تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834255611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای نخستین نمایش «سازدهنی» و آشنایی ناصر تقوایی و علیرضا زرین‌دست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ماجرای نخستین نمایش «سازدهنی» و آشنایی ناصر تقوایی و علیرضا زرین‌دست فرهنگ > سینما - فیلمبردار سرشناس سینمای ایران حاصل کار خود در «سازدهنی» ساخته امیر نادری را زمینه‌ساز همکاری با ناصر تقوایی دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا زرین‌دست که با فیلمبرداری «مزارشریف» کار دشواری را در سال 1393 پشت سر گذاشت، در گفت‌و‌گویی با خبرآنلاین،‌ در مورد فعالیت‌های خود در سینما صحبت کرد. در بخشی از این گفت‌و‌گو او که به عنوان فیلمبردار با ناصر تقوایی در «دایی‌جان ناپلئون» همکاری داشت، در مورد آشنایی با این کارگران مطرح سینمای ایران صحبت کرد. او گفت: «من با آقای تقوایی به مناسبت نمایش فیلم «سازدهنی» آشنا شدم. شبی که «سازدهنی» را در سینما نشان دادند، چنان استقبال زیاد بود که من و آقای نادری را گروهی دوره کردند تا توانستیم از سینما بیرون برویم. دم در سینما ازدحام جمعیت و تعریف از فیلم به شدت زیاد بود. در میان موج جمعیتی که ما را فرا گرفته بود، یک جوان لاغراندام ولی خیلی با اعتماد به نفس به سمت من آمد و من را بغل کرد و بوسید و از فیلمبرداری فیلم ستایش کرد. آن شب فهمیدم که آن جوان آقای ناصر تقوایی است.» او ادامه داد: «بعدها آقای تقوایی من را برای فیلمبرداری مستندی درباره فرش دعوت کرد. آن هم کار فوق‌العاده‌ای بود، اما فیلمبرداری آن به سرانجام نرسید. ما یک ماه سرگرم فیلمبرداری «باغ بهشت» بودیم، فیلمی درباره فرش‌های مختلفی که در نقاط مختلف کشور بافته می‌شد. فیلم حاصل پژوهش آقای تقوایی بود. حدود یک ماه در جاهای مختلف ایران فیلمبرداری کردیم و وقتی برگشتیم آقای تقوایی با مسئولان وزارت فرهنگ و هنر آن مقطع به مشکل خورد و فیلمبرداری به نتیجه نرسید.» زرین‌دست همچنین گفت: «بعد از این کار بود که «دایی جان ناپلئون» پیش آمد و آقای تقوایی از من دعوت کرد این سریال را فیلمبرداری کنم. حدود یکی دو ماه مشغول پیش‌تولید بودیم. اغلب صبح‌های زود با آقای تقوایی به صداوسیمای آن زمان می‌رفتیم تا امکانات و لوازم فنی را بگیریم تا اینکه فیلمبرداری شروع شد و اگر اشتباه نکنم حدود شش هفت ماه فیلمبرداری طول کشید. به نظر من این سریال جزو آثار ماندگار و همیشگی تاریخ سریال‌سازی ایران است.» او «دایی‌جان ناپلئون» را یکی از آثار محبوب خود دانست و دلیل این محبوبیت را چنین برشمرد: «در این مجموعه به لحاظ محتوا، ساختار و بازی‌ها با کاری غنی و کم‌نقص روبرو هستیم.» او با اشاره به دیگر ویژگی‌های فیلمبرداری این مجموعه گفت: ««دایی‌جان ناپلئون» مجموعه‌ای پر پرسوناژ است و شخصیت‌های متعددی در آن حضور دارند که این شخصیت‌های مختلف نسبت به روانشناسی گفتارشان و اهمیت کلام و تاثیرگذاری این کلام روی مخاطب حرکت‌ها طراحی می‌شد. یعنی براساس این ملاک‌هایی که از آن یاد کردم دوربین حرکت مي‌کند و منطق و اصولی پشت آن است. هیچ یک از پرسوناژها بی‌هدف و بی‌برنامه جا به جا نمی‌شوند. خیلی از سکانس‌هایی که در این سریال فیلمبرداری شد به این ترتیب بود که همه بازیگران با هم سرصحنه نبودند. چهار پنج نفر از بازیگران با هم می‌آمدند و بخش مربوط به آن‌ها فیلمبرداری می‌شد، بعد بخش مربوط به چهار پنج نفر روبروی آنان در زمان دیگری فیلمبرداری می‌شد. مهارت در این کار به گونه‌ای بود که وقتی شما مجموعه را می‌بینید، اصلا احساس نمی‌کنید که این‌ها در یک زمان فیلمبرداری نشده است.» متن کامل گفت‌و‌گوی زرین‌دست را با خبرآنلاین، اینجا بخوانید. 5858

کلید واژه ها: کارگردانان سینمای ایران - سینمای ایران -




سه شنبه 11 فروردین 1394 - 16:01:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن