تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820462821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمام كابينه يك طرف نعمت‌زاده هم همان طرف !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تمام كابينه يك طرف نعمت‌زاده هم همان طرف !
نویسنده : اولاد آدم 
اي اولاد آدم چه نشسته‌اي كه مرغ را ارزان كه نكردند، هيچ، حالا مي‌گويند چون تقاضا زياد است گران مي‌كنيم و هركسي هم كه نخواست برود يخي‌اش را بخرد و بخورد و خلاص! حالا يا بايد بروي مرغ تازه كيلويي 9 هزار توماني را بدون صف 10 هزارتومان ابتياع كني يا بايد بروز دنبال يخي‌اش! يخي هم اسم بد در‌كرده است و الا همان چيزهايي را به هنگام زنده بودن خورده‌اند كه مرغ‌هاي تازه خورده‌اند. بنابر اين با خيال تخت برويد و حدود 5 يا 6 هزار تومان بدهيد به مرغ يخي و بگوييد خيرش را ببينند. لابد خير دارد ديگر. خير نديده كه نيستند. سياست پدر و مادر ندارد. آن هم سياست مرغي. فكرش را بكنيد كه مرغ است و تخمه ژاپني نيست و الا بايد از پسته گرانتر مي‌خريديدش. اين است كه مي‌گويند مملكت حساب و كتاب دارد. دارد؟
از عصر يخبندان هم كه خيلي نگذشته. الان هم كه در اوايل عصر حجريم. ماشين 10 برابر قيمت واقعي و خانه 20 برابر قيمت واقعي و.... خب برويم در همان غار و سر‌نيزه‌مان را تيز كنيم و برويم زنده‌خوري. نگوييد كه‌ اي اولاد آدم عجب آدم مرده‌خوري هستي تو! تو ديگر كه هستي؟ از يك مرغ يخي داري كوه مي‌سازي. برو يك مرغ زنده بخر. اصلاً برو يك تخم مرغ بخر و بيار و گرم نگهش‌دار تا جوجه شود و جوجه را آب و دان بده تا بزرگ شود و بعد... مگر اولاد آدم بيكار است؟ بروند اين اصناف، انصاف بياموزند. به عوض انتخابات برگزار كردن و پوستر چاپ كردن و ادا و اصول، بروند پولشان را بازرسي خرج بكنند. آخر بازرس‌ها خرج دارند!
بله! رئيس مرغ‌فروش‌ها گفته، مرغ زنده قيمتش فرق نكرده اما انصاف مرغ سربريده‌فروش‌ها فرق كرده. به اين مي‌گويند فاصله طبقاتي از بي‌سر تا با سر. با سر، قيمتت ارزان‌تر است تا بي‌سر! بي‌سر كه بشوي قيمتي‌تر مي‌شوي. اينطوري جمعيت مرغ‌ها كنترل مي‌شود و ثبات اقتصادي به ارمغان آورده مي‌شود. فكر مي‌كنيد چرا قيمت ماهي توفيري نمي‌كند و با ثبات مانده است؟ جانم برايتان بگويد كه ماهي را سر نمي‌برند كه. اگر ماهي را هم سر مي‌بريدند، قيمتش مي‌رفت بالا.
در ضمن گفته باشم كه اين مشكل فقط مال مرغ‌هاست. چراكه اگر مثلاً به تخم مرغ‌ها ربط داشت، قيمت شيريني الان مي‌زد بالا. اما نزده است. يعني مي‌خواسته هر چي بزند، قبلاً زده است. پس ملت بزرگواري كه نمي‌توانيد در شب عيد مرغ بخوريد! برويد و شيريني بخوريد و به تخم مرغ‌ها دعا كنيد! تازه همين روزها سيگار مشترك ايران و كرواسي هم در‌مي‌آيد و مي‌بينيد يك وقت تازه توانستيد مرغ دودي هم بخوريد. نگوييد كه نمي‌دانيد رابطه سيگار و مرغ چيست؟ آخر من هم نمي‌دانم!
خيلي‌ها خيلي چيزها را نمي‌دانند. مگر عيب است؟ تازه مي‌روند و وزير هم مي‌شوند. مگر نديده‌ايد قائم مقام منطقه آزاد اروند گفته كه نعمت‌زاده از آمار واردات و صادرات بي‌اطلاع است و بر‌خلاف سياست‌هاي دولت اظهار نظر مي‌كند. يكي نيست بگويد آقاي قائم‌مقام برو دنبال كارت. نروي مي‌فرستندت دنبال كارت. برو براي شب عيدت مرغ بخر و بپز و بخور. چه كار داري به اينكه كه چي مي‌داند و كه چه نمي‌داند. تمام كابينه يك طرف و نعمت‌زاده هم همان طرف. برو و رد پاي خودت را پاك كن. امان از دست اين ردپاها كه زود پاك مي‌شود.
مي‌گوييد كدام ردپا زود پاك مي‌شود؟ من چه مي‌دانم. برويد از رئيس كميسيون اصل 90 بپرسيد. گفته رد پاي مقامات را در زمين‌خواري ديده. خب اگر ديده و پاك نشده، برود و بگويد چه ديده. اما از من مي‌شنويد، شايد سراب ديده. شايد خواب بوده. شايد رد پاها خيس بوده و حالا خشك شده. شايد....
روز آخر سال است و يار از من چغندر پخته مي‌خواهد. اولاد آدم يك‌سال زور زد، حرف زد و هيچ غلطي نتوانست بكند، حالا مي‌خواهد اين روز آخري، اينها را مجاب بكند به اصلاح! از كدام اصلاحاتي خير ديديم كه اولاد آدم با اين تدبير بتواند كاري را اصلاح كند. اصولاً بايد الان فقط به شما تبريك گفت. ورق نزنيد. بله شما. شما برنده خوش‌شانس ما هستيد. لطفاً اگر زير 18 سال هستيد اين صفحه را نخوانيد! شما مي‌توانيد سال خوبي را شروع كنيد. اما ما براي شما سال خوبتري را آرزو مي‌كنيم. به آمار و ارقام‌هايمان نگاه كنيد. شما از بس خوش بوده‌ايد، 20 كيلو اضافه وزن داريد. بهترين راه اين است كه مرغ نخوريد... به قول يك شاعر تحريف شده، ‌اي همگان در اين جهان به چه كاريد (بچه كاريد نخوانيد). مرغ نخوريد. مرغ بخوريد....
عيدتان بي‌مرغ مباد. سالتان مرغي. امضا: بع بع



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن