تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808242877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب امام خمینی و دستاوردهای انقلاب به زبان قرقیزی منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کتاب امام خمینی و دستاوردهای انقلاب به زبان قرقیزی منتشر شد تهران - ایرنا - کتاب امام خمینی (ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تالیف حسن آرمش اف، رییس سابق دانشگاه محمود کاشغری قرقیزستان منتشر شد.


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این کتاب که با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان و نقش رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) در به ثمر رسیدن این انقلاب دینی مورد توجه قرار گرفته است، در شمارگان 500 نسخه به زبان قرقیزی منتشر شده است.
این کتاب که در شمار اولین کتب تالیفی در جمهوری قرقیزستان با موضوع انقلاب اسلامی به شمار می آید، با مقدمه علی کبریایی زاده رایزن فرهنگی کشورمان در چهار فصل به رشته تحریر در آمده و روانه بازار شده است.
فصل اول این کتاب به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و در فصل دوم به دلائل وقوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اختصاص یافته است.

* برگزاری جشن نوروز ایرانی در 60 کشور
نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان، با برگزاری آیین های نوروزی، فرارسیدن سال 1394 شمسی را با حضور ایرانیان مقیم، دوستداران فرهنگ ایرانی ـ اسلامی گرامی داشتند.
بر اساس این گزارش 80 نمایندگی فرهنگی ایران در 60 کشور از پنج قاره جهان، نوروز ایرانی را جشن گرفتند.
این جشن ها با حضور علاقه مندان به فرهنگ ایران در کشورهای بلغارستان (صوفیا)، قزاقستان (آستانا)، قزاقستان شرقی (اوستکمین گورسک)، بنگلادش (داکار)، آلمان (برلین)، اسپانیا (مادرید)، پاکستان (کراچی)، گرجستان (تفلیس، کوتایسی و باتومی)، تاجیکستان (خجند و دوشنبه)، اوگاندا (کامپالا)، قرقیزستان، آذربایجان (باکو) و برخی دیگر از کشورهای با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد.

* نمایش شکوه تخت جمشید در صربستان
شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های باستان شناسی صربستان با حضور 22 فیلم از 10 کشور از جمله فیلم مستندی از ایران به نام «شکوه تخت جمشید» به مدت یک هفته از پنج شنبه شب (28 اسفند) گشایش یافته، با استقبال علاقه مندان به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در آمفی تئاتر موزه ملی شهر بلگراد همراه بود.
بویانا بوریچ برشکوویچ رییس موزه ملی صربستان در مراسم گشایش این جشنواره طی سخنانی اهداف این برنامه را شناساندن تمدن های بزرگ جهان به مردم توصیف کرد و عظمت تمدن ایران و شکوه تخت جمشید را ستود.
آسیا دراچا مونتان معاون وزیر فرهنگ صربستان در امور بین الملل نیز در سخنانی برگزاری چنین جشنواره هایی را برای آشنایی مردم با فرهنگ، تاریخ و تمدن کشورها بسیار مهم دانست .
در مراسم گشایش این جشنواره که تعدادی از علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و تمدن جهان، شخصیت ها و مسئولین مراکز فرهنگی و هنری کشورهای مختلف خارجی حضور داشتند، محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی اظهار داشت: ایران از دیرباز مهد تمدن جهان بشری بوده است و از این سرزمین پیام دانش، اندیشه، محبت، مهربانی، عدالت و صلح جویی به سراسر عالم انسانی راه یافته است.
شالویی افزود: عظمت ایران زمین در کنار آثار برجای مانده از آن تاریخ شکوهمند با عزت و محبت مردمان آن در هم آمیخته و با پیشرفت های ایران امروزی پیوندی عمیق خورده است و در واقع ایران امروز در امتداد همان تاریخ پرشکوه گذشته خود است.
رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان اظهار کرد: منشور حقوق بشر از سرزمین پارس در اختیار جهانیان قرار گرفته و این خود نشان می دهد ایرانیان تا چه اندازه ای به حقوق اجتماعی و ارزشهای بشری توجه داشته اند.
وی درباره قدمت آثار تاریخی غنی در نقاط مختلف کشورمان از جمله در شیراز و اصفهان گفت: ایران اسلامی قلب تمدن بشری و صاحب بخش عظیمی از میراث فرهنگی جهانی است.
شالویی خاطر نشان کرد: تخت جمشید از سال 1979 یکی از آثار ثبت شده ایران در میراث جهانی یونسکو است.
این جشنواره از سوی موزه ملی صربستان و با همکاری رایزنی فرهنگی اسلامی ایران در بلگراد، مؤسسه گوته، بنیاد فرهنگی سروانتس اسپانیا، لهستان، مؤسسه فرهنگی ایتالیا، بنیاد فرهنگی یونان و مرکز فرهنگی اتریش در بلگراد سازماندهی شده است.
جشنواره فیلم های باستان شناسی صربستان محتوای رقابتی نداشته و صرفاً به منظور آشنایی مردم با تاریخ و فرهنگ های مختلف و تعامل قاره ها برگزار می شود و به بررسی آخرین دستاوردهای تولید فیلم های مستند با هدف ترویج باستان شناسی و رشته های مرتبط می پردازد.
در جشنواره امسال علاوه بر فیلم شکوه تخت جمشید از ایران، سه فیلم از آلمان، هشت فیلم از ایتالیا، سه فیلم از اسپانیا، دو فیلم از اتریش و از کشورهای لهستان، یونان، اسلوونی، کرواسی، صربستان هر کدام یک فیلم مستند به نمایش گذاشته می شود.
فراهنگ**1003**1569



09/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن