تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804633432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردستان سرزمین مهربانی، میزبان مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تدابیر مسولان برای سفری خوش کردستان سرزمین مهربانی، میزبان مسافران نوروزی سنندج - ایرنا- نوروز که از راه می رسد برخی ها بار سفر می بندند و دوست دارند خستگی یکساله را با گشت و گذار در ایران پهناور از تن به در کنند و هر کسی راهی را می رود و منطقه ای را برای تفرج انتخاب می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، کردستانی ها آغوش گرم خود را برای پذیرایی از هموطنانشان باز کرده اند و هر کس که این خطه از کشور را برای سفر برگزیند حتما خاطره ای خوش را ثبت خواهد کرد.
کردستان استانی در غرب ایران با یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در میان کوه های سربه فلک کشیده، دره ها و چمنزارها و دشت ها واقع شده و مرزی بودن آن با 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق جاذبه تجاری و بازرگانی به این خطه از ایران اسلامی داده است.
سنندج شهر 450 هزار نفری مرکز استان کردستان است که در 570 کیلومتری تهران قرار دارد و به شهر مساجد و مناره های بلند مشهور است.
جای جای کردستان جاذبه تاریخی و طبیعی است، علاوه بر گردشگری طبیعی و تجاری، کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش و پنج هزار و 400 شهید سرافراز است و هشت سال جنگ تحمیلی کردستان را به یادگار و یادمان ایثار و مقاومت تبدیل کرده است.
گردشگری جنگ با داشتن حدود دو هزار نقطه یادمانی به یادگار مانده از دفاع مقدس یکی از جاذبه های غرور آفرین کردستان است که در طول سال گردشگران زیادی را در قالب اردوی راهیان نور و یا سفرهای خانوادگی راغب به دیدن از این یادمان ها می کند.
کردستان همچنین سرزمین عرفا و بزرگان دینی و گردشگری دینی است، آرامگاه و مقبره بزرگان دین اسلام در این دیار فراوان است که از جمله آن می توان به مقبره "هاجره خاتون" خواهر بزرگوار امام رضا(ع) در سنندج اشاره کرد که هر ساله پذیرایی شمار زیادی از دلدادگان به اهل بیت (ع) است.
** تدابیر مسوولان برای حضور گردشگران
مسوولان استان کردستان تدابیر لازم را در قالب تامین امکانات در جهت رفاه حال مسافران نوروزی اتخاذ و کردستان را برای مهمانان آماده کرده اند.
مدارس، اماکن اقامتی و هتل های کردستان از اوایل اسفند برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده شده و در شهرستان های مرزی که تعداد مسافران آن بیشتر از سایر نقاط است خانه های استیجاری برای اسکان آنان در نظر گرفته شده است.
حدود 200 خانه استیجاری در بانه، اورامان تخت و روستای گردشگری پالنگان برای اسکان مهمانان نوروزی اختصاص یافته و علاوه بر آن در استان هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی نیز پذیرای مسافران نورزی است.
** 80 تیم پلیس راه در طرح نوروزی جاده های کردستان را نظارت می کنند
رییس پلیس راه کردستان با اشاره به فعالیت 80 تیم پلیس راه در طرح نوروزی امسال در جاده های مواصلاتی استان، گفت: کردستان در بحث تصادفات برون شهری جزو استان هایی است که چندین سال متوالی کاهش تلفات جاده ای داشته است.
رمضان نادری افزود: تنها در سال 91 آن هم به صورت اندک افزایش، آمار را در بحث تلفات جاده ای داشته ایم.
وی ادامه داد: با همدلی که بین دستگاه ها وجود دارد امید می رود کاهش میزان تصادفات و خسارت های ناشی از آن استمرار یابد.
رئیس پلیس راه کردستان بیان کرد: به همین منظور در کنار سایر دستگاه ها، پلیس راه کردستان در قالب 80 تیم محسوس و نامحسوس در سطح جاده های استان در طرح نوروزی 94 حضور خواهند داشت.
نادری، افزود: تمام تانکرها و کامیون ها به جز وسایل حامل مواد سوختی درون استانی، مواد فاسد شدنی، گندم و کودهای شیمیایی از ساعت 8 صبح تا 12شب در روزهای 27، 28 و 29 اسفندماه جاری و روزهای 12، 13 و 14 فروردین سال 94 حق تردد در مسیرهای اصلی استان به ویژه در مسیر سنندج - سقز و سنندج – مریوان را ندارند.
استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که شش هزار کیلومتر آن راه روستایی و دو هزار کیلومتر نیز راه اصلی و فرعی است.
همچنین در این استان 16 منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه خطرناک وجود دارد که لزوم تجهیز خودروها و دقت در رانندگی را بیشتر می کند.
** کردستان ظرفیت پذیرش روزانه 111 هزار مسافر نوروزی را دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این ارتباط گفت: ظرفیت پذیرش روزانه بیش از 111 هزار مسافر در روز در استان در ایام نوروز 94 فراهم شده است.
امیر قادری افزود: کردستان به واسطه اینکه استانی کوهستانی و سخت گذر است نقش و عملکرد دستگاه های مجری اجرای طرح های زمستانه و نوروزی به مراتب بیشتر از سایر استان ها است.
وی با بیان اینکه تامین امنیت و خدمات رسانی به مسافران در سطح جاده های این استان نیازمند تلاشی مضاعف نسبت به استان های دیگر است، گفت: به منظور تحقق این مهم جلسات متعددی با دستگاه های متولی اجرای طرح نوروزی در طول چند ماه اخیر برگزار و آمادگی کامل برای استقبال از مهمانان نوروزی در استان فراهم شده است.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: آمار تلفات جاده ای در کردستان بسیار پایین تر از برخی از استان هایی است که از لحاظ زیرساخت راه ها وضعیتی به مراتب بهتر از استان ما دارند و این مهم حاصل تلاش همه دستگاه های متولی در این حوزه بوده است.
به گفته قادری، تمام توان و ظرفیت های موجود استان را برای استقبال هر چه مطلوب و خدمات رسانی در خور شان استان و مهمانان از سوی دستگاه های مختلف صورت گرفته است.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان، گفت: با اجرای طرح های نوروزی در سال های گذشته با وجود افزایش ترافیک استان و ورود قابل توجه مسافران شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بوده ایم که باید این مهم در تعطیلات نوروزی پیش رو نیز محقق شود.
قادری با اشاره به اینکه تلاش های زیادی انجام گرفته و همواره شاهد حضور مقتدرانه پلیس در جاده های استان به منظور حفظ امنیت و برخورد با متخلفین هستیم، اظهار کرد: امکان و بسترهای لازم برای پذیرش مسافران نوروزی در استان فراهم شده است.
به گفته وی، با بهره گیری از ظرفیت هتل ها، مهمان پذیر، مدارس و کمپ ها امکان اسکان روزانه بیش از 111 هزار مسافر و گردشگر در سطح استان فراهم است.
** 110 امدادگر در طرح نوروزی در کردستان فعالیت می کنند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز از فعالیت 110 امدادگر در قالب 26 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر استان در طرح نوروزی امسال خبر داد.
حسن خدابنده لو افزود: طرح امداد و نجات جاده ای در استان همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه جاری و با فعالیت 110 نفر امدادگر در قالب 26 پایگاه آغاز و تا پایان 15 فروردین ماه 94 ادامه دارد.
به گفته وی، 9 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در کنار 10 پایگاه پشتیبانی ثابت در شهرستان های مختلف استان فعال شده و در طول تعطیلات نوروزی به منظور ارائه خدمت به مردم فعالیت می کنند.
خدابنده لو شعار امسال هلال احمر در طرح نوروزی را "بی گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم" عنوان کرد و بیان داشت: به حداقل رساندن حوادث جاده ای به ویژه مرگ و میرهای ناشی از تصادفات، محور اصلی هلال احمر در طرح نجات نوروزی امسال در استان است.
وی گفت: به همین منظور جمعیت هلال احمر با توجه به برنامه های تعریف شده تمام توان خود را برای داشتن نقشی موثر در این حوزه بکار بسته و به همین منظور افزایش پوشش جاده ای با ایجاد پست های امداد و نجات بیشتر نسبت به تعطیلات نوروزی سال 93 صورت گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از فراهم شدن امکانات بهره گیری از ظرفیت امداد هوایی از دوم فروردین سال آینده به مدت یک هفته در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به صعب العبور بودن برخی از جاده ها در صورت بروز هر گونه مشکل و نیازی از این امداد هوایی استفاده خواهد شد.
خدابنده لو گفت: از ابتدای امسال تا کنون 557 حادثه در مجموع استان ثبت شده که 398 مورد از این تعداد مربوط به حوادث جاده ای بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از ایجاد 16خیمه نماز در کنار پست های امداد و نجات هلال احمر استان در سطح جاده ها خبر داد و گفت: چهار پست سلامت در مکان های شلوغ ایجاد شده که در صورت نیاز در زمینه تست فشار خون و برخی دیگر از امور به مردم و مسافران خدمات ارائه می کند.ک/4
3030/6108



04/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن