تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803902588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش مسولیت‌های اجتماعی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مهمترین رویدادهای صنعت پتروشیمی در سال 93؛
همایش مسولیت‌های اجتماعی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور
کمک به کیفیت و توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت کارکنان یکی از موضوعات کلیدی در عرصه صنعت پتروشیمی کشور است که بایستی توسعه پردیس‌های دانشگاهی در قطب‌های پتروشیمی، آموزش و پرورش مدیران، توسعه ورزش و امور نوع دوستانه در اولویت کاری حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گیرد.

همایش مسولیت های اجتماعی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور ///رویداد
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ همایش مسولیت های اجتماعی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور زمانی اتفاق افتاد که جای خالی آن را در بخشهای مختلف صنعت نفت می‌توان حس کرد. بنابراین با برگزاری چنین همایشی شاید بتوان گره‌ای که در حوزه مسولیت های اجتماعی هست را باز کرد.

این همایش برای اولین بار در این صنعت شکل گرفت طوری که اکثر مسولان حوزه صنعت نفت در آن حضور داشتند.

زمانی که با افراد شرکت کننده در این همایش سوالاتی را مطرح کردیم اکثرا اظهار داشتند که تاکنون چنین موضوعی در مجموعه آنها شکل نگرفته بایستی این مخوضوع اکیدا مورد توجه قرار گیرد.

در همین راستا منصور معظمی در همایش مسئولیت اجتماعی شرکت صنعت پتروشیمی اظهار داشت: مسئولیت شرکت پتروشیمی در قبال جامعه محیطی است که سازمان در آن فعالیت می‌کنند در سال‌های گذشته به دلیل برداشت غلط و ناصواب نسبت به خصوصی‌سازی این صنعت باعث شد که صنعت پتروشیمی به سمت انهدام پیش برود.

وی تصریح کرد: اگر از منظر اقتصادی واردات بنزین را بررسی کنیم این موضوع توجیه اقتصادی دارد چرا که منطقه اقتصادی و اجتماعی ایجاب می‌کند که کار را انجام دهیم اتفاقی که سال گذشته رخ داد باعث شد که کشور به سمت تولید بنزین در صنعت پتروشیمی روی بیاورد.

معظمی اظهار داشت: استکبار جهانی با اتخاذ تحریم‌های بیشتر برعلیه ایران کشور را با مشکل مواجه کرد و در آن زمان تصمیمی که برای تولید بنزین پتروشیمی‌ها گرفته شده بود تصمیم درستی بود و توجیه اقتصادی داشت اما ادامه تولید بنزین پتروشیمی هم‌اکنون نه توجیه اقتصادی و نه توجیه عقلانی و سیاسی دارد.

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربری گفت: وزارت نفت احداث پالایشگاه و تولید بنزین یورو 4 و واردات بنزین مرغوب را در دستور کار خود دارد که یک نوع مسئولیت اجتماعی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های واگذار شده باید تن به حاکمیت وزارت نفت بدهند اظهار داشت: نمی‌شود که وزارت نفت تنها تأمین کننده خوراک پالایشگاه‌ها و پتروشیمی کشور باشد؛ این وزارتخانه ماهی 3 هزار و 750 میلیارد تومان هزینه بابت هدفمندی یارانه‌‌ها پرداخت می‌کند که معادل 1.2 میلیارد دلار در ماه است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نفت جز این راهی ندارد که طلب خود را بگیرد و خوب نیست که به روش‌هایی که زیبنده شرکت‌های واگذار شده است متوصل شود و مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که به تعهدات خود عمل کند.

معظمی اضافه کرد: امروزه بحث csr یک بحث جدی است و به طور یقین در آینده بسیار نزدیک مسائل اجتماعی ایجاب می‌کند در جایی که صنعت نفت وجود دارد به مسائل اجتماعی و زیست محیطی توجه بیشتری شود.

وی افزود: رشد و توسعه باید همسو با هم حرکت کنند بنابراین در جایی که توسعه ایجاد می‌شود نباید منجر به هم ریختن ارزش‌‌ها و ناهنجاری‌ها شود توسعه پایدار زمانی متحقق پیدا می‌کند که نتیجه لذت‌بخشی را به دنبال داشته باشد.

عباس شعری مقدم نیز در نخستین همایش مسئولیتهای اجتماعی شرکت در صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: سالهای گذشته در کشور ما اقدامهای بسیار خوبی در حوزه نظریه پردازی و عملیاتی کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی انجام شده است، همسو با این هدف، یکی از مهم ترین اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمک به تولید پایدار در مجتمع های پتروشیمی بوده است.

وی با تاکید بر توجه وزارت نفت به فعالیتهای اجتماعی و ایجاد بخش مشاوره اجتماعی وزیر و تشکیل شورای سیاستگذاری CSR در شرکتهای تابعه صنعت نفت، گفت: کمک به کیفیت و توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت کارکنان را که از گذشته با ایجاد ساختاری مناسب تحت عنوان مدیریت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست استخراج یافته است از دیگر فعالیتهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کمک به ایجاد سیستمهای مدیریت کیفیت و تنظیم دستورالعملهای لازم، ارائه آموزشهای تخصصی، حفظ آمادگی در مقابل حوادث صنعتی ناشی از نشت عوامل شیمیایی در محیط کار از طریق برگزاری مانورهای دوره ای، نشان از توجه راهبردی به موضوع با اهمیت مسئولیتهای اجتماعی دانست.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت: توسعه پردیسهای دانشگاهی در قطبهای پتروشیمی، آموزش و پرورش مدیران، توسعه ورزش و امور نوع دوستانه در جوامع محلی را  از جمله برنامه های مسئولیتهای اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی معرفی کرد.

شعری مقدم گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید از جمله ماموریتهایی که در برنامه های ریاست جمهوری به آن تاکید شده، موضوع مسئولیت اجتماعی، حقوق شهروندی، محیط زیست، توسعه مشارکتهای اجتماعی و تعالی اخلاق است.

شعری مقدم با اشاره به تشکیل شورای CSR در شرکتهای پتروشیمی گفت: این شورا به عنوان یک سازمان توسعه ای خود را موظف به تعالی نظام CSR در صنعت پتروشیمی می داند.

معاون وزیر نفت گفت: بی تردید یکی از راهکارهای اساسی برای پیوند مستمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکتهایی که اکنون با ساختار خصوصی اداره می شوند، مسئولیتهای اجتماعی و توجه مستمر به این مهم اخلاقی است که زمینه ساز هم افزایی و سرانجام توسعه پایدار صنعت پتروشیمی می شود.

وی گفت: امیدواریم شورای راهبردی CSR وزارت نفت هر چه سریعتر نسبت به تدوین نقشه راه برای این مهم اقدام کند تا با مشارکت همه ذینفعان سازمانی برای دستیابی به توسعه پایدار ایده آل شود.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در همایش مسئولیت اجتماعی شرکت در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: کسانی که در عرصه‌های مختلف تولید و اقتصاد با روش‌های نوین و پیش‌رو فعالیت می‌کنند به حفظ و احیای طبیعت و محیط زیست را از محورهای اصلی کار خود تلقی کرده و از مرحله ایده‌پردازی تا آخر طراحی سبز را در نظر دارند.

وی تصریح کرد: این رویکرد در تمام مراحل احداث و راه‌اندازی الزامات زیست محیطی را مد نظر قرار داده در مطالعات اقتصادی هزینه‌های محیط زیست را لحاظ نمود و فرآیندها با بهره‌وری بالا و بدون آلودگی و قابلیت بازیافت و بازچرخانی در نظر می‌گیرند.

ابتکار گفت: در جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهم صنایع پتروشیمی و نقش کلیدی این صنایع در اقتصاد ملی با عنوان صنایع  بالادستی بخش نفت بر کسی پوشیده نیست به همین سبب الزامات یاد شده ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی و قانون اساسی کشور دارد و با استانداردها و معیارهای بین‌المللی نیز سازگار است باید بیش از پیش مورد توجه اساسی قرار گیرند.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: اکنون صنایع پتروشیمی در فعالیت‌های خود علاوه بر ارزیابی زیست محیطی و کسب تأییده سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست در پی بالاترین استانداردهای بهره‌وری سبز و کاهش آلودگی‌های آب و هوا و پسماند باشد تا هم بتواند ضایعات و هزینه‌ها را در مصارفی مانند انرژی و آب به حداقل برساند و هم با کسب استانداردهای کیفیت مدیریت و مسئولیت اجتماعی در فضای سالم بر رقبای خود پیشی گیرند.

ابتکار ادامه داد: دراین زمینه تقویت پژوهشگاه پژوهش و نوآوری و استفاده از تجربیات ملی و بین‌المللی می‌تواند نیل به اهداف بالا را تسهیل نماید پایش مستمر پارامترهای موردنظر سازمان حفاظت محیط زیست و تبادل اطلاعات دقیق از وضعیت خروجی‌ها و برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی‌ها می‌تواند با بکارگیری فناوری‌های نوین محقق شود.

وی ادامه داد: موضوع آلودگی هوا به دلیل نقش بسیار مخرب آلاینده‌ها حاصل از فرایند پتروشیمی چالش مهم بوده و استفاده از سیستم‌های کارآمد کنترل و کاهش آلاینده‌ها و حتی گازهای گلخانه‌ای دارای اهمیت بسیار است.

وی ادامه داد: تجارب و اقدامات مفیدی توسط این بخش و فعالین آن در سال‌های قبل برای بهبود کیفیت فرآیندها و شاخص‌های محیط زیست صورت پذیرد به طوری که در اوایل دهه 80 منجر به پیشرفت‌های چشمگیر و استانداردهای محیط زیست شد. انتظار می‌رود در این دوران نیز با عنایت به رویکرد دولت یازدهم به موضوع محیط زیست همچنین نظر به معضلات متعدد کشور در این زمینه مسئله ارتقای استانداردهای و بهبود شاخص محیط زیست و پایبندی به مسئولیت اجتماعی بیش از پیش مورد توجه صنعت پتروشیمی کشور قرار گیرد تا بار دیگر دستاوردها و نتایج پرباری را در سازگاری توسعه با ضوابط محیط زیست به معرض قضاوت مردم و نسل‌های آینده قرار دهند.



اخبار مرتبط

تجهیز خودروهای نفت‌گاز سوز به جی‌پی‌اس تا شهریور 94/ باید به سمت تک‌نرخی شدن ارز گام برداریم
ایران قطب تولید متانول و پروپیلن منطقه می شود
قیمت خوراک گازی هنوز مشخص نشده است/پیش بینی رشد 15 درصدی تولید محصولات پتروشیمی
صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای کره جنوبی و الجزایر/ایران در جمع چهار کشور تولیدکننده لوله‌های ضد حریق
صنعت پتروشیمی کشور دچار بروکراسی بانکی شده است




۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن