تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801635118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با آفت گندم در 20 هزار هکتار از مزارع لرستان انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
مديرکل جهاد کشاورزي لرستان: مبارزه با آفت گندم در 20 هزار هکتار از مزارع لرستان انجام شد موج - مديرکل جهاد کشاورزي لرستان گفت: سال 93، در 20 هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان، بحث مبارزه با آفت سن گندم و در 100 هزار هکتار نيز مبارزه با علف‌هرز انجام شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، مهرداد غضنفري در جلسه مديران ادارات جهاد کشاورزي استان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزي لرستان برگزار شد، افزود: وجود شش ميليون واحد دامي و 63 هزار هکتار باغ، توليد 50 هزار تن گوشت قرمز، 46 هزار تن گوشت‌سفيد و 23 تن ماهي در لرستان، ظرفيت قابل توجهي است.
وي افزود: همچنين وجود منابع آب و خاک مطلوب، اقليم مناسب و نيروي کار ارزان و در دسترس، شرايط لازم را براي فعاليت‌هاي کشاورزي در استان فراهم کرده که اگر مؤلفه سرمايه را هم به مجموعه پتانسيل‌هاي استان اضافه کنيم، عملکرد بخش کشاورزي به مراتب بهتر و کيفي‌تر مي‌شود.
مديرکل جهاد کشاورزي لرستان عنوان کرد: در حوزه توليدات کيفي کشاورزي سعي کرديم که حساسيت مديران ارشد استان را به اين مهم بيشتر کنيم به‌‌طوري‌که امروز فرمانداران شهرستان‌‌هاي لرستان، بخش اعظمي از نيروهاي خود را براي افزايش ميزان بهره‌وري و کيفيت توليدات کشاورزي و مبارزه با آفات و بيماري‌هاي گياهي بسيج کرده‌اند.
وي خاطرنشان کرد: در لرستان 800 هزار هکتار، اراضي زراعي و باغي وجود دارد و مساحت جنگل‌ها و مراتع استان، 2 ميليون هکتار است.
وي با بيان اينکه فقط 25 درصد از اراضي لرستان آبي است، مابقي که سطح 600 هزار هکتار را شامل مي‌شود به‌صورت ديم است، تصريح کرد: با تخصيص 30 ميليارد تومان براي آبياري تحت فشار، درصدد آبي کردن اراضي زراعي استان هستيم که در حال حاضر آبي کردن پنج تا شش هکتار از اين اراضي در دست اجراست.
غضنفري خاطرنشان کرد: در سال گذشته ميزان اعتبارات استاني و ملي جهاد کشاورزي لرستان 20 ميليارد تومان بود ولي امسال اين رقم به بيش از 60 ميليارد تومان رسيده که حدود 30 ميليارد تومان از اين اعتبار، در سفر استاني رياست جمهور اختصاص يافت.
مديرکل جهاد کشاورزي لرستان گفت: يکي از مشکلات استان در حوزه زراعت اين است که معمولاً زمين‌هاي کشاورزي به‌علت عدم بضاعت کشاورزان، مجهز به آبياري مکانيزه نيست در نتيجه در اثر وقايعي مانند خشکسالي مزارع را رها مي‌کنند و اين سبب مي‌شود که اين مزرعه‌ها به کانوني براي آفات کشاورزي تبديل مي‌شوند.
وي با بيان اينکه درصد مکانيزاسيون کشت در لرستان به بيش از 70 درصد رسيده است، افزود: با استقرار اکيپ‌هاي کارشناسي در سطح استان، کارگاه‌هاي آموزشي و ترويجي مختلفي در رابطه با کشاورزي مکانيزه برگزار شده است.
غضنفري با اشاره به اينکه در لرستان تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزي 30 هزار نفر است، بيان کرد: در سال 93، 9 ايستگاه پمپاژ پس از ده سال تعطيلي دوباره راه‌اندازي شد و پنج ايستگاه پمپاژ نيز به‌بهره‌برداري رسيد.
وي با بيان اين‌که 300 ميليون اعتبار براي تجهيز ابزار و ادوات کشاورزي تخصيص داده شده، که اين منجر به افزايش 100 هزار تني توليد در استان شده است، عنوان کرد: در سال 93، سه برابر سهميه و ظرفيت استان، مهندس ناظر جذب شده است که تعداد مهندسان ناظر از 260 نفر به 660 نفر افزايش يافته است.
مديرکل جهاد کشاورزي لرستان با اشاره‌به لزوم توليد محصولات غذايي سالم، تصريح کرد: بسياري از محصولات کشاورزي استان، گواهي سلامت دارند و ميزان فلزات سنگين به‌ويژه نيترات در محصولات کشاورزي به حداقل رسيده است که استمرار اين روند همکاري و تعامل ساير دستگاه‌ها را مي‌طلبد.
وي افزود: به نظر مي‌رسد در گذشته به علت عدم برنامه‌محوري و اکتفا به اقدامات شعاري و تشريفاتي و آمار گرايي صرف، فرصت سوزي‌هايي در استان رخ داده است که اميد مي‌رود از اين پس با آسيب‌شناسي‌ و برنامه‌ريزي‌هايي که انجام شده، اقدامات مؤثرتري در جهت تأمين امنيت غذايي مردم که هدف راهبردي جهاد کشاورزي است، انجام بگيرد.
غضنفري بيان کرد: سال 93، در 100 هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان، مبارزه با علف هرز انجام شده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که در سطح 41 هزار هکتار پوشش داده شده، رشد چشمگيري داشته است و در 20 هزار هکتار نيز بحث مبارزه با آفت سن گندم صورت گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن