تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819065826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد از حضور «فرانسوا اولاند» در نمایشگاه بولونیا تا نشست‌های ادبی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
از حضور «فرانسوا اولاند» در نمایشگاه بولونیا تا نشست‌های ادبی ایران
در پنجاه و دومین دوره نمایشگاه کتاب کودک بولونیا این روزها در فرانسه در حال برگزاری است و روز گذشته «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور از نمایشگاه بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: از حضور «فرانسوا اولاند» در نمایشگاه بولونیا تا نشست‌های ادبی ایران



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا چند روزی است که کار خود را با حضور ناشرانی از سراسر جهان در فرانسه آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه که امروز روز پایانی خود را سپری می‌کند برزیل مهمان ویژه است و غرفه این کشور با استقبال فراوان مواجه شد.

  ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه حضور یافتند البته رویکرد نمایشگاه کودک و نوجوان است بر این اساس برنامه‌هایی بدین واسطه از سوی موسسه نمایشگاه‌ها برای این نمایشگاه تدارک دیده شد.

  نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا  امسال روز‌های شلوغ و پر استقبالی را پشت سر گذاشت و روز گذشته نیز فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

  روز گذشته آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه هم با حضور در نمایشگاه از غرفه جمهوری اسلامی ایران و انتشارات شمع و مه دیدن کرد.

  از روز جمعه 29 اسفندماه این نمایشگاه آغاز به کار کرد و تا امروز ادامه دارد، از ناشران ایرانی حاضر در این نمایشگاه می‌توان به حضور «شمع و مه» اشاره کرد، این ناشر اولین اثر تالیفی خود را به زبان فرانسوی درباره آرایه‌های هنری ایرانی اسلامی به قلم دکتر پاتریک رینگنبرگ محقق سوئیسی دانشگاه لوزان در نمایشگاه ارائه کرد که با استقبال هم مواجه شد.



  البته یک نشست ادبی درباره شعر فارسی در حوزه خلیج فارس هم برگزار شد که موارد جالبی در ان مطرح گردید. در پنجاه و دومین دوره نمایشگاه کتاب کودک بولونیا،  آژانس‌های ادبی، موسسات چاپ و نشر، سازمان‌های بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون و شرکت‌های مرتبط با نشر، در فضایی به مساحت 20 هزار مترمربع کارهای خود را ارائه می‌دهند و انتظار می‌‌رود بیش از 4800 بازدیدکننده خارجی از آن دیدن کنند. 

  مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا 2015 باهدف معرفی بهترین ناشر کودک «جایزه بولونیا» را برگزار می‌کنند. قرار است 6 برنده از 6 ناحیه جغرافیایی جهان شامل آسیا، اروپا، افریقا، امریکای جنوبی، امریکای شمالی و اقیانوسیه انتخاب شود. مدیران نمایشگاه بولونیا با تمرکز روی ادبیات کودک هرساله میزبان محصولات کتابی و فرهنگی از سراسر جهان هستند و به مهارت‌های حرفه‌ای و کیفیت فکری آثار عرضه‌شده توسط ناشران از همه کشورها اهمیت می‌دهند و معتقدند برای پرورش دانش متقابل و تبادل ایده‌ها در میان ملل مختلف با تنوع فرهنگی گسترده باید تلاش بیشتری کرد. در نمایشگاه 2015 که از 20 تا 23 مارس در حال برگزاری است، ناشرانی از 67 کشور دنیا حضور دارند. انتهای پیام/

94/01/03 - 10:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن