ایران چقدر بوده است؟- در جشنواره هشتم سینما حقیقت در بخش بین الملل ۵۰۰ عنوان فیلم مستند درخواست حضور داشتند که پس از بررسی های لازم ۱۱۴ فیلم به بخش مسابقه راه یافتند و بقیه هم در بخش جنبی حضور داشتند. در همین راستا ۹ میزگرد تخصصی بین المللی در جشنواره هشتم سینما حقیقت با حضور کارشناسان بین المللی برگزار کردیم و در نهایت میزبان ۴۲ مهمان اعم از فیلمساز، خریدار، تهیه کننده و عوامل در جشنواره بوده ایم.* ارزیابی شما به عنوان یکی از مدیران سینمایی نسبت به عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود یعنی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سالی که گذشت چگونه است؟ - سال ۱۳۹۳ سال ایمن و آرامی بود و معتقدم برخلاف برخی گفته ها مبنی بر اینکه سینما سال کم رونقی را پشت سر گذاشت باید بگویم که نه تنها سال سختی نبود، بلکه برای سینمای مستند سال گرم و پر شوری نیر سپری شد.* بر چه اساسی به این نتیجه رسیدید که سینمای مستند سال گرم و پرشوری را پشت سر گذاشت؟- جشنواره سینما حقیقت نشان داد که استقبال از سینمای مستند به عامه مردم رسیده و مخاطب این سینما از بخش خاص، به مخاطب فراگیرتری گسترش پیدا کرده است. به این ترتیب بیش از صد عنوان فیلم در بخش مستند، داستانی و انیمیشن تولید کردیم. در این راستا شور و نشاطی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داشت برای من و سایر مدیران این مجموعه هم شوق انگیز و هم دلگرم کننده بود. من به عنوان مدیرعامل این مرکز، هر چه فکر می کنم که کجای کارها سخت بود، موردی به یاد نمی آورم!*با توجه به نقدهایی که از بیرون از خانواده سینما بر سینما وارد شد، میزان پاسخگویی و مدیریت کلان سینما را چطور ارزیابی می کنید؟- واقعیت این است که مدیریت سینما، کاری حساس و دشوار است. چراکه سینما سلایق و علایق مختلفی دارد و گاهی برخی سلایق و علایق با هم، همسویی نمی کنند و گاهی حتی عقاید با هم تخاصم پیدا می کنند و پر واضح است مدیریت کلانی که در این شرایط مدیریت می کند، خود را ملزم می کند هم به سلایق اهالی این حوزه احترام بگذارد و فرصت بروز به تعدد سلایق را دهد و هم به عقاید احترام بگذارد و در عین حال محافظ و حامی عرضه آرا و نظرات قانونی آنها باشد. بنابراین طبیعی است که مدیریت این فضا و ایجاد محیطی که همه طیف ها را راضی نگه دارد کار دشواری است.* با این اوصاف معتقدید رییس سازمان سینمایی سال سختی را پشت سر گذاشته است؟- قطعا. چراکه مدیریت کلان در این حوزه به لحاظ اجرایی بر عهده رییس سازمان سینمایی است که از حق نگذریم کار دشواری است و این دشواری در سینمای داستانی و فیلم بلند خیلی بیشتر به چشم می خورد و آگاه هستم که آقای ایوبی سال خیلی سختی را پشت سر گذاشت. این دشواری ها شامل مسایلی بود که مجلس شورای اسلامی و گروه هایی نسبتا معترض به سینما داشتند و برخی مباحث مربوط به عرضه و اکران فیلم ها و توجیه و توضیح رخدادهای این حوزه را نیز دربرمی گرفت. حال فکر کنید رییس سازمان سینمایی هم باید این مشکلات را حل و فصل می کرد و هم رضایت اهالی سینما را جلب می کرد. به هر تقدیر همراهی و تبعیت از یک سری تصمیمات خارج از حوزه سینما، کار را برای یک مدیر دشوار و گاهی نفسگیر می کند.* با توجه به دشواری که عنوان کردید، ارزیابی تان از مدیریت حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در سال گذشته چگونه است؟- بدون اینکه بخواهم از آقای ایوبی و مدیران ارشد خودم دفاع کنم، معتقدم که این مدیر سینمایی با روحیه بالا، خیلی صادقانه عمل کرد. به عنوان یک همکار به این موضوع ایمان دارم که این مدیر سینمایی برای سینمای ایران و کسانی که در آن فعال هستند می تواند یک دوست و رفیق باشد.*سوال آخر اینکه آرزویتان برای مستندسازها و مردم در سال ۹۴ چیست؟- آرزو می کنم در سال ۹۴ وضع مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به اندازه ای خوب شود که بتواند دست هر مستندسازی که از در وارد می شود را به گرمی بفشارد و پروژه های درخور را تصویب کند و بعد از ساخته شدن آثار هم بتواند در یک فضای امن، فیلم مستندساز را به بهترین شکل ممکن عرضه کند تا مردم در سبد هزینه های اقتصادی خود فیلم مستند را جای دهند و برای خرید آثار مستند ایرانی به صف شوند و به عبارتی برای تماشای فیلم مستند سر و دست بشکنند.نکته دیگر اینکه هنر پولساز انیمیشن که البته مانند نفت می تواند پولساز باشد مورد غفلت قرار گرفته و یکی از آرزوهای من در سال ۹۴ این است که با دوستان در مرکز گسترش بتوانیم نقطه عطفی برای سینمای انیمیشن ایجاد کنیم. اگر بخواهم در دو جمله آرزوهایم برای سال ۹۴ را بگویم، این است که رونق سینمای مستند و رونق و شکوه انیمیشن را در سال ۹۴ از خداوند خواستارم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]
صفحات پیشنهادی
یحیی یثربی در گفتوگو با فارس: جهان اسلام نیازمند تحول فکری و فرهنگی است/سرنخهای فرهنگی را در دست بگیریم
یحیی یثربی در گفتوگو با فارس جهان اسلام نیازمند تحول فکری و فرهنگی است سرنخهای فرهنگی را در دست بگیریممؤلف و نویسنده حوزه فلسفه گفت خوشبختانه تحول فکری و فرهنگی امروز در جامعه اتفاق افتاده و نیاز است که جهان اسلام هم به این درک صحیح برسد سید یحیی یثربی مؤلف و نویسنده حوزه فلسنباید هیچ تیمی را دستکم بگیریم/ شانس صعود داریم
محمد العبدلی نباید هیچ تیمی را دستکم بگیریم شانس صعود داریم شناسهٔ خبر 2522247 یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۱ ورزش > فوتبال ایران سرمربی تیم فوتبال امید عربستان گفت با توجه به بررسیهایی که من داشتم تمام تیمها شانس صعود دارند به گزارش خبرنگار مهر محمد العبدلی که با تاخیجان کری: با ایران درگیر نمی شویم اما در کنار متحدانمان می ایستیم/دستیابی به توافق نهایی دشوار است
جان کری با ایران درگیر نمی شویم اما در کنار متحدانمان می ایستیم دستیابی به توافق نهایی دشوار است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران از حوثی های یمن حمایت می کند و ایالات متحده آمریکا از این موضوع اطلاع دارد روز نو جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران از حوثینباید حریفی را دست کم بگیریم آزمون: تابع تصمیمات فدراسیون بودم/ وظیفه من پوشیدن پیراهن مقدس ایران است
نباید حریفی را دست کم بگیریمآزمون تابع تصمیمات فدراسیون بودم وظیفه من پوشیدن پیراهن مقدس ایران استمهاجم تیم ملی فوتبال امید ایران گفت در رابطه با حضور در تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان تابع تصمیم فدراسیون فوتبال بودم به گزارش خبرگزاری فارس سردار آزمون در حاشیه تمرین عصر امفراری: لازم نیست برای مرسدس دستپاچه شویم
فرمول یک فراری لازم نیست برای مرسدس دستپاچه شویم مائوروزیو آریوابنه مدیر تیم فراری باور دارد با اینکه مرسدس اکنون آوانتاژ زیادی در رقابتها دارد اما نباید برای رقابت با آنها دستپاچه شد به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مرسدس که فصل گذشته قهرمانی راحتی در ر50 میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی دانشکده های قرآنی در دست ساخت اختصاص می یابد
50 میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی دانشکده های قرآنی در دست ساخت اختصاص می یابد خرم آباد-ایرنا- رییس دفتر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور گفت در سال 94بالغ بر 50 میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی دانشکده های قرآنی در دست ساخت اختصاص می یابد به گزاقدردانی از مسافران و دستگاه ها/ سامانه 09629 آماده راهنمایی گردشگران است
اطلاعیه شماره 32 قدردانی از مسافران و دستگاه ها سامانه 09629 آماده راهنمایی گردشگران است تهران - ایرنا - ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و آغاز به کار ادارات و نهادها و بازگشت مسافران و گردشگران به شهرهای خود با صدور اطلاعیه ای از هموطنان و سازمان هصنایع دستی اصفهان تحفه ای در دست مسافران نورزی
صنایع دستی اصفهان تحفه ای در دست مسافران نورزی اصفهان - ایرنا - صنایع دستی اصفهان بیانگر استعداد ذوق هنر و آفرینش های سازنده هنرمندان اصفهان در قرون مختلف تاریخ است به گزارش ایرنا صنایع دستی اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماینده هنر اصیل قوم ایرانی در جهان معرفی شدهشهیدی که تمام دستنوشتههایش را سوزاند
شهیدی که تمام دستنوشتههایش را سوزاندبا شروع انقلاب تمام نوشتههای خویش را - اعم از تراوشات فلسفی داستانهای کوتاه و - در چند گونی ریختم و سوزاندم و تصمیم گرفتم که دیگر چیزی که حدیث نفس باشد ننویسم سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد به گزارش خبرگزاری فالحظاتی پیش حمیدرضا عباسی به مقام سوم مسابقات بینالمللی قرآن کویت دست یافت
لحظاتی پیشحمیدرضا عباسی به مقام سوم مسابقات بینالمللی قرآن کویت دست یافتحمیدرضا عباسی قاری مشهدی قرآن کریم به عنوان نفر سوم مسابقات بینالمللی قرآن کویت معرفی شد به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس مسابقات بینالمللی قرآن کریم به میزبانی کشور کویت شب گذشاگر از کالای ایرانی استفاده نکنیم دچار این بلاها می شویم +فیلم
لوح و قلم اگر از کالای ایرانی استفاده نکنیم دچار این بلاها می شویم فیلم لوح و قلم عنوان مجموعهی نماهنگهایی است که در آن تلاش میشود تا با استفاده از روشی نو مفاهیمی از بیانات حضرت آیتالله خامنهای را با مثالهای تصویری سادهای در اختیار مخاطبان قرار دهد به گزارش سکوچکزاده: خانه کو شود از دست اجانب آباد!
کوچکزاده خانه کو شود از دست اجانب آباد تاریخ انتشار شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۱۳ مهدی کوچک زاده نماینده ی مجلس در واکنش به راه حل توافق شده در لوزان در وبلاگ خود نوشت خانه ای کو شود از دست اجانب آبادزاشک ویران کنش آن خانه که بیت الحزن است۱- همه یادشان هست که ظریف وقتی دراز مقابل هم ایستادن دست برداریم
آروند دشت آرای از مقابل هم ایستادن دست برداریم آروند دشتآرای تاکید میکند تئاتر ذات فرهنگسازی دارد و گسترش و رشد آن در کشور راهگشای بنبستها و برطرفکننده بسیاری از آسیبهای اجتماعی است په گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر آروند دشتآرای که درتجمع دست راستی های تندرو دربیرون مسجد مرکزی لندن همزمان با برپایی نماز جمعه
تجمع دست راستی های تندرو دربیرون مسجد مرکزی لندن همزمان با برپایی نماز جمعه لندن – ایرنا- دهها تن از فعالان دو گروه تندرو دست راستی و نژادپرست انگلیس همزمان با برگزاری نماز جمعه در مسجد مرکزی لندن در برابر این مسجد اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند به گزارش ایرنا این تجمع ازپیشبینی اختصاص ۵ میلیارد تومانی به دانشکدههای قرآنی در دست ساخت
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۴ رئیس دفتر فنی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور از پیش بینی اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به دانشکدههای قرآنی در دست ساخت این دانشگاه در سال ۹۴ خبر داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا - منطقه لرستان پورخلیلی در جمع خبرنگاران با بیان ایدوشنبه آخرین مهلت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
دوشنبه آخرین مهلت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی تهران- ایرنا- داوطلبان اولین آزمون اسختدامی دستگاه های اجرایی کشور و همچنین مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای تا روز دوشنبه 17 فروردین ماه برای ثبت نام در این آزمون فرصت دارند حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور امرمری پاپینز دوباره دست به قلم شد
مری پاپینز دوباره دست به قلم شد فرهنگ > کتاب - جولی اندروز بازیگر مشهور سینما برای بار دوم خاطراتش را در قالب کتاب منتشر میکند مهر به نقل از نیوز تریبیون گزارش داد خانم اندروز بازیگری که برای بازی در نقشهایی چون «آوای موسیقی» و «مری پاپینز&-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها