تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820833677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تارنمای نصرنیوز: ستارخان و باقرخان قدم زنان در پارک های تبریز!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تارنمای نصرنیوز: ستارخان و باقرخان قدم زنان در پارک های تبریز! تارنمای نصر نیوز در مطلبی با عنوان " ستارخان و باقرخان قدم زنان در پارک های تبریز" به رواج هنر تئاتر مجسمه در این شهر پرداخته است.


یکی تکیه داده به توپ مشروطه و دیگری عصای خود را به زمین زده و به دور دست ها می نگرد. اینجا تبریز است. ستارخان! همان شهری که مردمش را پشت سرت به صف کردی و با دوستانت در مقابل ظلم و جور و استکبار ایستادی، خوب به منظرش نگاه کن شکل و شمایلش تغییرکرده اما مردم اینجا هنوز هم وقتی نام ستارخان و باقرخان به گوششان می رسد تمام قد می شوند و سر تعظیم درمقابل این همه شجاعت و اقتدار فرود می آورند.
این روزها همزمان با عید باستانی نوروز پارک ها و اماکن تاریخی تبریز حال و هوای دیگری دارد، مسافران تبریز می گویند گویی ستارخان و باقرخان زنده شده اند و شهر دوباره حال و هوای تاریخی گرفته است.
عده ای می گویند نه آنها مجسمه هستند اما همین که به مجسمه بودنشان یقین می کنند، تغییر حالت می دهند و از شکلی به شکل دیگر بدل می شوند.
تئاتر مجسمه یکی از سبک های تئاتر است که درآن دیالوگ وجود ندارد و تنها به فرم و حالت تاکید می شود. بازیگران این سبک تئاتر به شکل مجسمه های طلایی رنگ گریم می شوند و چنان در حس خود غرق هستند که تا زمان تغییر حالت کسی متوجه واقعی بودنشان نمی شود.
سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با همکاری شهرداری منطقه 8 و 10 تئاتر مجسمه را در طول دو روز و در پارک های قائم مقام، مقبره الشعرا و خانه نیکدل و عمارت شهرداری اجرا کرد و گردشگران نوروزی تبریز در قالب تورهای تبریزگردی به تماشای این نمایش نشستند.
حمید رمضانی یکی از گردشگران تورهای تبریزگردی که ازشیراز به تبریز سفرکرده در این باره می گوید: من برای اولین باراست که به تبریز سفرکرده ام، تبریز راهمواره با نام شهریار و سران مشروطه می شناختم خیلی برایم جالب بود که در اولین سفرم به تبریز با چنین نمایشی روبه رو شوم.
وی ادامه می دهد: این نشان از این امر دارد که مردم تبریز به تاریخ خود افتخار می کنند و آنها درزنده نگه داشتن داشته های خود تلاش می کنند.
رمضانی با اشاره به تورهای تبریزگردی می گوید: با توجه به محدودیت زمانی تورهای تبریزگردی برای استفاده بهینه از زمان و همچنین بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تبریز کمک بسزایی کرد.
یکی دیگر از مسافران تورهای تبریزگردی که از شهر ساری به تبریز سفر کرده، می گوید دوست داشتم در سفرم به تبریز آب و هوا بیشتر یاری کند اما در این هوای سرد تورهای تبریزگردی کمک زیادی به ما کرد که در حداقل زمان بیشترین بازدید را از اماکن تاریخی تبریز داشته باشیم.
مینا وحدت، از دیدن تئاتر مجسمه ابراز خوشحالی می کند و می گوید که این ایده برای معرفی بزرگان تاریخ و به ویژه برای نسل جدید که شاید مطالعه تاریخ آنچنان برایشان خوشایند نباشد، اهمیت زیادی دارد.
ذوق زده ترین گردشگران نوروزی در تماشای تئاتر مجسمه کودکان جمع بودند که با شور و اشتیاق خاصی از پدر و مادر خود داستان زندگی ستارخان و باقرخان را می پرسیدند.
اما ستارخان و باقرخان پس از پایان یافتن نمایش با هدیه کردن کتاب های داستان و کارت پستال اماکن تاریخی تبریز، کودکان را با تاریخ تبریز آشنا کردند.
تبریز نوروزی این روزها رنگ تاریخ به خود گرفته است ...
3038/1756












08/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن