تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803348747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سواحل آرام و زیبای گلستان میزبان مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سواحل آرام و زیبای گلستان میزبان مسافران نوروزی گرگان - استان گردشگرپذیر گلستان که از نعمت کوه، جنگل، دریا و دشت بطور همزمان برخوردار بوده، با افزون بر یکصد کیلومتر نوار ساحلی آماده استقبال از مسافران نوروزی است.


اگرچه گلستان دارای ظرفیت های فراوان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث تاریخی است که هر کدام می تواند درجذب گردشگر و توریست موثر باشد، اما مهمترین منابع آبی جذب گردشگر در این استان و در کنار آبشارهای بسیار زیبا و طبیعی، دریای خزر و ساحل زیبای آن با چشم اندازها و مناظر بدیع، دلنشین و دیدنی است.
سواحل و کرانه های دریای خزر در پیوند با جلگه های سرسبز و کوههای بلند سر به فلک کشیده البرز، از دیدنی ترین و جالب ترین نقاط این استان شمالی بوده که همواره مسافران بسیاری را از دور و نزدیک به سوی خود جلب می کند.
نشستن یا قدم زدن در کنار ساحل و تماشای امواج دریا شاید یکی از مفرح ترین و لذت بخش ترین کارها برای آرامش جسم و روان باشد و اگر شرایط هوایی نیز مساعد باشد تنی به آب زدن این لذت را دو چندان می کند.
سواحل بکر، آرام و زیبا مقصد و مکان مناسبی در طول سال و از جمله نوروز و تابستان برای مسافران و گردشگرانی است که این استان سرسبز را برای سفر انتخاب کرده اند.
استان مرزی گلستان که بدلیل موقعیت استراتژیکی در نوار مرزی، بهره مندی ازبرخی مواهب الهی و طبیعی زیبا شامل کوه، جنگل، دشت و بیابان، وجود اقوام مختلف که از آن به نگارستان ایران یاد می شود و اینکه در مسیر خیل زائران حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) قرار دارد، بطور میانگین سالانه 15 تا 17 میلیون مسافر را درخود شاهد است.
این مسافران که بخشی از آنان گلستان را بعنوان مقصد و یا استراحتگاه خویش انتخاب می کنند حضوری گسترده در مناطق گردشگری و تفریحی، تاریخی، مذهبی و بازارچه های مرزی و ساحلی این استان دارند.
با این حال لذت قدم زدن در سواحل دریایی گلستان که جزو امن ترین و آرام ترین ساحل ها در کرانه خزر بشمار می رود و تاکنون کمترین تلفات و غرق شدگی در آن رخ داده است به همه مسافران و علاقمندان به طبیعت و دریا پیشنهاد می گردد.
ساحل زیبای گلستان که بیشتر در 3 شهرستان بندرگز، بندرترکمن و گمیشان واقع است، هم اینک و همچون سال های گذشته و اما با امکانات بیشتر و بهتر آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروز 94 است.
در محدوده 118 کیلومتر سواحل گلستان دو اسکله بندرگز و بندرترکمن با کارکرد تفریحی، از تفرجگاه های مهم و نیز از اماکن مطلوب و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان و مسافران بشمار می رود.
ساحل گمیشان یا گمیش تپه که حدود 60 کیلومتر بوده و بیشتر در محدود روستای چارقلی با 2 هزارو 476 نفر جمعیت درفاصله 12 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع است با چشم اندازی زیبا، از بهترین کناره های خزر در این منطقه می باشد.
قرار گرفتن در دهانه گرگانرود، همجواری با تالاب طبیعی و بین المللی که زیستگاه پرندگان بوده، تماشای مناظر زیبای پرواز این گونه ها، بازار فروش ماهی، قایق سواری با قایق های موتوری و پارویی، معماری منازل روستایی، فرهنگ خاص بومی و محلی مردم این منطقه و صنایع دستی بویژه فرش و گلیم ترکمنی از جمله ویژگی ها و دیگر زیبایی هایی ساحل گمیشان است.
فرماندار گمیشان معتقد است که برخی خدمات زیربنایی و روبنایی نیز در این روستا از جمله جاده آسفالته، دکل های مخابراتی برای آنتن دهی تلفن های همراه و نیز جایگاه های سوخت بنزین، نفت و گاز سی ان جی ایجاد شده که خیال گردشگران را در سفر به این منطقه و استفاده از جاذبه های ساحل آن آسوده و راحت کرده است.
امانگلدی ضمیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: علاوه بر ساحل زیبا و آرام این شهر، برخی مکان های دیدنی و توریستی ازجمله تالاب گمیشان، تپه طبیعی قارن یارق (تپه نمکی محصور در آب) در روستای سقر تپه، گلفشان طبیعی نفتلیجه که در دنیا کم نظیر است، موزه مردم شناسی، ابنیه و بافت های تاریخی و بسیاری از مناطق طبیعی زیبا در این شهرستان وجود دارد که برای گردشگران جذاب خواهد بود.
وی، برگزاری ورزش های ساحلی - بومی - محلی، جشنواره های سنتی و آیینی مثل حمل کجاوه های ترکمنی و پخت غذاهای سنتی، طرح سالم سازی دریا برای شنا را از دیگر امکانات فراهم شده در شهرستان گمیشان برشمرد.
ساحل بندرترکمن نیز که طول آن به حدود 40 کیلومتر می رسد از مناطق امن، آرام و زبیای گلستان است که سپری کردن ساعاتی همراه با خانواده در کنار آن و یا گشت زنی در بازارچه ساحلی و مهمتر از آن دیدن اسکله و جزیره زیبای آشوراده به مسافران پیشنهاد می شود.
این شهر ساحلی با مردمانی خونگرم و مهمان نواز که بیشتر آنان از قوم ترکمن هستند، آنقدر زیبایی دارد که لذت دیدن این مناظر از نزدیک هرگز قابل مقایسه با توصیف آن نیست اما شنیدن این زیبایی ها نیز خالی از لطف نیست.
اجرای طرح سالم سازی دریا و مکان های ویژه شنای آقایان و خانم ها، ایجاد امکانات برای دوش گرفتن، استقرار ناجیان غریق، ایجاد زیرساخت های گردشگری و کانکس های نیروی انتظامی، فوریت های پزشکی 115 و امداد و نجات، برپایی چادرو آلاچیق های مختلف فرهنگی وهنری، برگزاری جشنواره موسیقی، غذاهای سنتی و بازی های بومی و محلی درکنار ساحل دریا برخی زیرساخت ها فراهم شده برای استفاده مسافران نوروزی در بندرترکمن است.
فرماندار بندرترکمن به خبرنگار ایرنا، گفت: علاوه بر امکانات فوق، ارایه برخی خدمات عمومی نیز برای مسافران و گردشگران نوروزی پیش بینی شده است.
مرجان نازقلچی افزود: برای نخستین بار در ایام تعطیلات نوروز 94 طرح اسکان مسافران در جزیره آشوراده با ظرفیت 180 تخت و با تعرفه دولتی اجرا می شود ضمن اینکه برخی مدارس بندرترکمن نیز با امکانات لازم برای اسکان مسافران پیش بینی شده است.
به گفته وی، اسکله بندرترکمن، راه آهن، بازارچه ساحلی و صنایع دستی، پارکینگ مجهز به دوربین های مدار بسته، تامین آب شرب برای مسافران در اطراف ساحل از دیگر امکانات و نیز خدمات پیش بینی شده برای مسافران نوروز 94 در بندر ترکمن است.
سومین شهر ساحلی گلستان بندرگز و ساحل زیبا و آرام آن است که با امکانات تفریحی، اقامتی و رفاهی مناسب، پذیرای حضور مسافران نوروز 94 است، اسکله زیبا و فراهم بودن امکان پرداختن به انواع ورزش های آبی و قایق سواری، ماهیگیری و قدم زدن بر روی ماسه ها، لذت ساعاتی در کنار ساحل زیبای این شهر بودن را تا مدت ها در جسم و روح انسان باقی می گذارد.
طول نوار ساحلی بندرگز در فاصله 3 کیلومتری از محور بین المللی و آسیایی تهران - گرگان - مشهد، حدود 20 کیلومتر است که بخش های زیادی از آن نیز دارای امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور و اسکان موقت مسافران می باشد.
استان مرزی گلستان با افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان آماده استقبال و میزبانی از مسافران است.
/3039/1648/6203



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن