تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804481515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه ایران پروجکت درباره چارچوب توافق هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بیانیه ایران پروجکت درباره چارچوب توافق هسته ای


ما امضاء کنندگان این بیانیه عمر و تخصص خود را فدای صلح و امنیت آمریکا در دولت های جمهوری خواه و دمکرات کرده ایم. رؤسای جمهوری و کنگره آمریکا در بیست سال گذشته به سیاستی مورد حمایت دو حزب جمهوری خواه و دمکرات برای تحریم و منزوی کردن ایران به منظور کشاندن آن به پای میز مذاکره و جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی ملحق شده اند. ایران پروجکت بیانیه ای درباره توافق لوزان منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی اسکرایب، در متن این بیانیه آمده است: ما از بیانیه دولت آمریکا و دیگر قدرت های جهانی درباره رسیدن به چارچوب یک توافق برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی استقبال میکنیم. این موفقیت نتیجه تلاشهای مستمر هجده ماه گذشته هفت نفر از وزرای خارجه هفت دولت است تا بر اساس آن محدودیت ها و بازرسی هایی را که برنامه اتمی ایران را برای مقاصد صلح آمیز محدود می کند، ایجاد کند. در حالیکه هنوز باید درباره جزئیات فنی باید به طور کامل تصمیم گیری شود، لازم است که اهداف آمریکا محقق شود:
1-غنی سازی اورانیوم تنها باید در نطنز صورت گیرد و هیچ غنی سازی نباید در تاسیسات زیرزمینی فوردو صورت گیرد.
2-باید از تولید پولوتونیم با درجه غنای تسلیحاتی در راکتورتحقیقاتی  آب سنگین اراک و یا پردازش مجدد برای احیاء پولوتونیم از سوخت مصرف شده جلوگیری شود.
3-کاهش و سپس ایجاد محدودیت بر ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به سیصد کیلوگرم در مدت پانزده سال باید همراه با بازرسی های گسترده و دیگر محدودیت ها وجود داشته باشد.
4-کاهش دو سوم شمار سانتریفیوژهای نصب شده در مدت ده سال، ایجاد دامنه ای از محدودیت ها و بازرسی ها که در یک دوره زمانی ده تا بیست و پنج سال اجرایی شود  و برخی بازرسی های دائمی از برنامه باید وجود داشته باشد. تشخیص ما این است که ارزیابی نهایی باید تا زمان توافق جامع به تعویق بیفتد. هنوز مسائل مبهم، دشوار و مهم باقیمانده است. تصمیم آنها عاملی کلیدی برای استحکام توافق نهایی و حمایت از این کشور خواهد بود.این موارد عبارتند از:
1-این که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در یک دوره زمانی به سیصد کیلوگرم اورانیوم با غنای کم محدود شود چه معنایی دارد و چگونه خواهد بود؟
2-چگونه تحریم های کنونی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم ایران با قطعنامه  و یا قطعنامه هایی که کانال خرید تائید شده ایجاد کند و محدودیت هایی را بر تسلیحات متعارف و موشک های قاره پیما فراهم سازد،جایگزین می شوند؟
3- چگونه باید معیارهایی که به نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه اتمی ایران پاسخگو باشد،ایجاد شوند؟
4- مقدار غنی سازی اورانیوم برای ایران پس از ده سال چگونه خواهد بود؟
5-رابطه بین رفع تحریم ها و عملکرد ایران چگونه خواهد بود؟
6-سیستم ارزیابی شدت نقض توافق و چگونگی بازگشت تحریم ها چگونه خواهد بود؟
چارچوب در سه ماه آینده به طور متفاوت در ایران و آمریکا مورد تفسیر قرار خواهد گرفت. این مذاکرات یکی از پیچیده ترین تلاشهای دیپلماتیک در تاریخ معاصر بوده است. با این وجود معتقدیم که چارچوب نشان دهنده پیشرفت مهم در راه مسدود کردن راه تسلیحات اتمی ایران است. با نگاه به این پیشرفت امیدوارانه  ما از کنگره آمریکا می خواهیم که از اقداماتی که جلوی پیشرفت بیشتر را بگیرد و تلاش مذاکره کنندگان آمریکا را برای تکمیل توافق نهایی را در زمان مقرر تضعیف کند، پرهیز کنند.کنگره باید چارچوب اعلامی را بررسی کند و از خود بپرسد که آیا از پتانسیل لازم برای یک توافق جامع و قابل راستی آزمایی در مقایسه با گزینه های دیگر در رابطه با مناقشه با ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی  برخوردار است یا نه؟
ما امضاء کنندگان این بیانیه  عمر و تخصص خود را فدای صلح و امنیت آمریکا در دولت های جمهوری خواه و دمکرات کرده ایم. رؤسای جمهوری و کنگره آمریکا در بیست سال گذشته به سیاستی مورد حمایت دو حزب جمهوری خواه و دمکرات برای تحریم و منزوی کردن ایران به منظور کشاندن آن به پای میز مذاکره و جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی ملحق شده اند. نوعی تفاهم در بین دو حزب آمریکا وجود دارد که بر اساس آن معتقدند که مذاکرات می تواند میزان جدیت ایران را آزمایش کند. هر دو حزب سیاسی آمریکا به طور شایسته از اعتبار لازم برای رساندن ما به این مرحله برخوردار بوده اند. ما خواهان یک تلاش جدید از طرف دو حزب  بر اساس این اصول هستیم: اول از همه در برابر اعضای کنگره و یا کمیته های آن باید درباره این موضوع تصمیم گیری کنند. ما از آنها می خواهیم با برگزاری جلسات استماع چارچوب را به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار دهند.کنگره باید به طور ملموس  وارد پروسه نظارت و نظم بخشی به اجرایی کردن توافق نهایی شود. بخش اجرایی کشور باید به طور مستمر و منظم با کنگره مشورت کند به طوریکه بتواند نقش مهمی در اجرایی کردن توافق داشته باشد. پس از آنکه توافق نهایی حاصل شد چون رفع بیشتر تحریمها به اقدام کنگره نیاز دارد آنگاه کنگره نقشی اساسی  را بازی خواهد کرد. در مرحله دوم یک تصمیم برای وارد کردن فشار و تحریمهای بیشتر احتمالا سبب از هم پاشیدگی مذاکرات و رد توافق نهایی خواهد شد.
در مرحله سوم اعضای کنگره و رهبران آمریکا به اقدامات خود متعهدند و باید تبعات تضعیف مذاکرات در جریان و مسدود کردن شانس رسیدن به توافق فراگیر بر اساس طرح اقدام مشترک را بپذیرند زیرا تبعات آن شدید خواهد بود و آمریکا مسئوول از هم پاشیدگی توافق  و همکاری بین ا لمللی در رابطه با تحریم ها معرفی خواهد شد و این به منزله رها شدن برنامه اتمی ایران و افزایش سریع ظرفیت اتمی این کشور خواهد بود. این وضعیت می تواند احتمال جنگ را افزایش دهد. سرانجام اینکه ما امیدواریم که دولت طرح اقدام مشترک را  با دادن تضمین های لازم به هم پیمانانمان در منطقه و به ویژه اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر کشور های خلیج فارس که آمریکا خود را متعهد به امنیت آنها در برابر اقدامات تهدید آمیز ایران می داند وارد یک زمینه راهبردی کند. ما به تعامل خود با دیگران چه آنهایی که مردد هستند و چه آنهایی که مخالف هستند، ادامه خواهیم داد تا با حمایت از یک روش مورد حمایت دو حزب از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کنیم تا سبب افزایش امنیت ملی آمریکا و دوستان و متحدان خود در منطقه شویم.

امضاء کنندگان:
مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا
گراهام آلیسون
ساموئل آر برگر
زیبیگنو برژینسکی
نیکولاس برنز
جیمز کارترایت
ژنرال استفان چنی
ژوزف سیرینسون چستر
کراکر رایان سی کراکر
سوزان دیماگیو
جیمز دابینز
رابرت آینهورن
ویلیام فالون
مایکل فلورنی
گلب ویلیام هاروپ
استفان بی هاینز
کارلا ای هیلز
جیمز هوگ
نانسی ال کاسباوم
فرانک کارنی
دانیل سی کورتزر
کارل لوین
وینستون لورد
ویلیام لورس
ریچارد لوگار
جسیکا تی ماتیوز
ویلیام جی میلر
ریچارد مورفی
والی نصر
ژوزف نای اریک اولسن
آدمیرال جرج پرکوویچ
توماس آر پیکرینگ
پل آر پیلار
جو آر ریدر
ویلیام ای راینش
جی استاپلتون روی
بارنت رابین
گری سیمور
برنت اسکاو کرافت
جو سستاک
گری سیک
جیم اسلاتری
آن ماری اسلاتر
جیمز استاوریدیس
جیمز والش
لورنس بی ولکلسون
تیموتی ورث
فرانک ویسنر
آنتونی زینی
 


سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن