تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823927314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب همسر امام خميني( ره) به روايت اسناد رونمايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۱۳ب.ظ)
مديرکل حوزه رياست کتابخانه ملي؛ کتاب همسر امام خميني( ره) به روايت اسناد رونمايي مي شود موج - کتاب بانوي انقلاب به روايت اسناد که با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملي و موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) تدوين و منتشر شده است، روز يکشنبه 23 فروردين ماه همزمان با بزرگداشت بانوي انقلاب اسلامي در محل اجلاس سران رونمايي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، امين عارف نيا مديرکل حوزه رياست سازمان اسناد و کتابخانه ملي بابيان اين مطلب گفت: کتاب بانوي انقلاب به روايت اسناد، گزارش مستندي از مجموعه اسناد، يادداشت‌ها و برخي آثار به‌جاي مانده از مرحومه خديجه ثقفي همسر فقيد بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) است که به همت علي ثقفي برادر آن مرحومه و غلامعلي اصغريان گردآوري‌شده و سازمان اسناد و کتابخانه ملي نسبت به انتشار آن اقدام کرده است.
او در ادامه گفت: امسال به مناسبت ششمين سالگرد درگذشت آن مرحومه همايش يک‌روزه‌اي در محل اجلاس سران کشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد و علاوه بر رونمايي از کتاب بانوي انقلاب که شامل اسناد، زندگينامه خود نوشت، اشعار و تصاوير منتشرنشده از ايشان است، نمايشگاهي هم از آثار به‌جاي مانده از حاجيه‌خانم ثقفي در حاشيه همايش در معرض ديد بازديدکنندگان قرار مي‌گيرد.
عارف نيا در پايان گفت: پس از پايان همايش، نمايشگاه آثار و اسناد بانو قدس ايران تا پايان فروردين‌ماه در محل گالري کتابخانه ملي براي بازديد علاقه‌مندان داير خواهد بود.
مرحومه خديجه ثقفي معروف به قدس ايران همسر حضرت امام خميني (ره) در سال ۱۲۹2 به دنيا آمد. وي در سال ۱۳۰۸ خورشيدي بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ازدواج کرد.
پدر حاجيه‌خانم خديجه ثقفي مرحوم ميرزا محمد ثقفي تهراني از شاگردان شيخ عبدالکريم حائري يزدي مؤسس حوزه علميه قم بود و در زمان ادامه تحصيل در قم با حاج‌آقا روح‌الله که در آن زمان ۲۷ سال داشت آشنا شده بود و همين آشنايي واسطه ازدواج دختر او با امام شد.
مرحومه خديجه ثقفي در حدود ساعت ۹: ۱۵ صبح اول فروردين ۱۳۸۸ در سن ۹۶ سالگي در بيمارستان خاتم‌الانبيا تهران به ديدار معبود شتافت و در تاريخ ۲ فروردين و پس از اقامهٔ نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي در مرقد حضرت امام خميني و در جوار همسر و فرزند خويش آرام گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن