تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803045356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولیت‌ها، سفره گسترده‌ای برای خدمت به مردم است/ مسئولان در امور سایبری از حرف‌های هیجانی و احساسی بپرهیزند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بازخوانی/ سخنان رئیس دستگاه قضا در اردیبهشت ماه 93؛
مسئولیت‌ها، سفره گسترده‌ای برای خدمت به مردم است/ مسئولان در امور سایبری از حرف‌های هیجانی و احساسی بپرهیزند
رئیس قوه قضاییه طی اردیبهشت ماه سال گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: مسئولیت‌ها، سفره گسترده‌ای برای خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌های آنان است که در این صورت می‌توانیم در مسیر کمال الهی گام برداریم.

مسئولیت‌ها، سفره گسترده‌ای برای خدمت به مردم است/ مسئولان در امور سایبری از حرف‌های هیجانی و احساسی بپرهیزند
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه طبق روال همیشه چهارشنبه‌های هر هفته با مسئولان عالی قضایی تشکیل جلسه می‌دهند و در ارتباط با مهمترین مباحث حقوقی و سیاسی کشور رهنمودهای قضایی ارائه می‌دهند، که مطالب زیر مشروح جلسات وی در اردیبهشت ماه سال گذشته است.

رئیس دستگاه قضا در این جلسات با تأکید بر اینکه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی اهمیت فراوانی برای تمام کشور‌ها دارد و تحولات در این عرصه وضعیت عجیب و روابط و اتصالات گسترده‌ای پدید آورده است گفت: در حال حاضر به مدد فضای سایبر پیام‌ها در چند ثانیه در حجم وسیعی رد و بدل می‌شود و ما با انفجاری از اطلاعات علمی و غیرعلمی که دائماً نیز در حال تحول است، روبرو هستیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی برخوردهای سلیقه‌ای بر اساس نگاه مثبت یا منفی افراد به مقوله ارتباطات و فضاهای نوین ارتباطاتی را مناسب ندانست و گفت: باید با ورود مراکز تصمیم‌گیر و شورایی مانند شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدوین ویژگی‌ها و شرایط استفاده از این فناوری‌ها، از این فرصت به خوبی برای پیشرفت و توسعه اجتماعی متناسب با جامعه اسلامی بهره ببریم.

وی توجه به پیامدهای ظهور و بروز فناوری‌های ارتباطاتی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و افزود: همزمان با گسترش فضای سایبری، مسائل و تبعات جدیدی ایجاد می‌شود که هم فرصت و هم تهدید است و البته بدیهی است که نمی‌توانیم جلوی ورود و رشد فناوری‌های نوین را بگیریم چرا که فرصت‌های عظیمی را در اختیار افراد جامعه از جمله پژوهشگران و محققان قرار می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه «صحبت درباره تهدیدهای مربوط به گسترش فضای سایبری و ارتباطات و فناوری‌های نوین و ضرورت تدوین راهکارهای مناسب برای مقابله با آن به معنی بی‌اعتمادی به مردم و بویژه جوانان نیست» تأکید کرد: اینترنت و تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن، فرصت‌های بسیار مهمی برای محققان پدید می‌آورد ولی در عین حال فرصتی غنیمت برای دشمنان نیز خواهد بود که به راحتی و فارغ از مرزهای جغرافیایی و تنها با زدن یک کلید تا پستوی خانه‌های مردم ورود پیدا کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه «سیم خاردار کشیدن اطراف یک باتلاق» معنایش بی‌اعتمادی به مردم و جوانان نیست گفت: اگر می‌گوییم که جوانان ما مورد اعتمادند و خودشان به خوبی همه چیز را می‌فهمند پس با این استدلال چرا با مواد مخدر مقابله می‌کنیم؟ با چنین استدلالی باید پخش و استفاده از مواد مخدر را نیز آزاد بگذاریم!

آیت‌الله آملی لاریجانی تأکید کرد: اعتماد به جوانان با هوشیار بودن و بستن راه‌های خطر و نفوذ دشمنان به فضاهای امن خانه‌ها منافاتی ندارد و کسانی که مسموم بودن فضاهای مجازی را قبول ندارند معلوم است که این فضا‌ها را نمی‌شناسند. حفره‌های امنیتی و امکانات جاسوسی از طریق همین ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه با امنیت ملی ما ارتباط وثیق دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در چگونگی مقابله با سوء استفاده دشمن از معصومیت جوانان و خانواده‌ها همه باید تابع قانون باشیم و اینطور نباشد که یکی بگوید خوشم می‌آید و یکی بگوید بدم می‌آید.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه تدوین برخی ضوابط و محدودیت‌ها در این زمینه منافاتی با آزادی ندارد چرا که آزادی مطلق بی‌معناست، به مسئولان توصیه کرد: در مواجهه با امور ارتباطاتی و سایبری و امور فرهنگی سخنانی موجه و منطقی بر زبان بیاورند و از حرف‌های هیجانی، موردی و احساسی بپرهیزند تا راه برای تدوین راهکارهای مناسب هموار‌تر شود.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای این جلسه با تبریک سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر، این روز را روز مقاومت ملت ایران و پیروزی امدادهای غیبی بر توان دشمنان توصیف کرد و گفت: آزادی خرمشهر که حاصل اتکال ملت به الطاف الهی و عمل خالص و صادق جوانان با وجود تمام مشکلات و کمبود‌ها و پیروزی در برابر دشمن کاملاً مجهز بود؛ نشان داد که اگر اعمال ما خالص باشد و به ایمان الهی توکل کنیم همواره پیروزیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز هم همچنان نیازمند پشتکار، عزم ملی و مدیریت جهادی هستیم تا در صحنه‌های جدید‌تر با اتکال به توانایی ملت و ایمان الهی و اعمال خالصانه پیروز شویم و توانایی ملت به منصه ظهور برسد.

آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، اوصاف آن حضرت را بی‌شمار توصیف کرد وافزود: اوصاف آن حضرت و مصائبی که بر ایشان رفت بی‌شمار است و شایسته است مومنان جد و جهد آن عبد صالح الهی را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به روایتی درباره نامه امام موسی کاظم(ع) به والی یکی از شهر‌ها با این عنوان «بسم ا... الرحمن الرحیم. اعلم ان لله تحت عرشه ظلا لایسکنه الا من اسدی الی اخیه معروفا، او نَفَسَّ عنه مکروبا او ادخل علی قلبه سرورا و هذا اخوک والسلام»، درباره ضرورت رفتار مناسب و احسان و نیکی حاکمان و مسئولان به مردم تأکید کرد: در آن نامه حضرت به وی تأکید کرده‌اند که در جوار عرش الهی ساکن نمی‌شود و آرام نمی‌گیرد مگر اینکه در حق برادران خود کار خیر و نیک انجام دهد و مشکلات آنان را حل کند؛ که این موضوع نکته مهمی برای مسئولان از جمله مسئولان قضایی است تا همواره به خود یاد‌آور شوند که این مسئولیت‌ها سفره گسترده‌ای برای خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌های آنان است و در این صورت است که می‌توانیم در مسیر کمال الهی گام برداریم.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی سرآغاز انقلاب معنوی است
پلمپ دفاتر فروش سهام «پدیده شاندیز» ادامه دارد/ «جیسون رضاییان» به زودی محاکمه می‌شود/ آیا «محمدرضا رحیمی» به زندان منتقل شده؟
اجرایی شدن 10 هزار دستبند و پابند الکترونیکی/ هنوز رحیمی به اوین تحویل داده نشده است
"جیسون رضاییان" به زودی محاکمه می‌شود
تجدید میثاق رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره)
حزب‌الله و سپاه به خوبی در مقابل دشمنان ایستاده­‌اند/ مسئولان وزارت خارجه پاسخ روشن و قاطعی به توهین کنندگان و حامیان آن‌ها بدهند
احضار مدیر مسئول «مردم امروز» به دادسرا/ روند رو به رشد حوادث کارگاهی/ آیا علیه شارلی ابدو هم اعلام جرم می‌شود؟
آیت‌الله آملی‌ لاریجانی به کدام ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد؟/ "آرینا" در انتظار تخریب + فیلم
دست­‌های پشت پرده در اختلاف‌افکنی‌­های رسانه­‌ای کاملاً آشکار است/ سران غربی از رفتارهای منافقانه خود دست بردارند/ دولت بحث مبارزه با فساد را به طور جدی در دستور کار قرار دهد




۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن