تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803636502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد منطقه زیبای ونایی در استقبال از مسافران نوروزی آغوش گشود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
منطقه زیبای ونایی در استقبال از مسافران نوروزی آغوش گشود
منطقه زیبای ونایی بروجرد در استقبال از مسافران نوروزی آغوش گشود.

خبرگزاری فارس: منطقه زیبای ونایی در استقبال از مسافران نوروزی آغوش گشود



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، منطقه زیبای ونایی شهرستان بروجرد با چشمه سارهای پر آب و خروشان و درختان انبوه کهنسال با شاخه‌های سر به فلک کشیده در استقبال از مسافران نوروزی آغوش گشوده است.
کمتر کسی است که یک بار تجربه سفر به منطقه زیبا و خارق‌العاده ونایی را داشته و مزه خیارشور، دوغ و ترشی آنها را مزه مزه کرده و بار دیگر به این دیار سفر نکرده باشد.
شهرستان بروجرد با دارا بودن چشمه‌های پرآب، مناطق بکر گردشگری و آب و هوای معتدل و مناسب در ایام مختلف سال به خصوص نوروز گردشگران زیادی را در دامان پر مهر خود جای می‌دهد.

وجود مناطق بکر و ممتاز گردشگری همچون ونایی، تک درخت، گلدشت، سراب کرتول، توده زن، خایان و ... این شهرستان را مقصد مسافران و دوست‌داران طبیعت قرار داده است به گونه‌ای که در ایام نوروز حجم زیادی از گردشگران داخلی و بعضا خارجی این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود قرار دهند.
پارک بزرگ فدک با دریاچه و باغ پرندگان آن نیز محل استراحت و تفریح بسیاری از خانواده‌های بروجردی و گردشگران است به طوری که در ایام نوروز به معنای واقعی کلمه جا برای سوزن انداختن ندارد.
تپه تاریخی چغا که آوازه آن در استان لرستان و دیگر استان‌های کشور پیچیده است با آن فواره چندین متری و خنکای آب سرریز شده از آن، با آن آلاچیق رویایی در وسط دریاچه، هتل چند ستاره، مناظر زیبای طبیعی و دیگر عناصر به کار رفته در آن همه ساله در ایام نوروز مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند تا علاوه بر تنفس در هوایی پاک و فرح بخش، از آن بالا به نظاره شهر بروجرد، مناطق گلدشت، جاده دانشگاه و دیگر سبزه زارهای اطراف بپردازند.

*گلدشت بروجرد بهشتی کوچک در دامنه زاگرس
قدم که در گلدشت بروجرد می‌گذاری، باورت نمی‌شود در منطقه‌ای غیر از شمال کشور قرار دارید، چرا که انبوه درختان میوه که تازه در آغوش بهار خزیده و گل‌های رنگارنگ داده‌اند از یک سو و سبزه‌زاران زیبا و فرح بخش از سوی دیگر انسان را محو تماشای قدرت خداوند در این بهشت کوچک می‌کند.
کمی که از سمت جاده دور می‌شوید، دلت هوس می‌کند با پاهای خود خنکای آب زلال رودخانه این مسیر را لمس کرده و سرمای آب را با گوشت و پوستت احساس کنید.
*تنوع میوه‌های باغات گلدشت
تابستان که به گلدشت می‌روید، دیگر نمی‌توانی از گوجه سبز، هلو، آلبالو و سیب سرخ آن بگذری بنابراین تا چشمت به انواع میوه‌های دست چین شده در کنار جاده می‌افتد، بی‌اختیار ایستاده و وقتی به خود می‌آید که صندوق عقب خودرو پر از انواع میوه‌های نوبرانه شده است.
رویش انواع گونه‌های گیاهی همزمان با آغاز بهار در نوع خود جالب توجه بوده و آنها را روانه سبزه‌زارها و کوهپایه‌ها می‌کند.

*رویش گیاهان دارویی و خوراکی
همزمان با رویش پونه، نعنا، شنگ، ریواس، قارچ، تره و دیگر گیاهان خوراکی و دارویی گردشگران علاوه بر سیاحت و گشت و گذارها با چیدن این گیاهان هنگام مراجعه به منزل غذاهای خوشمزه‌ای از آنها درست کرده و استفاده می‌کنند تا لذت آنها از رفتن به این اماکن گردشگری و سیاحتی کامل شود.
*برخورداری بروجرد از ظرفیت‌های گردشگری
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری را می‌توان در سه بخش اصلی تقسیم‌بندی کرد، گفت: شهرستان بروجرد به دلیل تنوع آب و هوایی، اقلیم مناسب، سطح ارتفاع از آب‌های آزاد و سکونت دیرینه در این منطقه از هر سه ظرفیت گردشگری برخوردار است.
حجت الله یارمحمدی افزود: این شهرستان در یک دشت بسیار حاصل‌خیز با سطح روان آب های قابل توجه بنا شده است که وجود این آب ها نقش اثرگذاری در زراعت، باغداری و ایجاد مناطق بکر داشته و موجب به وجود آمدن مناطق زیبایی در سطح این شهرستان شده است.
*تنوع پوش گیاهی در مناطق گردشگری بروجرد
وی با اشاره به مناطق گردشگری ونایی، سراب کرتول، اطراف روستای دهکرد و محور بروجرد به چغلوندی و ...، ادامه داد: وجود آب فراوان، پوشش گیاهی و درختان مثمر و غیرمثمر طبیعت زیبایی را در این مناطق برای مردم و مسافرین به وجود آورده است.
این مسئول افزود: سکونت دیرینه بشر در این منطقه و نیازهای او به ساخت ابزار و وسائل زندگی موجب شده است، ابتکار عمل‌های خوبی به وجود آید و به همین دلیل شهرستان بروجرد از صنایع دستی متنوعی برخوردار است که نمونه‌های آن را می‌توان در بازار قدیم مشاهده کرد.
*صنایع دستی بروجرد شاخص و ماندگار
یارمحمدی تاکید کرد: بازار صنایع دستی این شهرستان از منظر تعدد و تنوع به عنوان یکی از بازارهای پررونق در حال فعالیت بوده و از جایگاه خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع هشت مهر اصالت نشان مرغوبیت کالا اعطاء شده به هنرمندان لرستانی پنج مورد توسط هنرمندان شهرستان بروجرد کسب شده است، تصریح کرد: دستیابی به این مهم نشان دهنده کیفیت و تنوع بالای صنایع دستی در این شهرستان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد مشارکت بخش خصوصی را در رونق صنعت گردشگری این شهرستان موثر دانسته و خاطر نشان کرد: از این طریق می‎توان به تقویت زیرساخت‎های گردشگری، بالا بردن میزان حضور گردشگر و معرفی هرچه بهتر توان و پتانسیل شهرستان بروجرد در این زمینه کمک کرد.
یارمحمدی اطلاع‌رسانی با استفاده از طرق مختلف را راهکاری دیگر در معرفی بیش از پیش ظرفیت‎های گردشگری برشمرد و اظهار کرد: رسانه‎ها می‎توانند در تحقق این مهم نقش بارز و برجسته‎ای ایفا کنند.
وی ادامه داد: البته این سازمان در راستای فعالیت کاری خود با استفاده از شیوه‎های مختلف در این باره اقداماتی را انجام داده است، اما نباید به این مقدار بسنده کرد، چرا که این صنعت حرف‏‌های زیادی برای گفتن و شناخته شدن دارد. -------------------------- گزارش از مژگان شمس ----------------------- انتهای پیام/2304/

93/12/18 - 07:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن