تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804708737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرزمین طبیعت سحرآمیز، میزبان مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرزمین طبیعت سحرآمیز، میزبان مسافران نوروزی یاسوج - ایرنا - دیار رویایی و سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با طبیعت سحرانگیز، اماکن تاریخی و مذهبی متعدد و به همراه با مهمان نوازی و صفای مردمانش در این روزهای خوش بهاری با روی باز پذیرای مهمانان، گردشگران و دل خستگان از اقصی نقاط ایران عزیز است.


در کهگیلویه وبویراحمد این روزها از هر گوشه ای از دیار برف و آفتاب، طراوت شقایق ها، تلطیف هوای خوش و نسیم بهاری جلوه گری می کند.
استان زیبای کهگیلویه وبویراحمد با داشتن چشمه ها و تفرجگاه های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری اینک پذیرای خیل مسافران نوروزی است.
دریاچه های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته های کوهساران، جلوه ای دیگر از طبیعت سحرانگیز و رویایی را در خود به نمایش گذاشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.
دیار گرمسیری این استان همچون شهرستان های گچساران، بهمئی، چرام و کهگیلویه که بهار و سرسبزی و لطافت آن به طور نسبی از اسفندماه آغاز می شود، قابلیت پذیرش بیشتری برای مسافران را در این روزها دارند.
جاذبه ها، مناظر بکر، طبیعی و گردشگری در کنار اماکن مذهبی و تاریخی متعدد در مناطق گرمسیری، این دیار زیبا را به سرزمینی زیبا با جاذبه های حیرت انگیز تبدیل کرده است.
در مناطق گرمسیری این استان وجود جلوه ای زیبایی از طبیعت، چشمه سارهای متعدد و خروشان، آبشارها، تالاب ها و شمیم عطر گل های بهاری فضایی دل انگیز و بانشاط را برای آسایش و آرامش خاطر گردشگران به ارمغان آورده است.
شمیم عطر گل های رنگارنگ در دشت ها و تپه ها و در کنار جویبارهای خروشان روستاهای سرسبز این دیار نیز جلوه ای مصفا، دل انگیز و با نشاط را در زیر سایه خنکای انبوه درختان بلوط به مهمانان هدیه داده است.
جنگل های انبوه، درختانی با شاخسارهای چشم نواز، کوچه باغ های خیال انگیز، هوای پاک و لطیف و سایه دلنواز درختان در این سرزمین رویایی همواره چون فرشی رنگارنگ از مواهب طبیعی به روی رهگذران گسترده می شود.
شهر سی سخت در فاصله 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مناظر بدیع ستیغ های برفی دنا، چشمه میشی و دریاچه کوه گل این روزها پذیرای مسافران نوروزی است.
پیرامون دریاچه کوه گل و آبگیرهای آن چشمه سارهای فراوانی را در شکاف دره ها می توان یافت که گویای تنوع جاذبه های طبیعت غنی و پربار منطقه دنا است.
شهر یاسوج از دیگر مناطق سردسیری کهگیلیویه و بویراحمد است که به دلیل جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است.
این شهر با زیبایی های چشم نواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنا قرار گرفته و به واسطه این زیبایی ها و آب و هوای مطبوعش هر ساله در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.
گرداگرد این شهر را رودخانه های خروشان، آبشارها و کوه های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگل های بلوط و بنه و کیکم فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمالی در جنوب کشور می نامند.
آبشار یاسوج در پنج کیلومتری شمال شهر یاسوج قراردارد و دارای هوایی مطبوع و آبی خنک و گواراست که سالانه مسافران زیادی را به خصوص در بهار و تابستان پذیراست.
استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورداری از طبیعت بکر، جاذبه های طبیعی و تاریخی و تنوع مکان های تفریحی مقصد خوبی برای مسافران نوروزی خطه جنوب غربی کشور به شمار می رود.
وجود دو هزار و 600 اثر تاریخی مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان های بزرگ فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و وجود مردمانی میهمان نواز شرایط خاصی به این استان برای رونق سفرهای نوروزی بخشیده است.
برخی از آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد از جمله سنگ نوشته های تنگ سولک بهمئی متعلق به دوره اشکانی، پل شاه نشین شهر پاتاوه شهرستان دنا مربوط به دوره هخامنشی و بافت تاریخی شهر دهدشت یادگار دوره صفویه جلوه های بی بدیلی از جاذبه های تاریخی و منحصر به فرد این استان است.
وجود 300 بقعه متبرکه از جمله حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) همه ساله در ایام نوروز و سایر روزهای سال میعادگاه بیش از 1.5 میلیون زایر و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه های شاد و متنوع از ششم تا 15 فروردین در نقاط مختلف و مناظر تاریخی وگردشگری استان خبر داد.
محمود باقری افزود: از 27 اسفند سال گذشته تا پنجمین روز فرودین بیش از 250 هزار گردشگر در محل های اقامتی استان اسکان یافتند.
وی بیان کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، گردنه شلال دان و آبشار یاسوج دارای بالاترین آمار اقامتی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال بوده است.
باقری تصریح کرد: کمپینگ های موقت در پارک ها و بوستان ها، مدارس، هتل ها و مهمانسراها از مهمترین مراکز اسکان گردشگران نوروزی در این استان است.
رییس ستاد خدمات سفرهای نوروزی کهگیلویه وبویراحمد نیز از آمادگی کامل 14 دستگاه عضو خدمات سفر در نوروز 94 در این استان خبر داد.
پژمان نیک اقبالی افزود: بیش از دو هزار نیروی امدادی و پلیس در جاده های ارتباطی استان مستقر و آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
وی بیان کرد: سایر دستگاه های خدمات رسان از جمله هلال احمر ، اورژانس 115 و نیروهای راهداری نیز از 25 اسفند 93 تاکنون به طور شبانه روز آماده استقبال و ارایه خدمات مطلوب به مسافران و نوروزی در مناطق مختلف استان هستند.
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز از آمادگی و مستقر شدن 140 گروه راهداری و 164 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 22 راهدارخانه ثابت و سیار برای کمک رسانی به مسافران نوروزی در سطح جاده های استان خبر داد.
علی شیر محمدی افزود: بیش از 900 کیلومتر از جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 خط کشی و هشت هزار تابلو علایم نیز برای جلوگیری از تصادفات در سطح جاده های ارتباطی استان نصب شد.
وی تصریح کرد: 180 عدد تابلوی ویژه (فسفری ) اعلام تقاطع پر حادثه در جاده ها برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز نصب شده است.
دبیر ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 222 مدرسه با یک هزار و 708 کلاس درس از 28 اسفند 93 تا 13 فروردین 94 آماده اسکان مسافران نوروزی در این استان خواهند بود.
صالح افکار افزود: مدارس و کلاس های درس کهگیلویه و بویراحمد در بخش های ویژه، نیمه مجهز و عادی برای اسکان گردشگران نوروزی این استان آماده شده اند.
وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون 52 هزار نفر روز در قالب چهار هزار و 960 خانوار در مدارس و کلاس های درس این استان اقامت کرده اند.
وی یادآور شد: ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد در مدرسه راهنمایی توحیدی یاسوج مستقر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز از استقرار و آمادگی 13 پایگاه امداد و نجات در نوروز امسال در سطح جاده های ارتباطی استان خبر داد.
مسعود مثنوی با بیان این که طرح راهنمای مسافران نوروزی از 27 اسفند 93 آغاز و تا 16 فروردین امسال ادامه دارد، افزود: 28 هزار مسافر نوروزی تاکنون از خدمات ایمنی و سلامت هلال احمر این استان بهره مند شده اند.
وی بیان کرد: این خدمات در قالب مراجعه به پست های ثابت و سیار، خیمه های نماز، فضاهای دوستدار کودک و چادرهای سلامت از سوی 516 نفر از جوانان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران نوروزی ارایه داده شد.
مثنوی از توزیع بیش از 51 هزار بسته فرهنگی در قالب بروشور، نقشه و پیام های ایمنی بین مسافران نوروزی امسال در این استان خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی ایمنی و سفر هلال احمر 46 حادثه در این استان از سوی امدادگران کمک رسانی شده است.
وی اظهار کرد: آسیب دیدگان این حوادث در قالب سوانح جاده ای، امداد و نجات کوهستان و آبگرفتگی با مشارکت 217 نفر امداد و نجات یافتند.
مثنوی تصریح کرد: همچنین یکهزار و 908 آسیب دیده مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات عید امسال امدادرسانی و اسکان اضطراری شدند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر درجنوب غربی کشور واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
گزارش حمید جهان
3016/6162/ 2025



06/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن