تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799191066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دزفول برای میزبانی مسافران نوروزی آماده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دزفول برای میزبانی مسافران نوروزی آماده است دزفول - ایرنا - دزفول با جاذبه های طبیعی ، باستانی ، زیارتی و گردشگری ، در نوروز 94 آماده پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی از سراسر کشور است.


شهر دزفول با پیشینه ای چند هزار ساله در شمال استان خوزستان و آثار باستانی چون بافت قدیم و آجری شهر،پل باستانی، حمام کرناسیان ، مسجد جامع و لب خندق و نیز جاذبه های طبیعی چون آبشار شوی و روستاهای نمونه گردشگری بخش شهیون همه ساله در ایام نوروز پذیرای صدها هزار مسافر از سراسر کشور می باشد.
به گزارش ایرنا معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول از آماده سازی بوستانهای شهری و مناطق تفریحی و گردشگری دزفول برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.
عبدالحسین پوررکنی در نشست ستاد نوروزی این شهرستان با اعلام آمادکی مدارس و مراکز اقامتی شهرستان دزفول برای استقبال از مسافران در ایام نوروز ابراز امیدواری کرد امسال به بهترین نحو از میهمانان نوروزی پذیرایی شود.
وی با اشاره به فعالیت های مرکز بهداشت دزفول در ایام نوروز افزود:واحدهای بهداشت محیط،مبارزه با بیماری ها و کشیک مراکز درمانی و مامایی نیز از اول اسفند فعال شده ضمن اینکه نظارت بر واحدهای عرضه مواد غذایی نیز از ابتدای اسفندماه فعال شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز از آماده سازی بوستان نوروزی برای اسکان مسافران در مجاورت بوستان بعثت خبر داد و گفت: بوستان مسافران نوروزی با ظرفیت 120 واحد و 80 جایگاه برای برپایی چادر آماده شده است.
محمد ابوالحلاج افزود:علاوه بر این فاز دوم این بوستان نیز برای برپایی 100 چادر برای میهمانان نوروزی در دست آماده سازی است ضمن اینکه سرویس بهداشتی و حمام نیز در این بوستان در نظر گرفته شده است.
وی از استقرار دو گروه نجات غریق در بوستان ساحلی علی کله و بالادست پل جدید خبر داد و گفت:ایستگاه از من بپرس نیز برای راهنمایی گردشگران در مبادی ورودی شهر دزفول مستقر شده است.
ابوالحلاج در این نشست خواستار همکاری سایر دستگاه ها و ارگان های دولتی برای پذیرایی هرچه بهتر از میهمانان نوروزی شد و گفت:با توجه به استقرار بسیاری از مسافران نوروزی در بوستان های ساحلی، از نیروی انتظامی انتظار می رود در راستای برقراری امنیت مسافران وارد عمل شود.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول نیز از آماده سازی منازل روستایی برای اسکان گردشگران در آبشار شوی خبر داد.
غلامعلی باغبان کوچک افزود:در بازدیدی که با حضور فرماندار ویژه دزفول از آبشار شوی و روستاهای اطراف از جمله شوی و سرتنگ صورت گرفت چند واحد مسکونی برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی و گردشگران آبشار شوی تجهیز شد.
وی افزود:در این بازدید روستای سرتنگ به عنوان پایلوت اسکان گردشگران در نظر گرفته شد و نرخ نامه ای نیز برای اجاره خانه های روستایی سرتنگ و شوی تعیین شده است تا گردشگران هنگام استفاده از فضای زیبا و طبیعی آبشار شوی با خیالی آسوده در مکانی امن و راحت اسکان یابند.
باغبان کوچک اظهار کرد:این خانه های روستایی ظرفیت اقامت و اسکان 150 گردشگر را در یک شبانه روز دارند ضمن اینکه اهالی این روستاها با ارائه خدمات رفاهی از میهمانان پذیرایی می کنند ضمن اینکه بزودی در محدوده آبشار شوی نیز پارکینگ ،سرویس بهداشتی و سکوهای استقرار چادر راه اندازی خواهد شد.
رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:با توجه به اینکه امکان استقرار نیروهای انتظامی در حال حاضر در منطقه وجود ندارد طبق هماهنگی صورت گرفته اهالی روستاهای اطراف آبشار شوی وظیفه تامین امنیت و حفاظت از گردشگران را در ایام نوروز بر عهده خواهند داشت.
وی گفت:11 دفتر خدمات گردشگری در شهرستان فعال است که در ایام نوروز به ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری به علاقمندان می پردازد.
آبشار شوی به ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته کوه زاگرس و در فاصله 100 کیلومتری شهر دزفول واقع است.
این آبشار از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در دهستانی به نام شوی از توابع بخش شهیون شهرستان دزفول قرار دارد.
عظیم رضایی مرساق سرپرست جمعیت هلال احمر دزفول نیز از استقرار سه پست امداد و نجات هلال احمر در سه نقطه ورودی شهر دزفول از جمله علی کله ، پارک لاله و جنب دانشگاه جندی شاپور دزفول خبر داد و گفت:امدادگران هلال احمر با استقرار در این پست های امدادی به یاری حادصه دیدگان خواهند شتافت.
وی افزود:طرح همیار هلال نیز آغاز شده و اطلاعات امدادی توسط همیاران به خانواده ها ارایه می شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش دزفول از آماده سازی 66 آموزشگاه برای اسکان میهمانان نوروزی در این شهرستان خبر داد.
عبدالمحمد جرجانی افزود:این آموزشگاه ها در قالب 551 کلاس در سه سطح برای اسکان میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.
وی افزود:ثبت نام برای اسکان در این آموزشگاه ها از طریق دو ستاد ثبت نام حضوری و اینترنتی انجام می شود.
جرجانی گفت:علاوه بر این مدارس دو اردوگاه شهید قاضی و شهید رجایی و خانه معلم شهرستان دزفول نیز آماده پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی می باشند.
رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده های شهرستان دزفول گفت:اداره راه و شهرسازی اقدامی برای ایمن سازی و خط کشی جاده ها انجام نداده است.
عبدالعلی کریمی از وضعیت نامناسب آسفالت خیابانهای شهر دزفول و شهرهای تابعه نیز انتقاد کرد و گفت: وضعیت موجود شایسته مردم دزفول نیست.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر به مناطق حاشیه نشین شهر و تامین امنیت مسافران در بیشه ها و بوستان های حمیدآباد ، عباس آباد و بیشه میانرود شد.
شهر دزفول در شمال خوزستان و در فاصله 140 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
پل باستانی یا پل قدیم دزفول با قدمتی 1700 ساله که به دستور شاپور اول ساسانی و به کمک اسیران رومی بر روی رودخانه دز بنا شده مهمترین اثر باستانی دزفول می باشد که به ثبت ملی رسیده است.
تپه چغامیش ، آسیاب های آبی ، مسجد جامع ، بازار قدیم ، آرامگاه یعقوب لیث صفار شهریار ایرانی ، شهر باستانی جندی شاپور ، مجموعه تاریخی شاه رکن الدین و خانه تیزنو از جمله جاذبه های تاریخی دزفول می باشد.
حرم مطهر محمدبن موسی الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) مشهور به سبزقبا
به عنوان چهارمین حرم معنوی کشور در مرکز شهر دزفول واقع است.
حمام کرناسیان یکی از بناهای تاریخی دزفول متعلق به دوره قاجار به عنوان موزه مردم شناسی نیز برای مسافران و گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است.
7278/6068















26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن