تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکانات فرهنگي و زيربنايي در طرح ميقات‌الرضا (ع) فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
رئيس اوقاف سمنان: امکانات فرهنگي و زيربنايي در طرح ميقات‌الرضا (ع) فراهم شود موج - رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان گفت: امکانات فرهنگي و زيربنايي بايد در طرح ميقات‌الرضا (ع) فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيدسعيد تقوي، رئيس اوقاف سمنان، با اشاره به لزوم اجراي برنامه‌هاي ويژه در بقاع متبرکه زيرپوشش طرح ملي ميقات‌الرضا (ع) اظهار داشت: با توجه به قابليت‌هاي بالاي بقاع و اماکن متبرکه در فرهنگ‌سازي و ترويج شعائر اسلامي و مذهبي، بايد راهي جست تا از اين قابليت‌ها نهايت بهره را برد.
وي تصريح کرد: در همين خصوص، پيشنهاد مي‌شود بقاعي که در مسير حرکت زائران به مشهد مقدس هستند و فاصله‌اي کمتر از سه کيلومتر از جاده اصلي دارند، به عنوان ميقات‌الرضا (ع) تعريف شوند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان افزود: همه امکانات فرهنگي و زيربنايي در اين بقاع بايد توسعه يابد تا به عنوان مکان‌هاي توقف زائران معرفي و به‌کارگيري شود.
تقوي بيان کرد: از اين طريق، بايد شاهد زائراني باشيم که با بصيرت و ديدي بالا نسبت به حضرت رضا (ع) وارد حرم حضرت شده و حداکثر بهره و حظ معنوي را از زيارت خود برده و با دستي پر به شهرهاي خود بازمي‌گردند.
وي تصريح کرد:‌ براساس بررسي‌هاي ابتدايي، حدود 90 بقعه در اين مسير قرار دارند که فاصله آن‌ها از جاده اصلي حداکثر سه کيلومتر است.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان بر لزوم ترميم و احياي بافت‌هاي قديمي و فرسوده بقاع تاريخي و نيز ساماندهي مراکز تجاري، خرده‌ فروشي‌ها، عمده فروشي‌ها و دست‌فروشي‌هاي اطراف بقاع با انجام مهندسي معکوس يعني پياده کردن اسلوب‌هاي قديمي در قالب بازارها و بازارچه‌ها در فاصله‌اي مشخص از بقاع تأکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن