تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت حمايت از توليدکنندگان بازي‌هاي رايانه‌اي با بن‌مايه داستان‌هاي مذهبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۳۹ق.ظ)
ضرورت حمايت از توليدکنندگان بازي‌هاي رايانه‌اي با بن‌مايه داستان‌هاي مذهبي عضو هيأت رئيسه کميسيون فرهنگي گفت: در چند سال اخير بازي‌سازان ايراني افتخار آفريني‌هايي داشته‌اند که جاي بحثي براي مسوولان اين حوزه نمي‌گذارد، بنابراين لازم است نسبت به حمايت اين گروه‌هاي جوان برنامه‌ريزي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، لاله افتخاري، عضو هيأت رئيسه کميسيون فرهنگي با اشاره به اين مطلب که يک‌سوم ايرانيان از بازي‌هاي رايانه‌اي استفاده مي‌کنند، گفت: بر همين اساس ضروري است مسوولان امر نسبت به محتواي اين بازي‌هاي دقت نظر لازم را داشته باشند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: لازم است ضمن اينکه بر موضوع بازي‌هاي وارداتي که در بازارهاي داخلي به عرضه در مي‌آيند نسبت به ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني نيز اقدام شود.
وي ادامه داد: البته در اين زمينه کارهاي بزرگي صورت گرفته تا جايي که هم اکنون ايران به لحاظ جايگاه رتبه نخست را در جهان اسلام و رتبه پنجم در ميان کشورهاي آسيايي در ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي را از آن خود کرده است.
افتخاري در ادامه با بيان اينکه بازي‌سازي در ايران پيشرفت‌هاي اساسي کرده است، گفت: در چند سال اخير بازي‌سازان ايراني افتخار آفريني‌هايي داشته‌اند که جاي بحثي براي مسوولان اين حوزه نمي‌گذارد، بنابراين لازم است نسبت به حمايت اين گروه‌هاي جوان برنامه‌ريزي داشته باشند.
وي اضافه کرد: لازم است دولت به حمايت ويژه از توليدکنندگان بازي‌هاي رايانه‌اي پرداخته و بازي‌سازان نيز براي ساخت بازي‌هاي خود به منابع تاريخي و اسلامي بيشتر توجه داشته باشند.
عضو هيأت رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: بازي‌سازي رايانه‌اي علاوه بر اينکه مي‌تواند موجب انتقال فرهنگ شود، مي‌تواند به ايجاد اشتغال و درآمدزايي براي دانشجويان و فعالان عرصه مجازي و هنر باشد و در ابعاد اقتصادي نيز نقش‌آفرين باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن