تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820019120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر کارتر به سئول برای نهایی کردن استقرار سامانه «تاد»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بی توجهی آمریکا به نگرانی کشورهای منطقه/ سفر کارتر به سئول برای نهایی کردن استقرار سامانه «تاد» پکن - ایرنا - آمریکا به منظور جلب رضایت کره جنوبی، هم پیمان نظامی خود در شرق آسیا جهت پذیرش استقرار سامانه دفاع موشکی تاد، وزیر دفاع خود را روانه سئول می کند.


کره جنوبی در حال حاضر با اختصاص 34.4میلیارد دلار بودجه نظامی در رتبه دهم کشورهای دارای بالاترین بودجه نظامی قرار گرفته و به عنوان یکی از متحدان قدیمی آمریکا در شرق آسیا در حال حاضر به کلیدی ترین کشور برای اجرای طرحهای نظامی آمریکا در منطقه تبدیل شده است.
کره جنوبی هم اکنون پذیرای حدود 30 هزار نظامی آمریکایی است و همه ساله با این کشور رزمایش مشترک نظامی برگزار می کند؛ رزمایشی که همواره اعتراض کره شمالی را در پی دارد.
حضور این تعداد نیروی نظامی در خاک کره جنوبی، عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.
به گزارش ایرنا، «کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا قرار است روز 9 آوریل (بیستم فروردین ماه) برای یک سفر 3 روزه وارد سئول شود.
وی قرار است در این سفر با «هان مین کو» وزیر دفاع و «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و با آنها درباره برخی مسائل دو جانبه و بین المللی از جمله چگونگی برخورد با تهدیدات کره شمالی و راهکارهای افزایش همکاری های مشترک بحث و گفت و گو کند.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) گزارش داد برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که یکی از برنامه های مهم سفر کارتر به کره جنوبی، بحث استقرار سامانه موشکی تاد در خاک این کشور است.
بنابراین گزارش، آمریکا به دنبال آن است که با استقرار این سامانه در کره جنوبی با موشک های احتمالی کره شمالی مقابله کرده و از جان 28 هزار سرباز آمریکایی در این کشور محافظت کند.
این در حالی است که مقامات پکن سرسختانه با استقرار سامانه تاد در کره جنوبی مخالفت کرده و بیان می کنند هدف از چنین اقدامی مقابله نظامی با چین است.
کارتر در جلسه استماع خود در کنگره آمریکا اعلام کرده بود یکی از اهداف وی افزایش سامانه های موشکی این کشور برای مقابله با «تهدید مستقیم» کره شمالی است.
وی ابراز تمایل کرد که سامانه های موشکی جدیدی در کالیفرنیا و آلاسکا مستقر شوند.
«الکساندر تیمونین» سفیر روسیه در کره جنوبی امروز - پنجشنبه - در گفت وگو با یونهاپ اعلام کرد که روسیه با تصمیم آمریکا مخالف است و استقرار این سامانه علاوه بر به خطر انداختن صلح و ثبات در شبه جزیره کره، نوعی تقابل و مسابقه تسلیحاتی در کل منطقه شرق آسیا بویژه شمال این منطقه به راه خواهد انداخت.
تیمونین همچنین خاطرنشان کرد که روسیه علاقه مند به روند همگرایی این کشور در منطقه کشور های اقیانوسیه است، اما با این وجود نسبت به تنش های موجود در این منطقه از جمله موضوع فعالیت های نظامی آمریکا در کره جنوبی نگران است.
با توجه به مخالفت کشورهای مختلف با تصمیم آمریکا، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد که گفت وگو های سازنده ای با همتای کره ای خود برای استقرار سامانه تاد در کره جنوبی داشته است.
این در حالی است که مقامات کره جنوبی اظهارات دمپسی را تکذیب کرده و عنوان کردند سامانه موشکی تاد،موضوع گفت و گو ها نبوده است.
سیستم موشکی تاد یکی از آخرین لایه های دفاعی در برابر موشک های بالستیک است و نقش مهمی را در برنامه های دفاعی آژانس دفاع موشکی آمریکا دارد.
برخی منابع خبری اعلام کردند کارتر پس از کره جنوبی قرار است در اولین سفر خود پس از تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا، به ژاپن نیز سفر کند.
یونهاپ همچنین گزارش داد«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است ماه آینده در تور آسیایی خود به کشور های کره جنوبی، چین و ژاپن سفر کند.
کره جنوبی و آمریکا هم اکنون مشغول انجام رزمایش نظامی سالانه خود با عنوان «جوجه عقاب» (فوئل ایگل) هستند که چهارم اردیبهشت به پایان می رسد.
این دو کشور 21 اسفند ماه سال گذشته نیز رزمایش مشترک سالانه «عزم راسخ» (کی ریزالو) را که 11 روز به طول انجامید، به پایان رساندند.
کارشناسان معتقدند، اقدام آمریکا جهت اعزام نیرو و تجهیزات مرگبار به کشورهای مختلف و دخالت در مسایل و چالش های منطقه ای در چارچوب نقش ژاندارمی است که برای خود قائل بوده و در سایه همین تصورات؛ به جنگ افروزی، ایجاد و کانون های بحران و تنش در مناطق ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک تحت لوای کمک به برقراری امنیت یا همکاری با کشورهای واقع در این مناطق، مشغول است.
آساق*231*1597*1859



13/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن