تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798769967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با اقتصاد زیرزمینی لازمه حمایت از سرمایه‌گذاری/ بخش خصوصی نیازمند امنیت سرمایه‌گذاری است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
مقابله با اقتصاد زیرزمینی لازمه حمایت از سرمایه‌گذاری/ بخش خصوصی نیازمند امنیت سرمایه‌گذاری است
رییس مجمع واردات، مبارزه ریشه‌ای با جرایم اقتصادی را زمینه‌ساز امنیت سرمایه‌گذاری بر شمرد و گفت: این شائبه که مبارزه با فساد اقتصادی منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود یک تفکر غلط و پیش پا افتاده است چرا که در همه جای دنیا یکی از پایه‌های اساسی حمایت از سرمایه‌گذاری قانونی و رسمی، مقابله با اقتصاد زیرزمینی و پنهان است.

مقابله با اقتصاد زیر زمینی لازمه حمایت از سرمایه گذاری/بخش خصوصی نیازمند امنیت سرمایه گذاری//گزارش
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جذب سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور نقش اساسی را در همه شاخصه‌ها دارد و اگر سرمایه‌گذاری در کشوری رشد نکند آتیه آن کشور به خطر می‌افتد.

جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باید از اولویت‌های هر کشور باشد و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای ایران این موضوع توجه وی‍‍ژه‌ای را می‌طلبد.

بر اساس این گزارش، ابعاد بازار، توسعه یافتگی اقتصاد، فراوانی منابع طبیعی و ثبات اقتصادی و فضای کسب و کار از مهمترین شاخصه‌ها در سرمایه‌گذاری است.

کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاری امری بلندمدت است نه کوتاه مدت چرا که سرمایه‌گذار نتیجه سرمایه‌گذاری خود را پس از چند سال دریافت می‌کند.

افزایش اشتغال با امنیت سرمایه‌گذاری

"محمد حسین برخوردار" رییس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت تحليل سيستمی امنيت سرمايه گذاری در کشور اظهار داشت: کاهش ظرفیت مشارکت و توانمندی بخش خصوصی در عرضه اشتغالزایی یکی از موضوعاتی است که باید در قالب یک برنامه تحليل سيستمی مورد مطالعه و ارزیابی علمی و دقیق قرار گیرد و فراز و فرودهای عوامل موثر بر آن مورد بازشناسی قرار گیرد.

برخودار با تبیین این موضوع که فقدان امنیت از مفهوم ریسک و عدم اطمینان مجزا است، تصریح کرد: در شرایط ریسک، فعالان اقتصادی با دو احتمال در حرکت اقتصادی خود روبرو هستند که یکی سود بیشتر و دیگری سود کمتر و دیربازده است.

وی افزود: در فضای عدم اطمینان، فعال اقتصادی با بیش از دو گزینه روبروهستند که هیچ‌کدام از گزینه‌های احتمال موفقیت و شکست در آنها مشخص نیست اما در شرایط ناامنی اوضاع پیچیده‌تر از دو حالت قبلی است که منجر به کاهش رغبت سرمایه گذاری مولد در کشور و هدایت سرمایه ها به فعالیتهای غیر مولد و یا زیر زمینی می شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران افزود: اغلب کارآفرینان در کشورهای در حال توسعه اعم از فعالان حوزه صنعت، خدمات و تجارت گاها برای رونق دهی به فعالیت های خود با مشکل کمبود منابع سرمایه گذاری و یا جای خالی سرمایه گذاری روبرو هستند و به همین جهت سیاستگذاران باید در خصوص تسهیل گردش مالی و امنیت سرمایه گذاری مولد در کشور شرایط مورد نیاز را لحاظ کنند.

وی ادامه داد: بی شک ضرورت این موضوع در شرایط مدیریت فشار تحریم ها آشکارتر است چرا که شرایط تحریم، موقعیت خاص و ویژه ای را ایجاد ساخته که مدیریت آن نیازمند بازشناسی مجدد برخی مولفه های اقتصادی است.

رئیس مجمع واردات با اشاره به این موضوع که رد و تایید های متوالی هر بخشنامه، امنیت سرمایه گذاری را مخدوش می سازد اظهار داشت: بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف اشتغالزایی که برعهده آن گذاشته است نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارد.

تحقق تعهدات پولی و مالی بنگاه های اقتصادی در سایه امنیت سرمایه گذاری

وی در ادامه گفت: تعهدات پولی و مالی بنگاه های اقتصادی در سایه امنیت سرمایه گذاری محقق می‌شود. نمی‌توان از بخش خصوصی که شاهد رد و تایید متوالی بخشنامه ها است توقع داشت که نقدینگی خود را در محل نامطمئن سرمایه گذاری کند.

به گفته برخوردار، در پيش گرفتن سياست‌های حمايتی برای كاهش ميزان ريسك ناشی از فقدان ثبات قوانين می‌تواند تضمين كننده امنيت سرمايه گذاری باشد.

وی حصول اطمینان از قوام تأمین مواد اولیه را برای کارآفرینانی که در حوزه اشتغال صنعتی فعالیت میکنند ضروری دانست و اظهار داشت: دغدغه اصلی کارافرینان صنعتی، حصول اطمینان از تامین مواد اولیه است و از آنجا که بخشی از مواد اولیه در حوزه صنعت از طریق واردات تامین میشود، باید اذعان کنیم که تسهیل واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای برای حفظ اشتغال صنعتی کشور ضروری است.

رییس مجمع واردات مبارزه ریشه ای با جرایم اقتصادی را زمینه ساز امنیت سرمایه گذاری بر شمرد و افزود: این شائبه که مبارزه با فساد اقتصادی منجر به کاهش سرمایه گذاری در کشور می شود یک تفکر غلط و پیش و پا افتاده است. در همه جای دنیا یکی از پایه های اساسی حمایت از سرمایه گذاری قانونی و رسمی ،مقابله با اقتصاد زیر زمینی و پنهان است، البته در این مسیر نباید بگونه ای عمل شود که بهانه بدست دشمنان داده شود که فضای کسب و کار کشور را امنیتی بخوانند.

لزوم توجه به سرمایه های سرگردان

با توجه به اینکه در کشور ما سرمایه های سرگردان بسیاری وجود دارد که از بازاری به بازار دیگر می‌رود و موجب افزایش قیمت در برخی کالاها می‌شود لذا باید این سرمایه های سرگردان سازماندهی شوند و به سمت سرمایه گذاری های هدفمند هدایت شوند.

ایران با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالا فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی دارد که آشنایی و اطلاع از این ظرفیت ها و فرصت ها تنها در سایه توجه مسئولین و معرفی هدفمند آن به سرمایه گذاران محقق می‌شود.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

اصلاح قیمت‌گذاری سنگ‌آهن قطعی است/ تدوین سند راهبردی برای سنگ‌آهن/ تشکیل کنسرسیوم فروش
قاچاق، صنعت کفش ایران را از پای درمی‌آورد/اگر تمام تلاش خود را کنیم به وضعیت سال 90 بازمی‌گردیم
رشد 106 درصدی واردات کفش در 6 ماهه اول سال / بازار عراق را به ترکیه و چین واگذار کردیم
بحث ترانزيت و کنترل آن مهمترين فرصت براي جلوگيري از قاچاق است




۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن