محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830150188
منتقد خارجی گفت زن ایرانی ایثارگر و مقاوم را در این فیلم دیدم
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست مهر با عوامل «انارهای نارس»-۳
منتقد خارجی گفت زن ایرانی ایثارگر و مقاوم را در این فیلم دیدم
شناسهٔ خبر: 2519749 یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
هنر > سینمای ایران
به گفته کارگردان فیلم «انارهای نارس»، منتقدی خارجی معتقد بوده در این فیلم زن ایرانی که نماد ایثار و مقاومت است به نمایش درآمده است. خبرگزاری مهر-گروه هنر: فیلم سینمایی «انارهای نارس» اولین ساخته مجید رضا مصطفوی است که در سی و دومین جشنواره فیلن المللی فیلم فجر حضور داشت. این فیلم در حال حاضر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است. فیلمی که به مساله و مشکلات قشر کارگری جامعه ایران اشاره می کند.در این فیلم سینمایی پژمان بازغی، شیوا خسرو مهر، مهران رجبی، آنا نعمتی، رابعه مدنی، ساقی زینتی و قطب الدین صادقی حضور دارند. «انارهای نارس» داستان زن جوانی به نام انسی را روایت می کند که پرستار زنی سالخورده به نام طوبی سادات است. ذبیح, همسر انسی در شمال شهر کارگر ساختمان است و این زوج جوان در آرزوی بچه دار شدن هستند.به بهانه اکران فیلم در گروه «هنر و تجربه» با مجیدرضا مصطفوی کارگردان و آنا نعمتی بازیگر این فیلم در خبرگزاری مهر هم صحبت شدیم. در بخش اول نشست مجیدرضا مصطفوی کارگردان فیلم «انارهای نارس» بیان کرد که هرچند این فیلم داستان تلخی دارد اما خوشبختانه انگ سیاه نمایی به آن زده نشد، حتی برخی از منتقدان خارجی که به دنبال برچسب زدن به آثار سینمای ایران هستند نیز بعد از تماشای فیلم معتقد بودند داستان «انارهای نارس» می تواند در نیویورک، مسکو و یا تهران رخ دهد و این نشان می دهد که «انارهای نارس» یک فیلم سیاه نما نیست و این داستان کارگری می تواند در همه جای دنیا رخ دهد.همچنین آنا نعمتی بازیگر نقش انسی در بخش اول این نشست درباره نقشی که به او داده شده اسن، صحبت کرد.در بخش دوم نشست مصطفوی به چگونگی انتخاب آنا نعمتی برای این نقش پرداخت و به تغییر چهره این بازیگر بعد از پایان فیلمبرداری اشاره کرد. او معقتد بود که اگر قرار بود آنا نعمتی ساعت ها برای تغییر فرم بینی خود زمان صرف گریم می کرد، دیگر انرژی برای بازی در این نقش نداشت، به همین دلیل تصمیم گرفته شد بینی نعمتی به صورت ویژوآل افکت تغییر یابد.آنا نعمتی نیز در این بخش مصاحبه بیان کرد که هیچ اطلاعی از تغییر بینی خود نداشت تا اینکه مدت ها بعد از پایان فیلمبرداری، مصطفوی از او خواست تا فیلم را ببیند و تازه در آن جا متوجه شده که بینی وی از طریق ویژوآل افکت تغییر کرده است.در بخش سوم و پایانی این مصاحبه مجیدرضا مصطفوی به تاثیر و انتقال پیام «انارهای نارس» به مخاطبان خارجی اشاره کرد و گفت زمانی که منتقدان این فیلم را دیدند، درباره یک زن ایثارگر و متعهد ایرانی صحبت می کردند و این نشان می داد که من آنچه را می خواستم توسط این فیلم سینمایی نشان داده ام.با ما در بخش پایانی این نشست همراه باشید:* وقتی «انارهای نارس» در جشنواره فیلم «مسکو» حضور داشت ما نقدهای مثبتی در رسانه های خارجی می خواندیم. خودتان فکر می کنید فیلمتان تا چه اندازه در انتقال پیام به مخاطبان خارجی موفق بود؟ مجیدرضا مصطفوی: در جشنواره فیلم «مسکو» یکی از اعضای هیات انتخاب به من گفت با توجه به اینکه سینمای ایران را دنبال می کند، «انارهای نارس» را دیده است. سپس از او پرسیدم چه چیزی از این فیلم در ذهن شما باقی مانده است. گفت این فیلم شبیه سینمای اروپای شرقی است و بعد با اشاره به آنا نعمتی از من پرسید این بازیگر را از کجا پیدا کرده اید. گفتم این خانم یکی از بازیگران سینمای ایران است و او گفت که من تا به حال فیلم های او را ندیده ام و گفتم این فیلم اولین فیلم هنری مستقل است که تا امروز بازی کرده است. بعد به من گفت تصویری که از فیلم شما در ذهن من باقی مانده است، تصویر یک زن پرقدرت ایرانی است که مانند یک پرنده با چادری که برسر دارد، خود را تا انتهای داستان به سختی می کشاند تا دیگران از او ایثار و گذشت را ببینند.
این اظهار نظر برای من بسیار مهم بود چرا که آن چه که در ذهنم بود به خوبی با این فیلم به مخاطب غیرایرانی منتقل شده بود. همه منتقدان خارجی که این فیلم را دیده بودند درباره یک زن ایثارگر و متعهد ایرانی صحبت می کردند و این مساله برای من بسیار مهم بود. زمانی که به من اعلام شد «انارهای نارس» در جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است، هیات انتخاب براین باور بودند که آشنازدایی و ریسکی که در این فیلم انجام داده ام حس کرده اند و برای آنها روایت یک داستان انسانی با چنین مضمونی بسیار متفاوت بود.*انسی و ذبیح به اندازه کافی در زندگی خود سختی داشتند، آیا لازم بود که این همه مشکل را جلوی پای این دو نفر بگذارید؟ مصطفوی: به نظر من مشکلاتی که طبقه کارگری با آن روبرو است بسیار بیشتر از آن چه که ما در زندگی روزمره خود تجربه می کنیم، است و حتی بیشتر از آنچه که من در این فیلم به آن اشاره کردم. درست است که انسی و ذبیح از طبقه کارگری و دچار مشکلات بسیاری هستند اما در این فیلم فقر و مشکلات اقتصادی به وضوح دیده نمی شود بلکه سعی کردم نشان دهم که اگر این افراد فقیر هستند اما شریف هم هستند و با تمام مشکلاتی که دارند به یکدیگر علاقه مندند. همچنین سعی کردم مسائل و مشکلات اقتصادی آن ها را باز نکنم و بیشتر مشکلات بیماری و سختی های کار را نشان دهم. اگر کمی به سمت مشکلات بسیاری که داشتند، متمایل می شدم، روابط انسانی که بین آنها وجود داشت کمتر دیده می شد و نمی توانست چنین روابطی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. مطمئنا طبقه کارگری طبقه ای است که دارای مشکلات بسیاری است اما آنچه که این طبقه را بارز و متفاوت کرده، روابط جذاب عاطفی میان آنها است. شاید وجود چنین مشکلاتی که در فیلم نشان داده شده است، توانست روابط بارز آنها را به نمایش گذارد.*منظور من از مشکلاتی که اشاره کردم، نمایش دادن بیش از حد مشکلات اقتصادی نیست. سوال من این است که انسیه به اندازه ای مشکل دارد که گویا تمام دنیا را روی کول خود گذشته و هر لحظه امکان شکستن او وجود دارد. مصطفوی: ما در این فیلم قرار است مجموعه ای از مشکلات را نشان دهیم و با توجه به این مشکلات شخصی، انسیه تصمیمی بگیرد که این تصمیم شخصی نیست و کسان دیگر را درگیر خود می کند.در این فیلم با توجه به مشکلاتی که انسیه و ذبیح داشتند، این امکان وجود داشت که با وکیل زد و بند و پولی دریافت کنند تا خانه از دست طوبی سادات خارج شود. این اتفاقات و بار سنگین زندگی اگر در بحث دراماتیک فیلم وجود نداشت، شاید این انقلاب شخصیت اصلی داستان و بروز شخصیت مستقل انسی و بچه دار شدن او بدون حضور ذبیح دیگر معنا پیدا نمی کرد. انسی با تمام این مشکلات، طوبی سادات را پیش خود می آورد تا از او مراقبت کند. باید مخاطب احساس کند که او با همه مشکلاتی که وجود دارد یک تصمیم درست و انسانی گرفته است.*انسیه در ابتدا پرستار طوبی سادات است و رابطه عاطفی بین این دو خیلی مشخص نیست و کمتر به آن پرداخته شده است، اما بعد ناگهان انسی تصمیم می گیرد که طوبی سادات را پیش خود نگه دارد. مصطفوی: این شوکی که در انتهای داستان به مخاطب وارد می شود، به خاطر حرکتی است که ناگهان انسی انجام می دهد، چرا که انسی در سراسر فیلم برای تصمیم گیری اینکه با طوبی سادات چه کند سر دو راهی مانده است، حتی در بخشی از فیلم می بینید که انسی، طوبی سادات را به آسایشگاه سالمندان می برد.اما رابطه انسی و طوبی سادات از نظر من یک رابطه منعقد شده است اما به دلیل اینکه طوبی سادات دچار فراموشی است و خانه ای که در آن زندگی می کند یک شخصیت مستقل در فیلم دارد و دچار یک فراموشی و نسیان است، این رابطه به سختی حس می شود.
در دکوپاژ خانه طوبی سادات می بینید که یک سری پلان ثابت و بدون ریتم وجود دارد، اما در خانه انسی و ذبیح به دلیل عشقی که بین آن ها وجود دارد، ریتم و رنگ وجود دارد، این درحالی است که در خانه طوبی سادات حتی اجسامی که برای آن انتخاب شده انگار در گذشته مانده اند. آن خانه با آن درختی که روی آن افتاده به گونه ای تصویر شده است تا مخاطب به این نتیجه برسد که در این خانه زندگی وجود ندارد؛ خانه ای که هر لحظه امکان دارد، تصاحب و تصرف شود.رابطه دلسوزی انسی و طوبی سادات در این فیلم نشان داده شده است، به گونه ای که انسی مشکلات طوبی سادات را به ذبیح می گوید و به گونه ای این روابط شکل گرفته که گویا این سه نفر به هم متصل هستند. حتی انسیه برخی از آرزوها و مشکلات خود را برای طوبی سادات تعریف می کند و طوبی سادات بعد از سقوط ذبیح تبدیل به سنگ صبور انسی می شود. سعی کردم این رابطه خیلی به سمت دیالوگ و محاوره نرود و سعی کردم این رابطه را بیشتر با بحث تصویرسازی نشان دهم.*روزبه رایگا فیلمبردار فیلم، قاب بندی های خوبی را برای این فیلم داشته است و این مساله یکی از نقط قوت فیلم است. مصطفوی: در این کار تمام اعضای گروه بر اساس تخصصی که داشتند سر جای خود قرار گرفته و به درستی انتخاب شده بودند و در ماحصل فیلم هرکدام سهم بسزایی داشتند. من و روزبه رایگا از ۱۵ سال پیش تا امروز با هم دوست هستیم. من او را از زمانی که در اصفهان دانشجو بود می شناختم، در آن زمان من یک دانش آموز بودم که از کلاس های آن ها استفاده می کردم. ما توانستیم رابطه دوستی خوبی با هم برقرار کنیم. صحنه و لباس و فیلمبرداری دو گروهی بودند که اولین قراردادهای «انارهای نارس» با آن ها بسته شد.
پیش تولید این فیلم دو ماه به طول انجامید و در این زمان فرصت داشتیم در مورد هر لوکیشن، دوربین، نوع فیلمبرداری و حتی صحنه و لباس صحبت کنیم. براساس فیلمنامه قبل از پیدا کردن لوکیشن های اصلی، یک پلانی از خانه طوبی سادات و خانه انسی و ذبیح کشیده بودیم و و می دانستیم باید به دنبال چه جور خانه ای باشیم. برای پیدا کردن خانه انسی و ذبیح تمام اطراف تهران را گشتیم تا در نهایت در جاده دماوند این خانه را پیدا کردیم. اما این خانه از نظر معماری نیاز به تغییراتی داشت که این تغییرات انجام شد و فیلمبردار و طراح صحنه و لباس درباره نورپردازی و دکور خانه ها بحث کرده و فضای مناسب را برای فیلم ها ایجاد کردند.نقش روزبه رایگا در تصویربرداری به قول زنده یاد زاون قوکاسیان بسیار بسیار موثر بود، علاوه بر روزبه رایگا در مورد فضاسازی بصری و صوتی نقش حسن روح پرور، بهروز معاونین و بهمن اردلان غیر قابل انکار است و همه این افراد سعی کردند تا بهترین کاری که از دستشان برمی آید انجام دهند.*موسیقی فیلم بر چه اساسی ساخته شد؟ مصطفوی: برای این فیلم حامد ثابت ۶ قطعه موسیقی ساخته بود و بعد از آن نیز یک ترک دیگر ساخته شد. ساخت این موسیقی نزدیک به ۴ ماه به طول انجامید. ثابت بارها و بارها این فیلم را دید تا بتواند موسیقی مناسب را بسازد. من، حامد ثابت و بهمن اردلان بارها در مورد قسمت هایی که قرار بود موسیقی داشته باشد به توافق رسیدیم. موسیقی فیلم خوشبختانه مورد توجه همه قرار گرفت و من فکر می کنم دلیل این اتفاق رابطه ای بود که بین آهنگساز و صداگذار در فیلم رخ داد، این دو تعامل بسیار خوبی با هم داشتند و توانستند یک کار خوب را برای فیلم انجام دهند.
*فکر می کنید اگر «انارهای نارس» در گروهی به غیر از گروه «هنر و تجربه» اکران می شد، با چنین استقبالی همراه بود؟ مصطفوی: اکران در گروه «هنر و تجربه» اتفاق بسیار خوبی است که برای این فیلم رخ داده و خوشحالم که «انارهای نارس» در گروه هنر و تجربه اکران شده است، اما پیش از هر چیز یک درخواست از دوستان منتقد این گروه دارم؛ گروه «هنر و تجربه» یک کار جدید در حوزه سینما است و من فکر می کنم هر جریان فرهنگی و هنری که در جامعه شکل می گیرد در بدو تولد آن نمی توان آن را مورد نقد جدی قرار داد و نباید ریشه این جریان فرهنگی را زد. برای نقد چنین حرکتی باید چند سال بگذرد و بعد از آن به این شدت از آن انتقاد کنیم نه اینکه بعد از گذشت چند ماه مورد نقد قرار گیرد. این در حالی است که این گروه سینمایی در این مدت کم توانسته موفقیت های بسیاری را کسب کند.باید نسبت به حرکت این گروه سینمایی نقد منصفانه و در زمان مناسب داشته باشیم.گفتگو از نیوشا روزبان
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]
صفحات پیشنهادی
حضور ادامهدار این فیلم ایرانی در جشنوارههای خارجی
حضور ادامهدار این فیلم ایرانی در جشنوارههای خارجی فیلم سینمایی ملبورن در فستیوال های ویلنیوس و استانبول به نمایش در خواهد آمد این فیلم ملبورن در ادامه حضور بینالمللی خود در سی و چهارمین فستیوال فیلم استانبول ترکیه و بیستمین فستیوال فیلم ویلنیوس در کشور لیتوانی شرکت خواهد کرتک خوانی زنان ایرانی در ماهواره های خارجی
تک خوانی زنان ایرانی در ماهواره های خارجی وزارت ارشاد در زمان های مختلف اعلام کرده که تاکنون هیچ گونه مجوز تک خوانی ای برای اجرای بانوان که مخاطبان آنها آقایان باشند صادر نشده است اما تهاجم نرم در این بخش با شکل و چارچوبی تازه وارد شده است که ضرورت توجه مسئولان را میطلبد به گزدر گفتوگو با فارس عنوان شد ساخت فیلم «راکورد» با موضوع پول کثیف/ آغاز تصویربرداری از ۲۰ اسفند
در گفتوگو با فارس عنوان شدساخت فیلم راکورد با موضوع پول کثیف آغاز تصویربرداری از ۲۰ اسفندکارگردان راکورد از آغاز فیلمبرداری این فیلم از 20 اسفند ماه در تهران خبر داد «امید ثابتی» نویسنده و کارگردان فیلم «راکورد» در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزادعوت کمپانی آلمانی از فیلمبردار ایرانی
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹ ۲۸ تورج اصلانی به دعوت کمپانی میتوس فیلم آلمان باد سیاه را به تصویر میکشد به گزارش ایسنا این هنرمند در نخستین همکاری خود با کمپانی میتوس فیلم آلمانی به عنوان مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی باد سیاه به کارگردانی حسین حسن را در اقلیم کُردستاکران 5 فیلم کوتاه ایرانی در سینماها
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰ ۰۴ 5 فیلم کوتاه در اکران نوروزی گروه هنر وتجربه به نمایش درمیآیند به گزارش ایسنا در نوروز امسال در گروه هنروتجربه 5 فیلم کوتاه روز اکران میشود این فیلمها از تاریخ 29 اسفند 1393 در سینماهای گروه هنروتجربه به نمایش در میآیند در ادامه بیوگرافی ازچهارشنبه سوری فیلم خارجی ببینید/ معرفی آثار آخرین سه شنبه سال
چهارشنبه سوری فیلم خارجی ببینید معرفی آثار آخرین سه شنبه سال شناسهٔ خبر 2519567 دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۴ هنر > رادیو و تلویزیون فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن هایی که قرار است آخرین سه شنبه سال از شبکه های مختلف سیما روی آنتن بروند معرفی شدند به گزارش خبرگزاریناگفتههای فیلم سینمایی قدمگاه در «گناه گوهر»
ناگفتههای فیلم سینمایی قدمگاه در گناه گوهرمستند گناه گوهر به کارگردانی نسیم نجفی در قالب مجموعه یک فیلم یک تجربه دوشنبه 25 اسفند ساعت 23 از شبکه مستند پخش میشود به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس «یک فیلم یک تجربه » ساخته ناهید دل آگاه سلسله برنامه&فضاسازی های بکر و فیلمسازی متفاوت در آخرین اثر فریدون حسن پور/ تصاویری از 70 سال رنج یک زن ایرانی
نقد سریال گذر از رنج ها فضاسازی های بکر و فیلمسازی متفاوت در آخرین اثر فریدون حسن پور تصاویری از 70 سال رنج یک زن ایرانی سریال گذر از رنج ها قصه زندگی زنی به نام دنیا را از لحظه تولد تا مرگ روایت می کند این سریال درامی تاریخی است و در آن شمایلی از زنی زجرکشیده تصویر شده است گرتماشاییترین فیلمهای خارجی 2015
تماشاییترین فیلمهای خارجی 2015 در این مطلب مروری داریم بر فیلمهایی که سازندگان و عواملشان از کارگردانان نویسندگان و بازیگران سرشناس سینمای جهان به شمار میروند روزنامه صبا - آیدا تدین در این مطلب مروری داریم بر فیلمهایی که سازندگان و عواملشان از کارگردانان نویسندگان و باتقدیر مجیدی و حیدریان از بنیاد مستضعفان تلاش برای اکران موفق داخلی و خارجی فیلم محمد رسولالله(ص)
تقدیر مجیدی و حیدریان از بنیاد مستضعفانتلاش برای اکران موفق داخلی و خارجی فیلم محمد رسولالله ص مجید مجیدی کارگردان و محمدمهدی حیدریان مدیر پروژه فیلم محمد رسولالله ص در پیامی از کمکهای بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالنهای سینما که قرار است به زودی انجام شوتحلیل دو منتقد سرشناس بر تصویر سینمادر جشنواره33/ از نگاه سطحی به اجتماع تا فیلمسازان فاقد جهانبینی
تحلیل دو منتقد سرشناس بر تصویر سینمادر جشنواره33 از نگاه سطحی به اجتماع تا فیلمسازان فاقد جهانبینی فرهنگ > سینما - دو منتقد مطرح سینمای ایران معتقدند بخشی از آنچه به عنوان میانمایگی در غالب فیلمهای جشنواره سی و سوم فجر مشاهده شد حاصل نگاه فیلمسازان فاقد جهانبینیگفتوگوی فارس با عکاس عظیمترین پروژه تاریخ سینمای ایران هر وقت به عکسهای کار نگاه میکنم تنم میلرزد/حضورم
گفتوگوی فارس با عکاس عظیمترین پروژه تاریخ سینمای ایرانهر وقت به عکسهای کار نگاه میکنم تنم میلرزد حضورم در فیلم محمد ص نظر خود حضرت بود تمام 13 ماه را در صحنه بودممحمد فوقانی عکاس فیلم سینمایی محمد رسولالله معتقد است حضورم در فیلم محمد ص نظر خود حضرت بود در واقع وقتی بدر گفت و گو با فارس عنوان شد مهمانان خارجی «قند پهلو» به تهران رسیدند/آغاز پخش از 27 اسفند
در گفت و گو با فارس عنوان شدمهمانان خارجی قند پهلو به تهران رسیدند آغاز پخش از 27 اسفندتهیه کننده برنامه تلویزیونی قند پهلو از حضور مهمانان خارجی این مسابقه طنز در تهران خبر داد «امیر قمیشی» تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «قند پهلو» در گفت و گو باپخش 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی ویژه خانوادههای ایرانی/ کارگردان «قصههای مجید» به شبکه دو میآید
معرفی فیلمهای جشنواره نوروزی شبکه دو پخش 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی ویژه خانوادههای ایرانی کارگردان قصههای مجید به شبکه دو میآید شبکه دو با پخش 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی جشنواره ای از بهترین فیلم های ایران و جهان را در تعطیلات نوروز 94 به خانه مخاطبان خود میبرد به گزفیلم/ زلزله سریال های ترکیهای برای فرهنگ جامعه ایرانی +لینک دانلود
فیلم زلزله سریال های ترکیهای برای فرهنگ جامعه ایرانی لینک دانلود این گزارش ویدئویی به سریالهای ترکی که باورهای اسلامی را نشانه رفته پرداخته است دانلود لینک ۱۸ ۱۲ ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۹گفتوگوی نوروزی فارس با طراح نامنوشت فیلم «محمد رسولالله» سال پرکاری در پیش رو دارم/ مجید مجیدی چه
گفتوگوی نوروزی فارس با طراح نامنوشت فیلم محمد رسولاللهسال پرکاری در پیش رو دارم مجید مجیدی چهره هنری شاخص سال 93 انتخابم به عنوان پیرغلام از دهها جایزه ارزشمندتر استپیشکسوت خوشنویسی و نقاشیخط گفت سال 94 سال پرکاری برای من خواهد بود سه نمایشگاه مهم از آثارم دارم که این کارگردشگران ايراني روي بناهاي خارجي هم يادگاري مينويسند
گردشگران ايراني روي بناهاي خارجي هم يادگاري مينويسند يكي از باستانشناسان پيشكسوت ايراني در اظهاراتي تكاندهنده از يادگارنويسي گردشگران ايراني روي بناهاي تاريخي خارجي مثل بناي تاريخي آكروپل سخن گفت و اين موضوع را مايه خجالت زدگي خواند به گزارش مهر اين باستانشناس گفت متأسفانه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها