تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819944048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج سند طراحي بازي رايانه‌اي توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۳ب.ظ)
مدير واحد فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي؛ پنج سند طراحي بازي رايانه‌اي توليد شد موج - مدير فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: يکي از شکل‌هاي حمايتي بنياد، توليد پنج سند طراحي بازي است که در آينده نزديک براي بهره‌مندي بازي‌سازان به مناقصه گذاشته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، متين ايزدي، مدير فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي، افزود: پس از فرآيند طولاني تحقيقاتي، تعدادي بازي‌نامه فاخر توليدشده که مي‌توانيم در اختيار بازي‌سازان علاقه‌مند قرار دهيم.
وي با بيان اينکه در جلسات شوراي سياست‌گذاري بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي تصميم گرفته شد تا با توجه به تغيير شکل حمايت بنياد از حمايت‌هاي مستقيم به غيرمستقيم، بازي نامه‌هايي با مفاهيم و مصاديق ارزشي طراحي شود، گفت: براي حفظ بنيان‌هاي فکري و رشد محتواي فرهنگي در بازي، سند طراحي بازي کليد خورد.
ايزدي ادامه داد: بازي نامه‌هايي براي مخاطب ويديو گيم در گروه سني 12 تا 18 سال طراحي‌شده است.
مدير واحد فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي به روند طراحي سند طراحي بازي اشاره کرد و توضيح داد: در مرحله نخست مباحث ديني و مذهبي، گفتمان انقلاب اسلامي، سبک زندگي اسلامي- ايراني، داستان‌هاي ايراني و فارسي و مشکلات و معضلات اجتماعي شناسايي شدند و در مرحله بعدي در اين حوزه با توجه به اينکه چه مخاطبي وجود دارد، کار آغاز شد.
وي افزود: براي مثال در حوزه مشکلات و معضلات اجتماعي شايد مساله طلاق مناسب گروه سني مخاطب ويديو گيم نباشد براي همين در اين حوزه موضوعات بزرگ شکسته شدند و در حوزه اجتماعي، طلاق حذف شد و تعدادي کليدواژه مانند فرار از خانه، تمايز نسل‌ها و اعتياد که نسل امروزي مخاطب ويديوگيم را تهديد مي‌کند، مورد توجه قرار گرفت.
ايزدي ادامه داد: در طول حدود سه ماه جلسات شوراي سياست‌گذاري، موضوعات يادشده استخراج شد و پس از آن ايده‌هاي اوليه تعريف شد.
مدير واحد فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با بيان اينکه در شوراي سياست گذاري به شکل کارگروهي حدود 200 ايده اوليه توليد شد، گفت: ايده‌ها طي مراحلي فيلتر شدند و در نهايت 10 ايده که شامل مصاديق فرهنگي و ارزشي البته با توجه به جذابيت براي مخاطب، انتخاب شد.
ايزدي با يادآوري اينکه 10 ايده طراحي‌شده به واحد فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي براي پيشرفت در روند طراحي محول شد، افزود: در واحد فرهنگي کارگروهي از جوانان بازي‌ساز که در زمينه بازي نامه‌نويسي تجربيات مناسبي داشتند تشکيل شد.
وي ادامه داد: ايده‌هاي مورد تأييد در شوراي سياست گذاري طي جلسات منظمي از شهريور تا بهمن ماه تبديل به داستان‌هاي سه خطي و داستان سه خطي تبديل به داستان‌هاي 10 خطي و بعد به داستان‌هاي يک صفحه‌اي تبديل شد و در ادامه براي داستان‌ها کاراکترهايي تعريف شدند. در مرحله پاياني، داستان بازي نوشته شد و بعد پيوندشان را گسترش داديم و گيم‌پلي بازي را ساختيم.
ايزدي گفت: پس از طي روند ايده‌هاي اوليه در بنياد يک سند اوليه که گوياي داستان بازي، حال و هواي بازي، ساختار کلي بازي و گيم پلي بازي بود به دست آمد.
مدير فرهنگي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي به توليد پنج سند طراحي بازي اشاره کرد و توضيح داد: بازي‌نامه‌هايي با رويکرد گفتمان انقلاب اسلامي، گونه‌هاي نادرحيوانات در محيط زيست ايراني، دوره عياران (زماني که اسلام وارد ايران مي‌شود)، فرار از خانه و مساله اعتياد و آزادگي ديني در رابطه با واقعه عاشورا توليد شده است.
وي از برپاي مناقصه سند طراحي بازي خبر داد و گفت: قرار است در بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي براي بازي‌سازان که علاقه‌مند به توليد اين بازي‌نامه ها هستند، فراخوان اعلام شود.
ايزدي در پايان افزود: بازي‌سازاني که توليد سند طراحي بازي را بر عهده بگيرند، از حمايت بنياد براي توليد بهره‌مند خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن