محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827743474
نقش ادیسون و برادران لومیر در سینما/ هنری که سریعا صنعتی شد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تاریخ اقتصادی صنعت سینما
نقش ادیسون و برادران لومیر در سینما/ هنری که سریعا صنعتی شد
شناسهٔ خبر: 2453362 یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
هنر > سینمای جهان
سینما در جهان به عنوان یک هنر - صنعت شناخته میشود که توانسته نقش بسزایی را در دنیای هنر و اقتصاد به خود اختصاص دهد، هنر صنعتی که دنیای اقتصاد آمریکا و اروپا را وارد تحولی جدید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، برای آشنایی و پی بردن به رمز موفقیت و توسعه سینما در جهان مدرن امروز باید از چگونگی شکلگیری سینما و نحوه ورود آن به دنیای صنعت و اقتصاد، آگاه شد. در مقالهای که توسط یکی از اساتید دانشگاه اسکس انگلستان که یکی از تخصصیترین دانشگاههای اقتصادی جهان است، انجام شده به موضوع تاریخ اقتصادی صنعت فیلمسازی پرداخته شده است. در ذیل بخشی از این مقاله را که مقدمهای در خصوص روند شکلگیری سینما است، میخوانیم:
مانند دیگر ابداعات اصلی بشری نظیر اتومبیل، الکتریسیته، شیمی و هواپیما، سینما هم در بسیاری از کشورهای غربی در یک زمان ابداع شد. این سرگرمی خاص از زمانی که صنعتی شد، همیشه نفوذ داشت. از سال ۱۹۱۰ به بعد، هر سال میلیاردها بلیت سینما فروخته شده و تعداد مصرف کنندگانی که به صورت مستمر به سینما نمیروند، بسیار کم بوده است. در کشور ایتالیا، قبل از جنگ جهانی اول صنعت فیلمسازی جزو ۴ صنعت بزرگ صادرکننده این کشور بود. در دوره رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا، فیلمسازی دهمین صنعت سودآور بود. در فرانسه سال ۱۹۳۰، این صنعت به همراه صنایعی چون کاغذ و الکتریسیته، از صنایع به سرعت رشدکننده بود. در انگلستان هم تعداد بلیتهای فروخته شده سینما در یک سال به یک میلیارد بلیت میرسید.
با وجود اینکه این اقتصاد مفید بود، با وجود اینکه خیلی سریع رشد و ضرورت پیدا کرد، با وجود اینکه تأثیر مشخصی بر زندگی هر روزه مصرف کنندگان داشت و با وجود اینکه خیلی مهمتر از موارد دیگری شده بود که زودتر صنعتی شده بودند، تاریخ اقتصادی صنعت فیلم آزمون سختی را سپری کرد.
سالنهای نمایش سینما در قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا این مقاله به جریان توسعه اقتصادی صنعت سینما میپردازد. مقاله موضوع مدنظر خود را در خصوص معدودی از کشورها و اساسا در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه مطرح میکند و منحصرا تولیدات و صادرات اقتصادی در آن نقاط را مورد بررسی قرار میدهد. البته این به معنی اختصاص دادن کل تاریخ صنایع به کشورهای ذکر شده نیست.
این تحقیق قادر نیست به صورت مناسب و منصفانه به پیشرفتهای اقتصادی سینما در تکتک کشورهای جهان بپردازد. این مقاله تحول اقتصادی صنعت سینما و فیلمسازی را در غرب مدنظر قرار میدهد چون در غرب بزرگترین صنعت فیلمسازی جهان با بازدهی اقتصادی بسیار بالا وجود داشته و دارد که البته ممکن است در آینده این امر تغییر کند.
قبل از سینما
در اواخر قرن هجدهم بسیاری از مصرف کنندگان از تفریحات و سرگرمیهای غیر رسمی، اتفاقی و غیر تجاری لذت میبردند.
نمایشگران دورهگرد که از جمله سرگرمیهای قبل از پیدایش سینما بودنددر فصولی از سال مردم و دهکدههایی که در آن ساکن بودند، میزبان نمایشگران، دلقکها و آوازهخوانان دورهگرد میشدند.
نوازندگانی که کارشان سرگرم کردن مردم شهرها و روستاها بودبا حضور متنوع موزیسینها، شعبدهبازها، رقصندهها، طالعبینها و کسانی که شمشیر را قورت میدادند، نمایشگاههای فصلی جذابی شکل میگرفتند.
فالبینها و کفبینها لحظات مهیج و رمزآلودی را برای مردم رقم میزدنددر آن دوران تنها در معدود شهرهایی بزرگ، سالنهای نمایش قانونی وجود داشتند که با قوانین سخت حاکمان منطقهای یا ملی اداره میشدند. این دنیا به ۲ صحنه جدا از هم تقسیم شد.
شعبدهبازهای دورهگرد که از سرگرمیهای جذاب مردم بودنددر صحنه اول، بسیاری از کشورهای غربی شروع به رفع ممنوعیت صنایع سرگرمی و راهاندازی شرکتهای معتبر به منظور تجارت و سرمایهگذاریهایی کلان در مناطق دوردست و مختلف کردند که به عنوان مثال میتوان به اتحادیه سالنهای نمایش ثابت سنگی اشاره کرد. ایالات متحده آمریکا اولین کشور لیبرال در اواخر قرن هجدهم بود.
جشن لیبرالیسم در ایالات متحده آمریکابسیاری از کشورهای اروپایی در میانه قرن نوزدهم به این سمت حرکت کردند. به عنوان مثال انگلستان لیبرالیسم را از میانه سال ۱۸۴۰ و فرانسه در اواخر سال ۱۸۶۰ اجرا کردند. نتایج این جریان شکلگیری تجارت رسمی و استاندارد شده سرگرمیهای زنده بود که باعث از بین رفتن بخش سرگرمی سنتی و بازار مکارهای شد. همراه شدن وجوه لیبرالیسم، نوآوری و تغییر در سیستم تجاری، باعث رشد سریع سراسری صنعت در قرن نوزدهم شد و مکانهای عرضه سرگرمیهای محلی و منطقهای در قالب واحدی ملی یکپارچه شدند.
با پایان قرن نوزدهم، صنایع سرگرمیهای ملی با هم یکپارچه شدند و مکانهای عرضه محصولات با استفاده از روشهای نو و خلاقانانه، به آخرین حد بازدهی رسیدند.
در پایان قرن نوزدهم، در دومین عصر انقلاب صنعتی، سقوط ساعات کاری، افزایش جریان مصرفگرایی، رشد فزاینده شهرنشینی، گسترش شبکههای نقل و انتقال اطلاعات و رشد پر قدرت جمعیت باعث بالا رفتن تقاضا برای سرگرمی شد. نتیجه این پیشرفت سریع، افزایش سرعت شکلگیری سرگرمیهای زنده با استفاده از روشهای خلاقانه بود. در تغییر و تحولات قرن، راههای تولید با امکانات موجود صنعتی آن دوران، تحقق پیدا کردند و پیشرفت خلاقیت در صنعت سرگرمیهای زنده، تنها باعث بالا رفتن سوددهی شد.
در صحنه دوم، در همین زمان، سینما پدیدار و دگرگونی حاصل از آن این دنیا را متحول کرد، همزمان با صنعتی شدن سینما دنیای مدرن مکانیزه و استاندارد شد، فعالیتهای سرگرمی توانمند شدند و مکانهای عرضه ملی سرگرمی به شکل واحدهایی جهانی درآمدند.
سرچشمههای تکنیکی و فنی
در اوایل سال ۱۸۹۰، توماس ادیسون کینهماتوگراف را معرفی کرد.
تصویر کینهماتوگراف توماس ادیسون یا دستگاه slot-coinاین دستگاه قابلیت گرفتن تصاویر را داشت و تصاویر به صورت نمایش فردی و از طریق دستگاه slot-coin (دستگاهی دارای سوراخ و جایی برای انداختن سکه) نمایش داده میشدند. در میانه سال ۱۸۹۰، برادارن لومیر پرتوافکنی را ابداع کردند و پخش فیلمها در سالنهای نمایشی که به این منظور تدارک دیده شده بودند، آغاز شد.
پرتوافکنی که برادران لومیر بعد از ساخت در حال تست آن هستندتکنولوژیهای دیگری که توسط سینما شناسایی شدند تا اواخر سال ۱۸۸۰ در دسترس قرار گرفته بودند نظیر: عکاسی سال ۱۸۳۰، گرفتن تصاویر نگاتیو و چاپ پوزیتیو در سال ۱۸۸۰، فیلمهای قرقرهای در سال ۱۸۵۰، سلولویید در سال ۱۸۶۸، امولسیون حساسیت بالای عکاسی در اواخر سال ۱۸۸۰، پرتوافکن در سال ۱۶۴۵ و متحرک سازی در سال ۱۸۷۲.
اولین عکس تاریخ که در سال ۱۸۲۶ توسط ژوزف نیسفور نیپس گرفته شدوقتی لازمههای ساخت تصاویر متحرک فراهم شد، تکنولوژی سینما شکل گرفت. پیش از ۱۸۶۰ و ۱۸۶۱ پروندههایی در خصوص نمایش دادن تصاویر و پخش تصاویر متحرک به ثبت رسیدهاند اما هیچ پروندهای در خصوص ساخت و پخش تصاویر صدادار به ثبت نرسیده است.
ژان ماره در حال کار روی دوربین خودژان ماره دانشمند در سال ۱۸۸۸ در شهر پاریس، اولین مدل قابل استفاده دوربین فیملبرداری را کامل کرد.
تصویری از دوربین ماره و نحوه عمکرد آن، ماره با این دوربین تصاویر پرواز یک پرنده را پشتسر هم ثبت کردادیسون در سال ۱۸۸۸ با ژرژ دمنی (دستیار ژان ماره) ملاقات کرد و فیلمهای او (آثاری که از برادران لومیر در اولین سالن سینمای پاریس نمایش داده میشدند و تصاویری که او از حالات مختلف صورت خود ثبت کرده بود) را دید.
تصاویری که ژرژ دمنی از حالات مختلف صورت خود ثبت کرددر سال ۱۸۹۱ ادیسون دوربین فیلمبرداری خود را در اختراعات آمریکایی به ثبت رساند، دوربینی که تفاوتهایی با مکانیزم حرکتی دوربین ماره داشت.
ادیسون و کینهسکوپ خانگیاشویلیام فریز گرین انگلستانی در سال ۱۸۹۰ دوربین فعالی را به جمعی از علاقهمندان معرفی کرد.
ویلیام فریز گرین و دوربینی که ساخته بوددر سال ۱۸۹۳ دمنی فرانسوی دوربین را در فهرست اختراعات به ثبت رساند. در نهایت برادران لومیر در ماه فوریه سال ۱۸۹۵ نسخه دوربین خود و پرتوافکنی را که ساخته بودند، در فهرست اختراعات به ثبت رساندند.
سینماتوگرافی که برادران لومیر ثبت کردنددر ماه دسامبر سال ۱۸۹۵ هم برادران لومیر پرتوافکن خود را برای علاقهمندان عرضه کردند. در ماه فوریه سال ۱۸۹۶ رابرت دبلیو پل انگلیسی کار آنها را تکمیل کرد و چرخ ژنو یا صلیب مالتی را ساخت که این قطعه بیصدا در دوربینهای فیلمبرداری امروزی استفاده میشود.
تصویر رابرت دبلیو پل و دوربیناشدر روند نوآوری سینما ۳ ویژگی برجسته وجود دارد:
اولین ویژگی اینکه مراحل این اختراع جهانی بود و مکانهای مختلف در نقاط مختلف جهان درگیر این روند شدند، همچنین مخترعان بخشهای مختلف را شکل دادند و دیگر اختراعات نیز اصلاح شدند.
دومین ویژگی، ترکیب هوشمندانه بسیاری از تکنولوژیهای ساخته شده بود. ترکیب نوآوریهای مختلف تکنولوژی برای نوآوری در سینما ضروری بودند.
سومین ویژگی، این بود که سینما بزرگترین نوآوریای بود که خیلی سریع درک شد و خود را در خارج از مرزهای جهان غرب و به صورت جهانی تطبیق کرد. این اتفاق برای سینما خیلی سریعتر از اتفاق مشابه برای موتور بخار، راهآهن و کشتی بخار رخ داد.
ضرورت پیدا کردن سینما
سینما در اولین دهه پیدایش خود در ایالات متحده آمریکا و نقاط دیگر به عنوان یک شعبده و ابزار مورد استفاده قرار میگرفت. قبل از سال ۱۸۹۶ کینهماتوگراف ادیسون که با سکه کار میکرد، در بازارهای مکاره و مکانهای سرگرمیهای سنتی استفاده میشد.
سینمای متحرک آریزونا در سال ۱۹۱۴مخاطبان با انداختن سکهای درون ماشین، از درون شیشهها فیلم را تماشا میکردند. اولین پرتوافکن، از سال ۱۸۹۶ به بعد، مخاطبان زیادی را جذب خود کرد. برادران لومیر گروهی از اپراتورها را داشتند که با سینماتوگراف به دور جهان سفر میکردند و تصاویر را در سالنهای نمایش پخش میکردند.
استودیوی تصاویر متحرک ادیسونبعد از چند سال فیلمها دارای جذابیت داستانی و بصری بیشتری شدند و در نمایش موفقتر بودند.
همزمان با موفقیت سفرهای سینمایی شکل گرفتند، سینما در قالب سیرک و تئاترهای سیار به شهرها و روستاهای مختلف سفر میکرد و در آن مکانها برای مدت زمانی کوتاه، برپا میشد. این شکل نمایش دادن سینما با کاری که اپراتورهای لومیر برای کلیه طبقات و مخاطبان عام تدارک میدیدند، متفاوت بود. آنها فوق برنامهها یا برنامههای ویژهای را هم در سالنهای نمایش برای سرمایهداران تدارک میدیدند.
سینماهای ثابت با ظرفیتهای کمتر از ۱۰۰ نفر تأسیس شدنددر این دوره، در ایالات متحده آمریکا و در اواخر سال ۱۹۰۵، موجودیت این سینما که تنها یکی از امکانات نوظهور بود، هنوز قطعی نشده بود، همچنین فراموش نیز نشده بود و به حاشیه نیز نرفته بود مانند اتفاق و شرایطی که در انقلاب صنعتی برای اسکیت روی یخ و بولینگهای محلی و خیابانی وجود داشت. این وضعیت وقتی سالنهای ارزان قیمت نمایش یعنی سینماهای ثابتی با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ صندلی، پدیدار شدند و به سرعت بین سالهای ۱۹۰۵ و ۱۹۰۷ در نقاط مختلف کشور گسترش پیدا کردند، تغییر کرد.
از این زمان به بعد سینما مجزا از سایر تفریحات، تبدیل به صنعت شد و از آن به بعد سازهها و تبلیغات خود را داشت.
در استودیوی ادیسون فیلمها در کنار هم تولید و ساخته میشدندظهور سینماهای ثابت همزمان بود با تحول عظیم و رشد تجاری، تولید فیلم گسترش عظیمی داشت و پخش فیلم در اکثر اوقات توسط کمپانیهای بزرگ فیلمسازی به صورت فعالیت ویژهای رشد کرد. به هر حال تا حدود سال ۱۹۱۴، فیلمها در کنار سینماها همچنان به ترکیب شدن با سرگرمیهای زنده در نمایشهای موزیکال و سرگرم کننده و دیگر سالنهای نمایش، ادامه دادند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]
صفحات پیشنهادی
در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب عنوان شد زندگی به سبک شهدا نیاز ساخت آثار هنری با موضوع راهیان نور
در نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب عنوان شدزندگی به سبک شهدا نیاز ساخت آثار هنری با موضوع راهیان نوربیست و هشتمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی با حضور ابوذر اسدی مشاور سابق ستاد مرکزی راهیان نور مهدی شیخصراف فعال فرهنگی و علی اخوان کارگردان مستند نفوذیها برگزاردر حوزه هنری «نقش هنرمندان در جنگ اقتصادی کنونی» بررسی میشود
در حوزه هنرینقش هنرمندان در جنگ اقتصادی کنونی بررسی میشوداولین همایش و کارگاه آموزشی نقش هنرمندان در جنگ اقتصادی کنونی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری فارس وحید یامینپور رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی وابسته به حوزه هنری از برگزاریتاریخچه سانسور در فیلم های هنری سینمای ایران
به بهانه انتقاد رییس جمهور از گسترده بودن دایره ممیزی تاریخچه سانسور در فیلم های هنری سینمای ایران این مقاله بر موفقیت های بین المللی سینمای ایران و سیاست های فیلمسازی و مساله هویت تمرکز دارد مقاله با موج نو سینمای ایران در دهه های شصت و هفتاد میلادی آغاز می شود تحلیل های منتقدبازیگر زن سینما :از من سنی گذشته و نمی توانم هر نقشی را بپذیرم
بازیگر زن سینما از من سنی گذشته و نمی توانم هر نقشی را بپذیرم مونیکا بلوچی بازیگر زن سینمای ایتالیا از پیشنهاد نقش اول زن قسمت جدید جیمز باند به وی ابراز شگفتی کرد "مونیکا بلوچی" بازیگر زن سینمای ایتالیا از پیشنهاد نقش اول زن قسمت جدید "جیمز باند" به ویکارگاه آموزشی نقش هنرمندان در جنگ اقتصادی در حوزه هنری برگزار میشود
با حضور هنرمندان کارگاه آموزشی نقش هنرمندان در جنگ اقتصادی در حوزه هنری برگزار میشود اولین همایش و کارگاه آموزشی نقش هنرمندان در جنگ اقتصادی کنونی 19 اسفند در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار میشود به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران وحید یامینپور ررئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان خبر داد برگزاری نمایشگاه آثار هنری با عنوان «نقش درخشان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان خبر دادبرگزاری نمایشگاه آثار هنری با عنوان نقش درخشان در زنجانرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان از برگزاری نمایشگاه آثار هنری با عنوان نقش درخشان در زنجان خبر داد یحیی امیری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس ازسینما قدس تبریز به مجموعه فرهنگی هنری تبدیل می شود
میلانی سینما قدس تبریز به مجموعه فرهنگی هنری تبدیل می شود شناسهٔ خبر 2512980 شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۵ استانها > آذربایجان شرقی تبریز - رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت عملیات اجرایی بازسازی و تجهیز سینما قدس تبریز به منظور تبدیل آن به مجموعه فرهنگی هنری آغاز شده است بهمعاون استاندار کرمانشاه تأکید کرد نقش مهم کانونهای هنری مساجد در تولیدات فرهنگی
معاون استاندار کرمانشاه تأکید کردنقش مهم کانونهای هنری مساجد در تولیدات فرهنگیمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت کانونهای فرهنگی هنری مساجد نقش بسزایی در تولیدات فرهنگی جوامع دارند به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه هدایت حاتمی پیش از ظهر امروز در همایشنقش فضای سبز در کاهش آلودگی محیط های صنعتی حائز اهمیت است
سعدالدین نقش فضای سبز در کاهش آلودگی محیط های صنعتی حائز اهمیت است شناسهٔ خبر 2516454 چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵ ۴۳ استانها > سمنان سمنان - فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به کاشت نهال در منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی این مهم را بسیار ارزشمند دانست و گفت نقش فضای سبز در مآغاز فعاليت رسمی كانون پخشكنندگان سينما
آغاز فعاليت رسمی كانون پخشكنندگان سينما كانون پخش كنندگان سينما با صدور مجوز رسمي از هيات رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت رسمي خود را آغاز كرده است آفتاب- سرویس فرهنگی به استناد ضوابط و مقررات مراكز موسسات كانون ها و انجمن هاي فرهنگي و هنريو نظامعرفی فیلمهای سینمایی شبکه سه/ فرشتهها با هم میآیند
معرفی فیلمهای سینمایی شبکه سه فرشتهها با هم میآیند شناسهٔ خبر 2517999 شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۷ هنر > رادیو و تلویزیون تبدیل شوندگان۴ اژدهای دریا جنون سرعت فرشتهها با هم میآیند الیما گهوارهای برای مادر سه ماهی بازی مرگبار هابیت نابودی اسماگ۱و۲ بلوف ۲۰۱۴ فرپست جدید برای سرپرست سابق فارابی حیدری خلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی شد
پست جدید برای سرپرست سابق فارابیحیدری خلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی شدحجت الله ایوبی در حکمی با تقدیر از زحمات رمضانعلی حیدری خلیلی به واسطه دوره سرپرستی اش در بنیاد سینمایی فارابی وی را به عنوان قائم مقام خود در امور اجرایی سازمان سینمایی منصوب کرد به گزارعکس: مراسم خانه سینما برای روز درختکاری
عکس مراسم خانه سینما برای روز درختکاری مراسم خانه سینما به مناسبت روز درختکاری ایسنا تاریخ انتشار ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳ ۱۸قائم مقام رئيس سازمان سينمايي مشخص شد
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶ ۳۵ب ظ قائم مقام رئيس سازمان سينمايي مشخص شد موج - رمضانعلي حيدري خليلي قائم مقام رئيس سازمان سينمايي در امور اجرايي شد به گزارش خبرگزاري موج حجتاله ايوبي در حکمي با تقدير از زحمات رمضانعلي حيدري خليلي به واسطه دوره سرپرستي اش در بنياد سينمايي فارابي وي را بهنمايش «مادر آيينه ها» در مجتمع فرهنگي هنري فجر
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۵ ۵۵ب ظ نمايش مادر آيينه ها در مجتمع فرهنگي هنري فجر موج - نمايش مادر آيينه ها به نويسندگي و کارگرداني مريم مولايي به مناسبت ايام فاطميه درمجتمع فرهنگي هنري فجر به روي صحنه مي رود به گزارش خبرگزاري موج گروه هنري ريحانه النبي ص از ساعت 9 30 تا 11 30 يکشنبهجشنواره فیلمهای سینمایی شبکه یک سیما
جشنواره فیلمهای سینمایی شبکه یک سیما جشنواره فیلم های سینمایی پیشواز نوروز شبکه یک سیما از امروز کلید میخورد به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما در این هفته هفت فیلم سینمایی طبقه بالا طبقه پایین وینی ماندلا پحیدریخلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی شد
حیدریخلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی شد رییس سازمان سینمایی در حکمی رمضانعلی حیدری خلیلی را به عنوان قائم مقام خود در امور اجرایی سازمان سینمایی منصوب کرد آفتاب- سرویس فرهنگی در متن حکم حجت الله ایوبی به رمضانعلی حیدری خلیلی آمده است ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمندتان در س-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها